Toon posts:

nieuwe videokaart verschil in stroomverbruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn vriendin thuis hebben ze een pc staan met een p4 3.0 ghz en 1024 mb. ze spelen erg graag wold of warcraft. nu doen ze dat met een geforce 5700 met 128 mb geheugen. bij het spelen merk je toch dat dit minimaal is.
nu zat ik te denken om er een ati radeon 1650 pro met 512 mb in te gooien.

ik heb me helemaal suf gezocht hoe het verschil in stroomverbuik is, maar kan dit nergens vinden.
kan iemand mij helpen hieraan?

de pc is een asus kastje, maar wel een kleine. heeft denk maar een 300 watt voeding of zelfs m aar een 250 watt.

voordat ik dit als cadeau ga kopen wil ik het toch wel weten. anders blaas ik straks het systeem omver :-)

Verwijderd

Wat ook erg handig is om rekening mee te houden....
Is het een AGP of PCI-E kaart?
gezien het type wat er nu in zit denk ik dat het AGP is.
(let wel, dat weet ik dus niet zeker)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22
Het hangt er een beetje vanaf hoeveel harde schijven er in het systeem hangen, etc. Een normale voeding van 300W kan niet veel meer dan 300W leveren. Een goede voeding kan dit echter wel.

Kijk ook even of er een voeding inzit met een actieve load compensator; als er achterop zo'n 110V-220V schakelaar zit is dit niet het geval en zou je een efficientere voeding kunnen overwegen.

Ik denk echter dat het wel mee zal vallen. Mijn Core2Duo met 1950 Pro gebruikt in load niet meer dan hooguit 180W. Het zijn vooral de piekbelastingen bij het opstarten en het upspinnen van schijven die in het begin voor meer verbruik zorgen (en dan ook nog maar krap boven de 200W).

Ik zou het gewoon proberen en mocht het niet werken met de bestaande voeding dan zul je de voeding moeten vervangen. Dan ben je met een 350W Fortron voedinkje van 40 euro ook klaar.

[ Voor 20% gewijzigd door 0rbit op 23-08-2008 09:51 ]

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Deze site gaat je waarschijnlijk wel helpen: http://forum.bouweenpc.nl/topic/3740

Let op, de waarden zijn verre van exact, maar je ziet wel dat beide kaarten relatief weinig stroom gebruiken. Het lijkt mij dat dit wel moet lukken met de huidige voeding.

[ Voor 39% gewijzigd door Depep op 23-08-2008 14:28 ]

specs

Verwijderd

merk voeding kan veel hebben
Mijn enermax voeding van 270watt had deze spullen er op zitten
Amd x2 4200@2600mhz
4xgeheugen
1x vga kaart nvidia 6800ultra
2xharddisk
dit was geen probleem.
Mijn vermoeden is dat de asus jouw ati x1650wel kan hebben .
Je moet niet vergeten dat je ouwe kaart er weer uit word gehaald.
.
Dus kijk hoeveel watt de nvidia kaart is versus de ati 1650.
Denk dat het maar iets van 20watt verschil in zit max