[flash] springen naar framenummer (JS?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 14:00

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Mede-goeroe's, >:)

Ik zit met een probleem. Tenminste, probleem is misschien een wat groot woord, maar het gaat om het volgende:

Ik heb een flashintro, die uitkomt op twee onderdelen: bedrijven en studenten.
Bij allebei hoort een submenu, en aan de bedrijvenkant linkt alles door naar promotie.highline.nl, hostessen.highline.nl enz. Geen probleem, maar de links in het studentenmenu moeten allemaal naar studenten.highline.nl doorverwijzen.
Op dat subdomein heb ik met php een frameset gebouwd, die in het contentframe de waarde van de query-string zet. studenten.highline.nl/frameset.php3?route.html genereert dus een frameset met route.html in het contentframe.

Allemaal leuk en aardig, maar nu wil ik ook zoiets met mijn flash-navigatie links. Is het mogelijk op de een of andere manier aan een flashmovie een parameter mee te geven (met javascript?), die hij leest en vervolgens kan gebruiken met tell-target enzo? Dan zou ik, in het geval van route.html, m'n flashmovie opdracht kunnen geven om m'n submovie 'menu_contact' te laten afspelen, in plaats van 'menu-hoofd'.

Is het nog te volgen :?

Het is op zich niet echt heel erg als het niet kan, want ik kan altijd nog 6 aparte swf's bouwen, die elk met een ander submenu beginnen. Maar das een beetje arbeidsintensief, erg omslachtig en ook nog eens niet flexibel. :(
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zal wel dom zijn, maar ik begrijp er geen fl*kker van......

Maar volgens mij (van wat ik er van begrijp is dat wel mogelijk).
Ik hoop vor je dat iemand anders het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Je kan met flash externe javascript aanroepen, handige manier om dus je content aantepassen.

Hoe dit gaat weet ik niet uit m'n hoofd maar dikke pech want ik moet net weggaan dus ik kan het ook niet opzoeken :)

Maarja het staat vast wel ergens op flashkit als je maar zoekt.

Wat me lijkt is dat je elk frame nummer koppelt aan een variabele die je met behulp van een JS in de content frame defineerd (maarja ik begrijp je verhaal niet in zijn geheel).

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19427

ik snap het ff niet helemaal
is het de bedoeling dat je aan het eind van een animatie naar de volgende movie springt?
automatisch bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Als het nu eens rustig nalees was het inderdaad niet echt duidelijk :) Zal wel met weinig slaap en veel deadlines te maken hebben...
Maar goed, ik heb dus een menu in flash. Dat menu bestaat uit een hoofdmenu, en een aantal submenu's. Al die menu's zijn movies.

Normaal gesproken kom je op die site terecht, en dan krijg je het hoofdmenu gepresenteerd. Maar ik wil nu, dat als je (van buiten de site) niet naar de home wilt, maar direct naar het contact-gedeelte, die flashmovie dan niet het hoofdmenu laat zien, maar direct het submenu van contact.
Dit moet dus op de een of andere manier met een parameter aan die flashmovie te vertellen zijn, maar ik heb geen idee hoe.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9329

Yep.

Maak in frame 1 van je hoofdscene een IF vergelijking.

If (scene = 1)
Begin Tell Target ("movie1")
Go to and Play (1)
End Tell Target
End If
If (scene = 2)
Begin Tell Target ("movie2")
Go to and Play (1)
End Tell Target
End If
If (scene = 3)
Begin Tell Target ("movie3")
Go to and Play (1)
End Tell Target
End If
etc...

Vervolgens kun je zo naar de flashmovie toe linken:

menu.swf?scene=2

Dus de variable kun je in de string mee sturen, en in flash gebruiken om een actie uit te voeren.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Kijk, daar heb ik iets aan >:) Thanks!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

[off-topic]
erg mooie website :)
[/off-topic]

mijn T.net systeemspecspagina

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Die van highline bedoel je? Thnks :D

Maar dit was dan ook absoluut geen 2-dagen-site :) (zie deze topic)
Pagina: 1