Hallo !Ik heb het volgende probleem met mijn WRT 150 N Linksys router.Heb deze automatich geinstalleerd.Werkt uitstekend maar als ik de computer uitdoe en later weer opstart kan ik geen verbinding meer maken met internet.Dit lukt alleen als ik de router uitzet en later weer aanzet.Nu heb ik gehoord dat het probleem op te lossen is door het ip nummer vast te zetten.Ik ben een volkomen leek op het gebied van computers en heb geen idee waar ik de router kan vinden op mijn computer.Wie kan mij vertellen hoe ik de instellingen van een en ander kan vinden?Ik ben 67 jaar en heb sinds kort een computer.Dus je hebt echt met een leek te maken..Hoop dat er iemand mij kan vertellen hoe ik mijn probleem kan oplossen.Elke reaktie is mij welkom!Hartelijk dank bijvoorbaat.vr.gr.Jacques
Welk IP adres bedoel je? Is dat die van je PC/Laptop of het IP adres van de internet/WAN poort van de WRT150?
In combinatie met bepaalde modems (bijvb ZyXel) wil de WRT zijn IP adres van zijn internet/WAN poort verliezen.
Maar ik heb ook gemerkt dat bepaalde Wifi adapters problemen hebben om na het opstarten in een keer goed te connecten aan deze N-router.
Beide problemen hebben een andere oorzaak en vereisen een andere aanpak.
In combinatie met bepaalde modems (bijvb ZyXel) wil de WRT zijn IP adres van zijn internet/WAN poort verliezen.
Maar ik heb ook gemerkt dat bepaalde Wifi adapters problemen hebben om na het opstarten in een keer goed te connecten aan deze N-router.
Beide problemen hebben een andere oorzaak en vereisen een andere aanpak.
Allereerst hartelijk dank voor je reaktie!Zoals ik al geschreven heb in mijn vraag heb ik totaal geen verstand van computers.Echter mijn probleem met het installeren van de WRT150 is de volgende.De eerste maal bij het aanzetten van computer en/of laptop is er geen probleem.Na het uitzetten van computer of laptop kan ik niet op internet.Eerst moet ik de router en computer opnieuw opstarten voor ik weer internetverbinding heb!Daar ik op deze site heb gelezen dat meer mensen dit probleem ondervinden kregen zij de raad om in de router het ip adres vast te zetten???Hoe?Ik heb geen idee hoe ik bij de instellingen moet komen.Als ik dat weet kan ik mischien ook zo'n wijziging aan brengen.Hoop echt dat je mij op weg kunt helpen.Het is namelijk zo vervelend om elke keer de router weer opnieuw aan en uit te zetten om dan weer op internet te kunnen.Hoop dat ik je het niet te moeilijk maak om mij mischien te kunnen helpen!Nogmaals dank en kijk uit naar je reaktie!
heb je al gezocht op de site van linksys, ik kon het zo vinden
In de user guide op de CD ("WRT150N-EU user guides combination Rev NC.pdf") staat op blz 628 ook uitgelegd hoe je dit kan doen. Probeer het eens aan de hand hiervan. Succes
Via helpdesk van Linksys eindelijk mijn probleem opgelost!Het IP adres van mijn router moest gewijzigd worden.En nu werkt alle perfect!Mischien kan ik hier iemand mee van dienst zijn!
Voor mensen met identieke problemen: lees de volgende HOW TO eens door:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Pagina: 1