Toon posts:

Belgische consumentenorganisatie dient klacht in over iPhone

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik lees in het tweaker artikal :
De Belgische consumentenorganisatie Test Aankoop heeft bij de overheid een klacht ingediend over de iPhone 3G. Volgens de Belgische consumentenbond heeft Apple klanten misleid door valse schaarste te creëren.
emphasis mine

onzorgvuldige samenvatting van de feiten. ln het bronartikel van belgische nieuwsblad 'De Morgen' lees ik:
"De klacht heeft betrekking op het product iPhone 3G en de verkoopspraktijk en het is aan de Algemene Directie om uit te maken wie hierin de verantwoordelijkheid draagt", klinkt het bij Test-Aankoop. "Voor ons is het immers niet duidelijk waar en in welke mate Apple dan wel Mobistar hier in de fout gaat."
emphasis mine

die consumentenbond laat dus in het midden of het aan mobistar of aan apple ligt. maar de tweaker redakteur weet het zeker: volgens 'test aankoop' heeft apple de klanten misleid! dat noemen we ook wel: woorden in de mond leggen.

ja als dingen zo onzorgvuldig door een redakteur samengevat worden dan blijft er niets anders over om altijd de bronnen te checken mensen!

Admin-edit:
Spelfouten en/of ander commentaar m.b.t. nieuwsposts horen thuis in
Geachte Redactie.
[Reactie gewijzigd door Regeneration]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 13:01 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar die "schaarste" is er in elk land geweest, met verschillende telecomaanbieders en maar een constante: Apple. Verder is dit een standaard marketingstrategie (zeker bij gehypete spullen), dus zo onlogisch is de conclusie niet. Hoogstens zou de quote accurater kunnen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:01:
Maar die "schaarste" is er in elk land geweest, met verschillende telecomaanbieders en maar een constante: Apple. Verder is dit een standaard marketingstrategie (zeker bij gehypete spullen), dus zo onlogisch is de conclusie niet. Hoogstens zou de quote accurater kunnen.
dat is een leuke analyse, en misschien heb je gelijk, maar die belgische consumenten organisatie heeft nooit beweerd dat apple de klanten misleid heeft. en dat feit is in tegenspraak met hetgeen de redakteur beweert in zijn artikel. en daar gaat het mij om die onjuiste vertaling van een bron naar een frontpage artikel op de gezaghebbende tech site in het nederlandstalig spraakgebied tweakers.net.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik ben het met je eens en heb de tekst dus iets geneutraliseerd.