Toon posts:

voeding doorgebrand. moederbord of cpu kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik kreeg net een computer in m'n handen die het niet meer deed. Na wat onderzoek bleek dat de voeding doorgebrand was. Ik heb er een andere voeding ingezet en de pc gaat weer aan. Ik krijg alleen geen beeld.

De ventilator van de cpu gaat wel draaien maar dan houdt het ook op. Als ik de stekker van de processorkoeler er af haal voel ik wel dat het koelblok warm wordt. Ik heb helaas geen 2e s478 moederbord of proc. hier liggen om eea uit te testen maar ik kreeg wel het verzoek met een 2e hands onderdeel de pc weer te maken.

Het moederbord zal wel gaar zijn maar is de processor dat ook?
Het gaat om een elitegroup P4VXASD2 (V3.3) moederbord en een 2ghz p4 proc.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tsja, dat zal gokken worden. CPU's gaan echter zelden defect, maar anderzijds weet je niet wat een defecte PSU in zijn val meeneemt. Iets dat "wij" niet kunnen gokken en dat jij zult moeten uitsluiten, en dat zou je toch wel moeten weten na meer dan 10.000 posts en 7 jaar registratie ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Zonder uit te wisselen is het inderdaad puur gokwerk, en gokwerk waar wij je niet bij kunnen helpen.

Hou er sowieso rekening mee dat als het echt raak is (voeding uitgebrand/blikseminslag), daadwerkelijk alle onderdelen in de kast dood zouden kunnen zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.