Pc met onboard Vga geeft geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

• FraggedMe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-03-2021
Ik heb gisteren een pc in elkaar gezet bestaande uit:

Asus M3A78-EMH HDMI, een moederbord met een onboard radeon chip
Een AMD x2 5200+
2 GB geheugen van buffalo
Samsung Spinpoint F
Lg DVD brander
en een seasonic 550 watt voeding.

Nu is het probleem dat de computer geen beeld geeft, niet over de dvi en niet over de vga.
Ook met een losse pci-e videokaart geeft de computer geen beeld, ik heb geen pci videokaart tot mijn beschikking.

Ik heb het getest zonder geheugen, met een geheugen reepje en tot slot nog met geheugen uit mijn eigen pc, dus daar ligt het niet aan. Ook heb ik de pc opgestart zonder extra's, wat alleen de brander was.

Het lijkt mij dat moederborden met onboard vga altijd opstarten op de vga of dvi.maar dat wil dus niet werken.

Dus nu zoek ik jullie hulp :> Bedankt!

en nog even een edit: alle fans gaan aan, ook het ledje op het mobo, en de hardeschijf doet het ook zo te horen.

[ Voor 6% gewijzigd door FraggedMe op 23-08-2008 10:29 ]

erutangis

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:01

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door en post dan je bevindingen hier. Nu is alles wel heel algemeen omschreven en kan het echt vanalles zijn. Je moet eerst alles testen en uitsluiten mbv de troubleshooter.

Rail Away!

• FraggedMe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-03-2021
Mad Marty schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:31:
Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door en post dan je bevindingen hier. Nu is alles wel heel algemeen omschreven en kan het echt vanalles zijn. Je moet eerst alles testen en uitsluiten mbv de troubleshooter.
Bedankt, maar dat heb ik al gedaan, ik zal mijn bevindingen hier geven.

Voeding: Seasonic 550, genoeg watt, A-merk, Fan's gaan aan, een ander systeem doet het er ook op.
Moederbord: Alle jumpers staan goed, het zijn er maar 2, alle condensatoren zijn goed. Alle componenten behalve de CPU zijn getest en werkend bevonden.
Geheugen: is Getest en doet het.
HD: Geprobeerd met en zonder hd, en hij wordt herkend in een andere pc.

verder heb ik de hele troubleshooter gelezen, en alles geprobeerd, als jullie nog iets weten wat ik moet proberen of wat ik vergeten ben om te zeggen, zeg het alsjeblieft.

erutangis

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:42
*kick*

al een oplossing gevonden?

zit namelijk met hetzelfde probleem, ongeveer zelfde configuratie en ook alles al getest.

Iemand ideeën?