Laptop defect scherm toch gebruiken.

Pagina: 1
Acties:

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09-2025
Algemene info:
Ik heb een Laptop Packard Bell Easynote E6910. Deze laptop is gevallen. In het beeldscherm zitten flinke scheuren. Aangesloten op mijn lcd tv (vga ingang) krijg ik wel beeld als windows xp is opgestart en ik op fn-f11 heb gedrukt en lijkt de laptop nog goed te werken.

Vragen:
*) Tijdens het opstarten van de laptop krijg ik geen beeld uit de vga uitgang. Komt daar pas beeld als windows is opgestart? (vga driver is geladen).
*) Zou er een insteling mogelijk moeten zijn waardoor het laptopscherm altijd is uitgeschakeld en het beeld direct via de vga uitgang beschikbaar is? (bios?)
*) Zou ik windows xp nog weer opnieuw kunnen installeren (Ik zou er een media center van willen maken)?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:15

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Met de laptop dichtgeklapt vanaf een koude boot, zou een externe monitor meteen beeld moeten krijgen. Als je dan beel dkrijgt, kun je ook een herinstallatie overwegen..

Laptopscherm altijd uit zou ik niet weten.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
*) Volgens mij is het altijd wel mogelijk om beeld te krijgen op je TV out. Steek de installatie cd van Windows er eens in en kijk eens of je iets van beeld krijgt (Eventueel de FN-TVout toets niet vergeten).

*) Je kunt ook niet bij je bios neem ik aan? Ook al heb je geen beeld en je druk op F2, Del (afhankelijk van je ik-wil-mijn-bios-in-toets-van-PB)

Anders als je geen beeld krijgt kom je niet echt heel ver. PB al eens over gemaild wat je hiermee kunt?

[ Voor 4% gewijzigd door Elect op 23-08-2008 10:20 ]

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-10-2025
Ik had het zelfde probleem bij mijn acer en ik heb het laptop scherm uit geschakeld bij de hardware instellingen en de tv als standaard ingesteld, maar je moet eerst opstarten en dan de tv omschakelen op pc. Anders krijgt de tv geen signaal.

[ Voor 7% gewijzigd door triskele10 op 23-08-2008 10:53 ]

• strokealpha
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11-2025
Heb hetzelfde probleem ook wel eens gehad, waarbij het vervangen van het scherm geen optie was:
Gewoon het volledige scherm (dus inclusief behuizing plus scharnieren) verwijderen.
Eventueel de microswitch welke "deksel dicht" detecteert indrukken en vastlijmen met superlijm.