Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VISTA] MS server wachtwoord onthouden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is me bekend dat er al de nodige topics draaien over het feit dat Vista moeite heeft om netwerkwachtwoorden te onthouden. In dit geval gaat het om de combinatie met Outlook 2007 en een MS Exchange server. Hierbij ben ik echter niet tegen dit specifieke geval aangelopen, waardoor ik toch heb besloten een nieuw topic te openen.

Zelf draai ik Vista business in combinatie met Office 2007 en maak daarbij gebruik van een MSexchange server. Alleen het vinkje 'wachtwoord onthouden' aanvinken is niet genoeg om Outlook op te kunnen starten zonder eerst je wachtwoord in te moeten vullen. Keer op keer. Om het netwerkwachtwoord te onthouden ben ik simpelweg naar het netwerkwachtwoorden beheren in het configuratiescherm gegaan, en heb daar de extensies van de server ingevuld. Hierdoor hoef ik niet steeds meer het serverwachtwoord in te typen als ik Outlook opstart.

Een vriend draait Vista Home Premium en krijgt het niet op deze manier opgelost. Een blik op zijn computer leert dat hij niet kan kiezen tussen de twee soorten type gebruikersreferenties. Aangezien het een exchange server betreft moet hij een gebruikersreferentie voor aanmelden bij Windows kiezen, maar deze is niet selecteerbaar. De enige optie is een referentie voor een website of programma.

Een zoektochtje op de digitale snelweg heeft hem en mij nog niet dichter bij een oplossing gebracht. Het lijkt er sterk op dat dit onderdeel in Vista niet compleet is. Ligt dit aan de versie die hij gebruikt (minder uitgebreide functionaliteit)? Heeft iemand een suggestie?

Onderstaand een plaatje zoals het bij mij is. Bovenste bolletje kan die vriend dus niet kiezen.

Afbeeldingslocatie: http://pic15.picturetrail.com/VOL579/4226866/14675840/331424667.jpg

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Vista Home gaat er van uit dat je niet met een Active Directory connect.
(Die functionaliteit zit niet in de Home versies)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Coach4All heeft gelijk, domein wachtwoorden opslaan kan niet in windows home versies.
De beste oplossing is dus een automatisch outlook credentials invul programmatje...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:05:
Coach4All heeft gelijk, domein wachtwoorden opslaan kan niet in windows home versies.
De beste oplossing is dus een automatisch outlook credentials invul programmatje...
Ik was er haast al bang voor... ik zal 'm het nieuws overbrengen. Beiden bedankt voor de snelle replies. :)