Hoe haal je secondelijm van je proc pinnetjes?

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoals de titel al zegt: Hoe doe je dat?

Effe wat uitleg hoe dit zo is gekomen:

Ik had dus mijn proc overclocked met waterkoeling en een peltier, brak zo'n pinnetje van de socket af (waarachter het koelblok klemt), computer liep vast en P3 doorgebrand. Dat was geen probleem, ik had nog garantie...

Toen heb ik een nieuw mobo gehaald en ook daar brak het pinnetje af. Ik weer terug en weer brak het af. Ik vond dat nogal lullig worden, dus ik dacht: ik lijm het gewoon terug. Toen is er (blijkbaar) wat lijm in de socket gekomen en bij het inzetten van mijn oude Celeron400 was het dus ook aan de pinnetjes gekomen. Weet iemand waarmee je die lijm er weer af kunt halen? Want ik vind het zonde om hem weg te gooien of te degraderen tot sleutelhanger.

Please help, want ik kan hem prima gebruiken in mijn dual proc servertje...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
kokend water :P

heb je in ieder geval wel een schone sleutelhanger

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Lijm IN de socket???????

Ahum...

..

Tja...ik heb geen oplossing voor je...

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Met iets heets??

Verwijderd

Met een lijm-snuiver? :+

• Grrrrrene
  • Niet online
Zucht, dit soort reacties had ik al wel verwacht. Het is ook ongelofelijk stom, maar is er echt geen manier om dit op te lossen? Ik heb al verhalen gehoord dat secondelijm opdroogt tot een onoplosbare harde massa. Ik heb thinner gebruikt, maar dat helpt niet.

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:22
Zit er nu lijm aan je proc en in je socket?
Van je proc kan je het mischien heeeel voorzichtig af krabben met het puntje van en scalpel mesje.
Als het in je socket zit kan je het mischien uit proberen te boren met een heeeeeel klein boortje..........

In iedergeval suc6.

P.s. Denk je dat een gelijmt haakje houd als je een niet gelijmt haakje al afbreekt?

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Secondelijm wil soms wel oplossen in aceton. Misschien dat dat helpt...

Suc6 :)

Verwijderd

Volgens mijn scheikundige kennis (ok, het is niet veel maar toch weet ik nog iets..) is seconde lijm niet op te lossen. Ik kan het fout hebben maar ik denk dat er weinig hoop voor je is.. :'(

• AInside
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

AInside

Animal Inside

Volgens mij kun je seconde-lijm wel met aceton oplossen, maar volgens mij lost dit ook je kunststof socket op... suc6 :'(

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Probeer eens met een massief koperdraadje, ruw maken en dan bewegen met de socket iets dicht te duwen.
Zal wel lang duren denk ik...

• Grrrrrene
  • Niet online
MisterDon is de enige die het helemaal goed had (heb het op internet gevonden, op de bison site)... Aceton werkt inderdaad als oplosmiddel voor secondelijm op basis van cyanoacrylaat... YES! Alleen beetje jammer dat aceton zo duur is, maar goed, je red er ook een celeron400 mee (die jaren lang trouwe dienst heeft gedaan). Allemaal bedankt voor de hulp. Effe nachtje slapen en hij moet het weer doen.

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Gewoon superlijm verwijderaar kopen. Ja dat bestaat ja. Doe effe een search en je had/hebt het meteen gevonden.

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

• Grrrrrene
  • Niet online
Goh, dit is dus een bekend probleem? Grappig. Ik heb hem nu 3 uur in de aceton staan, dat schijnt dus te helpen. Morgen effe op de converter proppen en opstarten maar!

Pagina: 1