Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Mappenweergave

Pagina: 1
Acties:

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Sinds enige tijd stelt Vista voor alle mappen het type "Afbeelding en video" in. Dit houdt dus in dat je in het overzicht dingen krijgt als "Naam - Genomen op - Labels" etc. Terwijl hier helemaal geen foto's in staan. Dit gebeurt zelfs in de map C:\Windows\.

Nu kan ik dit wel weer terug instellen naar "Naam - Type - Grootte - Gewijzigd op" en ga dan naar "Extra -> Mapopties -> Weergave -> op mappen toepassen. Dan staat het weer goed. Maar een paar dagen later staat alles weer op Afbeelding en video weergave... Beetje om gek van te worden 8)7

Wie kan mij helpen om dit op te lossen, want zelf kom ik er niet uit...?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 21:39

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb hier zelf ook last van. Vista (en ook XP) houden de instellingen niet vast... Fotoweergave in je mp3 mappen enz...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Dit helpt aardig, in ieder geval langer dan andere dingen die ik heb geprobeerd. Uiteindelijk wordt de boel toch wel weer "gereset" door Vista, waarna je dus je instellingen weer aan moet passen en evt. de op de link genoemde fixes weer uit moet voeren.
In ieder geval de moeite waard om te proberen....

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In XP zet ik alles hoe ik het hebben wil, zet aan dat hij niet moet onhouden per map hoe het eruit ziet en verwijder in elke map het bestand "Desktop.ini". Dit is een verborgen bestand, dus zet altijd die extra dingen aan/uit om ze toch te kunnen zien. Dit heeft voor mij eigenlijk nooit ongewenste zaken teweeg gebracht, alleen dat bij Openen/Opslaan dialogen bij My Pictures map alles in Thumbnail staat. Daar leef ik dan maar mee ;). Misschien dat het bij Vista ook zo werkt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 23:07
Selecteer alle mappen in de root van je drive en kies Eigenschappen -> Aanpassen
Kies Alle items uit de dropdown list en zet het vinkje bij Deze sjabloon ook op alle submappen toepassen

Bij mij heeft dit het gewenste effect.

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Helaas ben ik dus niet de enige met dit probleem.
doctormetal schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:21:
Selecteer alle mappen in de root van je drive en kies Eigenschappen -> Aanpassen
Kies Alle items uit de dropdown list en zet het vinkje bij Deze sjabloon ook op alle submappen toepassen

Ik heb eerst deze manier uitgeprobeerd en het zet heel makkelijk en snel de juiste mappen goed. Nu nog afwachten of het goed blijft staan. Het viel mij op dat twee van de drie partities op Afbeeldingen en Video stonden ingesteld. Deze staan nu op Alle items.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Me_Again schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:52:
Sinds enige tijd stelt Vista voor alle mappen het type "Afbeelding en video" in. Dit houdt dus in dat je in het overzicht dingen krijgt als "Naam - Genomen op - Labels" etc. Terwijl hier helemaal geen foto's in staan. Dit gebeurt zelfs in de map C:\Windows\.

Nu kan ik dit wel weer terug instellen naar "Naam - Type - Grootte - Gewijzigd op" en ga dan naar "Extra -> Mapopties -> Weergave -> op mappen toepassen. Dan staat het weer goed. Maar een paar dagen later staat alles weer op Afbeelding en video weergave... Beetje om gek van te worden 8)7

Wie kan mij helpen om dit op te lossen, want zelf kom ik er niet uit...?
Vista houdt die instellingen niet vast. Telekens als er een bestand bij komt in de betreffende map, dan verandert de instelling. +

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
doctormetal schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:21:

Gaat een tijdje goed maar niet voor lang.... is mijn ervaring

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 23:07
Haaglander schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:30:
[...]

Gaat een tijdje goed maar niet voor lang.... is mijn ervaring
Misschien dat deze suggestie helpt.
Pagina: 1