Aiport Express -- Geluid uit non iTunes iets

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:59
Is het ook mogelijk om geluid naar de Airport Express te sturen wat niet van iTunes afkomstig komt? (Nu gebruik ik voor muziek wel iTunes, maar bijvoorbeeld youtube filmpjes niet. Of films via een andere speler of front-row).

Ook speel ik nog wel eens games. Kan dat geluid er ook heen gestuurd worden?

Bij deze review: pricewatch: Apple Airport Express Basisstation las ik namelijk dat dat niet kon.

Dit zou ik zelf wel erg jammer vinden. En dit gaat dan ook de doorslag geven of ik het nou wel of niet koop.

Mischien kan het standaard niet, maar via een 'hack' ofzo? Of mischien kan het standaard ook wel. :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Alstublieft; Airfoil. Enjoy! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 19:36
Houd er rekening mee dat airfoil vertraging heeft, het is dus niet geschikt voor filmpjes en games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ik wil wel graag draadloze speakers, mijn beste optie zal dan een bleutooth oplossing zijn? Want ik wil graag een draadloze oplossing voor mijn speakers. Zodat ik niet steeds allemaal kabels in de laptop hoef te duwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

IcE_364 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:56:
Houd er rekening mee dat airfoil vertraging heeft, het is dus niet geschikt voor filmpjes en games.
Ze claimen van Rogue Amoeba dat met Airfoil 3 en de bijhorende Airfoil Video Player synchronisatie tussen audio en video geen probleem meer is. Of dit waar is weet ik niet, ik gebruik het product niet. Voor games zal het wel lastiger worden.

edit:

Ik zie dat oa Parrot bluetooth speakers levert, bijvoorbeeld de DS1120. Deze sets zijn echter niet goedkoop en ik betwijfel of je ook deze oplossing geen last hebt van (te grote) latency.

[ Voor 21% gewijzigd door froggie op 23-08-2008 11:41 . Reden: Stukje over Parrot speakers toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 15:30
froggie schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:33:
[...]

Ze claimen van Rogue Amoeba dat met Airfoil 3 en de bijhorende Airfoil Video Player synchronisatie tussen audio en video geen probleem meer is. Of dit waar is weet ik niet, ik gebruik het product niet. Voor games zal het wel lastiger worden.

edit:

Ik zie dat oa Parrot bluetooth speakers levert, bijvoorbeeld de DS1120. Deze sets zijn echter niet goedkoop en ik betwijfel of je ook deze oplossing geen last hebt van (te grote) latency.
Het klopt. Er zit een videoplayer bij die het beeld ook vertraagt zodat het weer gelijk loopt met de audio. Werkt prima! Games gaat natuurlijk nooit lukken met zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Beste oplossing lijkt mij Airport Express met speakers, icm met Airfoil. Dan heb je denk ik het meeste wat je eruit kunt halen. Bluetooth oplossingen zijn er ook, maar echt goed heb ik die nog nooit zien werken.

Draadloze speakers zijn nog niet helemaal 'volwassen', het makkelijkste blijft een kabeltje. En met mini-jack is dat er gelukkig maar 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Die parrot speakers lijken me inderdaad wel wat. Maar ik betwijfel hoe de kwaliteit is van de DS1120, nu hebben ze ook een 'sound system' maar die vind ik toch wel ietwat prijzig.

Nu zijn er volgens mij hier niet veel mensen die ervaring hebben met een draadloos systeem, of wel? Welke word aangeraden?

@ lh-Online.nl, ja 1 kabeltje extra, plus de monitor, voeding. :)
Het toetsenbord en muis wil ik ook graag draadloos zonder extra dongle (dus bluetooth) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 15:30
Zoals lh-Online.nl al zegt is de mooiste optie volgens mij een airport express + airfoil. Dan kun je in elk geval films en muziek via een versterker afspelen. Dan heb je in elk geval goed geluid (hangt natuurlijk af van je versterker en speakers).

Voor de games heb je dan wel een kabeltje nodig helaas. Als je dat vervelend vindt kun je natuurlijk nog een koptelefoon opzetten, maar daar moet je ook maar van houden natuurlijk.

Draadloze systemen heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat audio met een beetje bitrate draadloos versturen een te grote vertraging oplevert om lekker games te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ik ga er denk ik toch maar voor, zo heel vaak game ik niet. En dan sluit ik het kabeltje dan wel aan. Denk dat het toch een betere oplossing is dan bluetooth, en al helemaal omdat ik mijn printer er ook op kan aansluiten.

Qua draadloos muziek is dit denk ik 'as good as it gets' momenteel dan. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik zelf wel eens de versie 1 van Belkin's TuneStage, ooit voor 29 euro uit de koopjeshoek van Dynabyte. Werkt perfect icm met OSX 10.5, je paired je mac met dit apparaat, pincode = 1111 en je hebt een draadloos bluetooth audio systeem. De kwaliteit vergeleken met AE (gebruik ik ook) vind ik prima, ik hoor geen verschil met de AE, hoewel de bluetooth verbinding gemakkelijker weg kan vallen of last heeft van storing door andere apparaten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 13:01 ]

Pagina: 1