Toon posts:

[Blacklist] Hotmail blokkeert mijn mails

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allemaal,
Heb heel het internet afgezocht, we zijn dagen bezig geweest, maar het probleem blijft. Wat is nu het probleem? Sinds ongeveer een week krijgen we veel e-mail terug. Waarschijnlijk staat de e-mail van het bedrijf gemarkeerd als spam, kortom we zijn een spambedrijf. Dit is echt heel vervelend want veel van onze klanten ontvangen nu geen mail. Mailtjes die we terugkrijgen zien er ongeveer zo uit:

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:
'...@hotmail.com' op DATUM&TIJD
Er is een SMTP-communicatiefout opgetreden bij de e-mailserver van de geadresseerde. Neem contact op met de systeembeheerder. < WAT ER ACHTER DE @ VAN HET BEDRIJF STAAT #5.5.0 smtp;550 OU-002 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. bla bla bla Email/ network admins please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support>

Heb hem een beetje bewerkt maar het belangrijkste staat er in. Heb al gekeken op de site van microsoft, maar daar kwam ik niet uit (klein beetje maar).

Ook bij andere geadresseerden krijgen we een soortgelijk bericht:
...@kpn.nl op DATUM&TIJD
Het bericht kan niet worden bezorgd vanwege een configuratiefout op de server. Neem contact op met de beheerder. <WAT ER ACHTER DE @ VAN HET BEDRIJF STAAT #5.3.0 smtp; 553 5.3.0 <...@kpn.nl> address does not exist>

Weet iemand preciezer wat het probleem en eventueel de oplossing is.
Wat mijn functie is in het bedrijf: hulpje van de systeembeheerder

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met kijken of jullie IP-adres of mailserver staan geregistreerd als spam-adres. Verder, hebben jullie een Exchange of andere mailserver, en is je relay-beveiliging wel in orde? Kijk ook eens in je event- en andere logs of er inderdaad spam wordt verspreid.

Geef verder wat meer informatie over jullie emailsysteem en netwerk. Exchange? Anti-spam oplossing? Veel of weinig users, etc etc.

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 23-08-2008 13:51 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:46:
Beste Allemaal,
Heb heel het internet afgezocht, we zijn dagen bezig geweest, maar het probleem blijft. Wat is nu het probleem? Sinds ongeveer een week krijgen we veel e-mail terug. Waarschijnlijk staat de e-mail van het bedrijf gemarkeerd als spam, kortom we zijn een spambedrijf. Dit is echt heel vervelend want veel van onze klanten ontvangen nu geen mail. Mailtjes die we terugkrijgen zien er ongeveer zo uit:

'...@hotmail.com' op DATUM&TIJD
Er is een SMTP-communicatiefout opgetreden bij de e-mailserver van de geadresseerde. Neem contact op met de systeembeheerder. < WAT ER ACHTER DE @ VAN HET BEDRIJF STAAT #5.5.0 smtp;550 OU-002 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. bla bla bla Email/ network admins please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support>

Heb hem een beetje bewerkt maar het belangrijkste staat er in. Heb al gekeken op de site van microsoft, maar daar kwam ik niet uit (klein beetje maar).

Ook bij andere geadresseerden krijgen we een soortgelijk bericht:
...@kpn.nl op DATUM&TIJD
Het bericht kan niet worden bezorgd vanwege een configuratiefout op de server. Neem contact op met de beheerder. <WAT ER ACHTER DE @ VAN HET BEDRIJF STAAT #5.3.0 smtp; 553 5.3.0 <...@kpn.nl> address does not exist>

Weet iemand preciezer wat het probleem en eventueel de oplossing is.
Wat mijn functie is in het bedrijf: hulpje van de systeembeheerder
Je bent geblacklist door hotmail ,
waarschijnlijk heb je geen juiste reverse-dns/ptr/whatever ;)
hotmail is erg strict.....

je verzend dus vanuit KPN, is het een zakelijk abbo?

bij de 2e zie ik adress does not exist , het kan ook gewoon zijn dat de ontvanger zn mailbox niet meer bestaat.

btw, als je geblacklist staat, en je bent particuliere klant van KPN --> veel success :+

Dit is btw wel erg basic , en zo op te zoeken imho

[ Voor 7% gewijzigd door CrankyGamerOG op 23-08-2008 13:54 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Zit je bij een webhoster? Zo ja, hun informeren over het probleem. Hun moeten dan die webserver van de blacklist halen. Zo niet, zoeken naar een oplossing. Je bent niet de enige :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Stuur anders een een mail naar een adres waar het wel aan komt en post dan de header info..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Lekker schot voor open doel ja. Het is hier geen HK.

