http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Edit: En wederom zijn mijn wannabee mod-taken ernstig verstoord door een echte mod
[ Voor 12% gewijzigd door Glaanie op 23-08-2008 14:05 ]
Hoe het technisch gezien is opgebouwd daar heeft de gebruiker natuurlijk weinig boodschap aan. Het gaat hier om de bediening/usability.Dat de backknop niet werkt is logisch, het is tenslotte geen nieuwe pagina, maar een overlay die on demand wordt opgebouwd.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
[edit]
Ik zou het namelijk ook wel handig vinden als ik gewoon met mijn gewone browsersneltoetsen terug kan naar de vorige pagina. Nu moet ik verplicht een muis pakken.
[ Voor 29% gewijzigd door Harm op 23-08-2008 14:12 ]
Edit: niet dus, dat is misschien wel een mooie nieuwe feature (is vrij gebruikelijk in dit soort lightbox-oplossingen).
[ Voor 31% gewijzigd door posttoast op 23-08-2008 14:15 ]
Intentionally left blank
Hoe wordt de gebruiksvriendelijkheid verlaagd als je geen pagina verlaat? De back + forward knoppen hebben pagina navigatie doeleinden. Als jij naar beneden scrollt, werkt back + forward ook niet in dezelfde lijn.Tyrian schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:50:
Bij nieuwspostings als deze waar klikbare plaatjes worden gebruikt is de back button niet meer functioneel om terug te gaan van het full-size plaatje naar het oorspronkelijke nieuwsbericht. Dit verlaagt de gebruiksvriendelijkheid van het artikel imho.
Tags: "back button", vorige, thumbnails.
tag je je post nou voor de search? Grappig
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Omdat het lijkt alsof je dat wel doet. Je opent namelijk nieuwe content (afbeeldingen) en daarmee verlaat je voor je gevoel (technisch gezien niet) de pagina waar je vandaan komt. Dit vergelijken met scrollen is niet helemaal eerlijk, omdat je bij scrollen zelf de scrollactie uitvoert. Echter, als je naar een anchor op dezelfde pagina wordt gestuurd (url à la http://tweakers.net/nieuws/11111/#reacties) dan komt die wèl in je browsegeschiedenis te staan en werkt de back-knop wel.BtM909 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:01:
[...]
Hoe wordt de gebruiksvriendelijkheid verlaagd als je geen pagina verlaat? De back + forward knoppen hebben pagina navigatie doeleinden. Als jij naar beneden scrollt, werkt back + forward ook niet in dezelfde lijn.
Nogmaals dan doe je een pagina (navigatie actie). Al die lightboxjes zijn eigenlijk functionaliteit wat IE, ondere andere, al had met de image bar. Op een site kan ik snel inzoomen op een thumbnail. Dat is niet hetzelfde als navigeren.Harm schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:15:
[...]
Omdat het lijkt alsof je dat wel doet. Je opent namelijk nieuwe content (afbeeldingen) en daarmee verlaat je voor je gevoel (technisch gezien niet) de pagina waar je vandaan komt. Dit vergelijken met scrollen is niet helemaal eerlijk, omdat je bij scrollen zelf de scrollactie uitvoert. Echter, als je naar een anchor op dezelfde pagina wordt gestuurd (url à la http://tweakers.net/nieuws/11111/#reacties) dan komt die wèl in je browsegeschiedenis te staan en werkt de back-knop wel.
Hence m'n vergelijking met scrollen.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 31-08-2008 01:42 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Intentionally left blank
Dit topic is gesloten.
![]()