Toon posts:

Inlog router configuratie kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik een draadloos netwerkkaartje gekocht voor in mijn TV-PC / Mediacenter. Deze wou ik uiteraard verbinding laten maken met mijn draadloze Netgear WGR614v7 router.

In het verleden is de router zo geconfigureerd, dat er alleen toegang is voor bepaalde MAC-adressen die je handmatig in moet voeren. Hier heb ik 3 pc's op aangesloten.
Het netwerk is beveiligd met een WPA2-Personal password.

Het probleem is dat ik mijn login/password ben vergeten om toegang te verlenen tot de configuratie van de router, wat niet zo slim is natuurlijk. Jullie snappen waarschijnlijk dat ik geen zin heb om het hele ding te ressetten, en alle 4 de MAC-adressen weer in moet gaan voeren, elke PC weer moet configureren, poorten open zetten etc.

Ik heb een backup gemaakt wat me heel slim leek, achteraf gezien niet zo heel slim, omdat je oude login/password er ook in word opgeslagen :X

Ik heb even gezocht voor een oplossing, maar eigenlijk komt alles neer op het resetten van je router (Maar dat zijn allemaal Fok.nl antwoorden en mindere IT-sites)

Welke opties heb ik om de login naam van mijn router te achterhalen?
Ik heb 5 wachtwoorden, die elk worden gebruikt voor een bepaalde toepassing dus daar ligt het probleem niet.
Kan ik er op de een of andere manier achter komen hoeveel tekens de login naam heeft?

Zoals ik heb gezegd is het niet van belang om het wachtwoord te weten, enkel de login naam.

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-03 13:43
De default inlognaam is in ieder geval admin. Heb toevallig gister nog een klant bezocht met diezelfde router. :9

(De default login/password staan onderop de router.)

Verwijderd

Probeer in het dumpbestand van je backup te zoeken naar de passwords.

Verwijderd

Topicstarter
Xghost schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:41:
De default inlognaam is in ieder geval admin. Heb toevallig gister nog een klant bezocht met diezelfde router. :9

(De default login/password staan onderop de router.)
Dat klopt, default is het -

Login - Admin
Pass - Password (of oude routers 1234)

De login/pass heb ik toen veranderd, in het dumpbestand kan ik ook niks vinden, wel staat daar het wachtwoord van de WPA beveiliging.. 8)7
router_info=WLAN-Security:SecurityMode=WPA2-PSK;WPAPassPhrase=*password*

offtopic:
Hmm ik zat er net even aan te denken. Kan ik met Windows XP een virtueel draadloos netwerk aanmaken, en daarmee inloggen met mijn mediacenter (Windows Vista)? Zodat ik met mijn TV-PC via mijn Laptop toch kan internetten?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 13:31 ]

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
De login admin zal toch altijd blijven bestaan denk ik? Dus probeer de wachtwoorden die je hebt met de admin login.

Verder mag ik hopen dat er geen methode is die het mogelijk maakt de beveiliging te omzeilen, zou in 1 klap alle Netgear router onveilig maken imo.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Topicstarter
Saab schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:30:
De login admin zal toch altijd blijven bestaan denk ik? Dus probeer de wachtwoorden die je hebt met de admin login.

Verder mag ik hopen dat er geen methode is die het mogelijk maakt de beveiliging te omzeilen, zou in 1 klap alle Netgear router onveilig maken imo.
Volgens mij kun je beide veranderen. Ik heb namelijk al veel combinaties geprobeerd, waaronder Admin.
Een methode om het wachtwoord te achterhalen is misschien een aanval plegen in de vorm van een password kraker op je eigen router (Brute force of library). Het MAC-Adres staat onder op je router en is vereist als je een aanval gaat plegen dacht ik zo. Voor zover ik weet kun je het MAC-Adres niet achterhalen als je virtueel de router ziet. Het staat alleen onder op de router geschreven. Misschien dat iemand anders daar meer verstand van heeft?

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-01 12:54

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Router resetten naar factory default door vb. resettoets 1 minuut in te drukken?
Dan heb je de standaard login & paswoord terug.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Verwijderd

Topicstarter
Ra_gdd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:49:
Router resetten naar factory default door vb. resettoets 1 minuut in te drukken?
Dan heb je de standaard login & paswoord terug.
Hmmhmm.. dat heb ik net dus geprobeerd op aanraden van iemand anders, alles is dus gereset. Heb de meeste dingen weer met de hand ingesteld, ik krijg nu alleen de TV niet verbonden met de router van mezelf, wel kan ik verbinden met het internet van de buren :? . Het wachtwoord bleek trouwens hoofdlettergevoelig te zijn, mogen ze er ook wel bij zetten de volgende keer :X

Ook zo'n dingen als, een CD bij het kaartje leveren, en op de CD zetten "Download the Vista drivers from www.linksys.com/vistasupport/ " en hoe moet je dat doen als je geen internet hebt :( Die mensen hebben af en toe het verstand van een aardappel.

Nog iets grappigs even tussendoor :+
Ik had het toetsenbord niet aangesloten, staat er ook nog écht (wat ik dus niet had verwacht).
Error : No keyboard present.

Press F1 to continue or press DEL to enter setup :z

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 14:40 ]

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:42:
[...]

Volgens mij kun je beide veranderen. Ik heb namelijk al veel combinaties geprobeerd, waaronder Admin.
Een methode om het wachtwoord te achterhalen is misschien een aanval plegen in de vorm van een password kraker op je eigen router (Brute force of library). Het MAC-Adres staat onder op je router en is vereist als je een aanval gaat plegen dacht ik zo. Voor zover ik weet kun je het MAC-Adres niet achterhalen als je virtueel de router ziet. Het staat alleen onder op de router geschreven. Misschien dat iemand anders daar meer verstand van heeft?
Je kunt prima een MAC adres achterhalen. arp -a <ip adres> maar met een mac adres schiet je nog niet veel op.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-03 12:51
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:38:
. Het wachtwoord bleek trouwens hoofdlettergevoelig te zijn, mogen ze er ook wel bij zetten de volgende keer :X
Welke systemen ken jij, waarbij het password niet case-sensitive is?
Ook zo'n dingen als, een CD bij het kaartje leveren, en op de CD zetten "Download the Vista drivers from www.linksys.com/vistasupport/ " en hoe moet je dat doen als je geen internet hebt :( Die mensen hebben af en toe het verstand van een aardappel.
Heb jij nooit van je pappa geleerd om *eerst* de handleiding te lezen, voordat je dingen gaat slopen?

Nog iets grappigs even tussendoor :+
Ik had het toetsenbord niet aangesloten, staat er ook nog écht (wat ik dus niet had verwacht).
Error : No keyboard present.

Press F1 to continue or press DEL to enter setup :z
Misschien moet je een mailtje sturen naar de fabrikant van je moederbord met het verzoek of ze ook willen uitleggen dat je eerst het toetsenbord aan moet sluiten (en misschien hoe dat precies werkt). |:(
Pagina: 1