[ Voor 87% gewijzigd door IEF op 23-08-2008 23:00 ]

Verwijderd

:| Goh, echt?

Als er dagelijks meer dan x aantal mails vanaf een publieke webserver naar hotmail gaan, dan is het automatisch block. Zo had ik dus ook last ervan aangezien een mede-gebruiker op dezelfde webserver een mailinglist had van ruim 10k aan mails naar hotmail. Ik werd ermee automatisch geblokkeerd ja.

[ Voor 9% gewijzigd door IEF op 23-08-2008 23:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
We gebruiken MS Exchange. Verder gebruiken we AVG als anti-spam. En we hebben ongeveer 20-30 gebruikers. Waarschijnlijk zijn de instellingen goed want we gebruiken deze opstelling al zo'n twee jaar.
Meer info volgt nog, moet even contact opnemen met wat mensen, maandag horen jullie van me...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:34:
We gebruiken MS Exchange. Verder gebruiken we AVG als anti-spam. En we hebben ongeveer 20-30 gebruikers. Waarschijnlijk zijn de instellingen goed want we gebruiken deze opstelling al zo'n twee jaar.
Meer info volgt nog, moet even contact opnemen met wat mensen, maandag horen jullie van me...
"Waarschijnlijk zijn de instellingen goed want we gebruiken deze opstelling al zo'n twee jaar."

Daar bega je de eerste fout, controleren!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja, mijn auto reed ook al 2 jaar zonder problemen dus er kan niets stuk zijn.. toch start ie niet.

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 23-08-2008 18:13 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

@TS: "Heel het internet afgezocht" vind ik knap.

Begin eens met de foutmeldingen te lezen.
OU-002 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons
Hotmail heeft je dus geblacklist blijkbaar. Ik zou zeggen, vraag het eens na.
De respons van @kpn.nl (ik neem aan dat je hier een mail heen stuurde) is "address does not exist". Lijkt me weinig met spam van doen hebben.

Verder: probeer je TS eens wat te verduidelijken.
Het komt nu nogal over: "help ik kan geen mail sturen, dat is heel erg, los het op voor me!".
GoT is geen helpdesk, dus dat het vervelend is, snappen wij ook wel, maar hebben we weinig boodschap aan.
Je komt alleen verder met je probleem als je duidelijk aangeeft
wat je probleem is, wat je zelf hebt gedaan om het op te lossen, en wat je gezocht hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door IEF op 23-08-2008 23:07 ]

Verwijderd

@jned: heb zelf sinds 2 dagen exact hetzelfde probleem. Heb hiervoor een ticket ingelegd bij mijn service provider (hostingbedrijf) die dit hopelijk oplossen. Kan me herinneren dat ik zoiets een jaar ofzo geleden ook eens gehad heb, maar toen was het na een dag "vanzelf" opgelost; ik denk dat de provider dit toen voor mij gedaan heeft. Veder heeft het ondertussen 5 jaar zonder problemen gewerkt en plotseling krijg ik (alleen bij hotmail) deze melding. Geen idee of jij ook gebruik maakt van een mailserver van een provider, maar je bent in ieder geval niet de enige die dit overkomt :)

Verwijderd

DukeBox schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:12:
Ja, mijn auto reed ook al 2 jaar zonder problemen dus er kan niets stuk zijn.. toch start ie niet.
Een auto heeft te maken met compleet andere gebruiksvariabelen.
Tevens gaat het hier over een computer. Het lijkt me niet verstandig als we elk probleem met een auto gaan vergelijken 8)7 |:(
Pagina: 1