Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

WMV/MPEG bestand tonen met buffer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een pagina waarop ik wmv/mpeg bestanden wil tonen die ik kan uploaden via een beheersysteem. Dat werkt allemaal prima en het wordt ook allemaal netjes verwerkt en getoond.

Alleen sommige bestanden zijn vrij groot rond de 10 MB. Nu blijft het beeld net zolang zwart tot dat het volledige bestand of een groot gedeelte ervan overgestuurd is. Op verschillende websites kom je daarom een buffer tegen die aangeeft hoeveel % er beschikbaar is.

Ik krijg dat balkje maar niet toegevoegd maar weet ook niet zeker of dat mogelijk is. Heb je daar niet een Streaming Server voor nodig bijvoorbeeld.

Hieronder de broncode die ik gebruik, uit wat zoeken op internet blijkt dat de parameter ShowStatusBar heet. Maar hij toont alles behalve een buffer.

Link: http://www.hcom.nl/test/

Code:
[html]
<OBJECT ID="Mediaplayer" Width="500" Height="375" CLASSID="CLSID:22D6f312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" Standby="Loading Windows Mediaplayer components..." Type="Application/x-oleobject">
<Param name="autostart" Value="True">
<Param name="Filename" Value="test1.mpeg">
<param name="animationatStart" value="true">
<param name="ShowStatusBar" value="true">
<PARAM NAME="ShowDisplay" VALUE="false">
<EMBED TYPE="Application/x-mplayer2"
SRC="test1.mpeg"
Name="Mediaplayer"
ShowStatusBar="1"
ShowDisplay="1"
Width="500"
Height="375">
</EMBED>
</OBJECT>
[/html]

Ik heb al gezocht op Google en hier op het forum en heb daar de juiste parameter gevonden. Maar geen buffer ik heb het vermoeden dat ik iets mis.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Kun je de bestanden niet omzetten (of laten uploaden) als FLV? Werkt het tenminste ook op niet-Windows.

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:43:
Kun je de bestanden niet omzetten (of laten uploaden) als FLV? Werkt het tenminste ook op niet-Windows.
Ja dat zou de beste oplossing zijn. Maar het wordt door mensen gebruikt die niet zo'n converter hebben en het is op een normale hosting omgeving. Ik kan dus ook niet met php-ffmpeg de bestanden omzetten naar .flv.

Een andere oplossing is youtube en dan de code daarvan plaatsen op de website. Maar het liefste houd ik het bij de huidige manier.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Zoiets is alleen mogelijk als je videobestand indexeerbaar is, dat betekend dus, een index aan het begin van het bestand of en/of een vaste keyframe interval. Niet onmogelijk maar de video's moeten het dus wel hebben/ondersteunen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:59:
Zoiets is alleen mogelijk als je videobestand indexeerbaar is, dat betekend dus, een index aan het begin van het bestand of en/of een vaste keyframe interval. Niet onmogelijk maar de video's moeten het dus wel hebben/ondersteunen.
Ok, kan je me daar misschien meer over vertellen of een voorbeeld van geven?
Het moet ook voor de eind-gebruikers makkelijk zijn. Dus uploaden gegevens invullen klaar.

Ik denk dat ik maar SUPER adviseer om te gebruiken en dan toch een flv speler op de website plaats. SUPER moet namelijk ook naar FLV kunnen converteren en is gratis in gebruik.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 16:51 ]