Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Topicstarter
Ik heb pas een HTC Touch Diamond gekocht en ActiveSync ingesteld om te syncen met mijn werk Exchange server. Tijdens het instellen werd om een password gevraagd. Ik dacht dat dit het password van de Exchange server was, maar het bleek een password te zijn voor op de telefoon zelf.

Nu zit ik met een password opgescheept dat ik steeds opnieuw moet invoeren als ik mijn telefoon aanzet of na een uur inactiviteit.

Is dit een door de server opgelegde policy ofzo? En nog belangrijker, is er een manier om ervanaf te komen? Dus dat ik alleen het password in hoef te voeren als ik met de server sync.

Ik heb Windows Mobile 6.1 en de server is Exchange 2003.

http://technet.microsoft....y/aa998357(EXCHG.80).aspx
Hier zie ik staan dat het een ActiveSync policy is, maar wat mij betreft is het niet werkbaar als ik steeds dat lange password opnieuw moet intypen. Zeker niet in de auto, daar komen ongelukken van. :)

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
als het een policy is, kan er maan één iemand je helpen: je sysadmin :)

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Topicstarter
Maar is daar dan niet omheen te werken? Ik kan me voorstellen dat je policies oplegt als je lokaal gegevens bewaart. Is dat de reden voor zo'n policy?

Als dat de reden is, kan ik me ook voorstellen dat je ervanaf bent als je je gegevens niet lokaal opslaat, maar voor alles naar de server gaat. Kan dat?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JKVA schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:20:
Maar is daar dan niet omheen te werken? Ik kan me voorstellen dat je policies oplegt als je lokaal gegevens bewaart. Is dat de reden voor zo'n policy?

Als dat de reden is, kan ik me ook voorstellen dat je ervanaf bent als je je gegevens niet lokaal opslaat, maar voor alles naar de server gaat. Kan dat?
Opnieuw, dat is iets wat je met je systeembeheerder moet bespreken. Leg hem of haar uit waarom het onhandig/onwerkbaar is, maar ga niet proberen de beveiliging te omzeilen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Topicstarter
Sorry, maar met beveiliging omzeilen heeft het niets te maken. Het is een algemene ActiveSync vraag. Wanneer worden die policies opgelegd?

Als het antwoord "altijd" is, zit er idd maar één ding op, namelijk aankaartten bij Exchange beheer.
Als het antwoord "alleen in dit en dit geval" is, is het in sommige gevallen dus niet van toepassing en is er geen sprake van beveiliging omzeilen.

Ik ben benieuwd of het antwoord "altijd" is.

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Topicstarter
Google is idd niet moeilijk als je een hack zoekt.

Ik zoek alleen geen hack, maar een nette oplossing. Niet één waardoor de beveiligingsafdeling bovenop me springt.

Er zijn toch wel meer mensen die met de bedrijfs Exchange syncen, maar zonder wachtwoord gewoon kunnen bellen?

Ik begrijp nu aan de reacties dat het dus gewoon een fact of life is van ActiveSync... Helaas.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
neen dit is geen fact of life van ActiveSync, dit is iets wat je sysadmin geconfigureerd heeft ;)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Ik heb zelf Exchange draaien, en mijn PocketPC eraan gekoppeld, maar ik hoef echt geen wachtwoord in te geven, want ik heb dat zo niet geconfigureerd.

Ofwel: vraag het de systeembeheerder :)

We are shaping the future

Verwijderd

Is anders meer een tweak dan een hack, Je weet dat het een policy is die gepushed word en je moet dus bij je sysadmin aankloppen om het netjes op te lossen.

Wat wil je nog meer weten ?

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Topicstarter
Ik zoek een manier om zonder hack, maar ook zonder inbreng van beheer mijn telefoon weer enigszins werkbaar te krijgen.

Ff met beheer om de tafel gaat bij mijn werkgever namelijk niet zomaar. Volgens mij is dat onderdeel zelfs geoutsourced.

Is er geen vinkje ofzo op je telefoon in te stellen die ervoor zorgt dat die policy niet meer van toepassing is? Bijvoorbeeld de gegevens encrypted opslaan en alleen om een password vragen als je erbij wilt.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:19

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik denk toch écht dat je je erbij moet neerleggen en alleen maar de/een admin kunt benaderen. Het is gewoon niet mogelijk om dat op een andere nette manier te omzeilen.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Dit zul je toch echt zelf moeten oplossen en hierbij gaan wij je niet helpen. Wij kunnen niet nagaan of het wel van jou is etc etc etc. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.