Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PLS in link opent niet met Media Player

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
In mijn onderschrift staat een link naar een eurodance playlist van www.di.fm.

Echter deze link werkt op mijn pc niet, ik krijg de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/pls.png

Als ik vervolgens in de associaties (voorkeuren) van Firefox kijk dan zie ik dat er welliswaar een hoop bestanden gekoppeld zijn aan een bepaalde actie, en waar ik zelf ook de nodige aanpassingen heb gedaan, maar ik zie nergens een optie om een nieuw bestandstype hierin toe te voegen. De pls moet in dit geval geopend worden met Media Player Classic.

Via Google heb ik uitgezocht dat door het aanpassen van het bestand mimeTypes.rdf je handmatig nieuwe bestandsassociaties kunt doen. Echter dit bestand is bij mij zo goed als leeg. Verder is de Mime Edit add-on niet geschikt voor FireFox 3.0.

De link naar de playlist is overigens correct. Werkt deze bij jullie wel? Zo ja, hoe krijg ik deze bestandassociatie in Firefox ingesteld?

[ Voor 14% gewijzigd door Snowwie op 23-08-2008 20:50 ]

Mijn YouTube Channel

• Snowwie
Zijn er nou van AL die Firefox gebruikers, wat er gemiddeld 20% zijn, dus minstens een stuk of 25.000 users hier op GoT, niemand die ooit een nieuwe bestandsassociatie heeft gedaan?

Mijn YouTube Channel

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die associatie heeft 0,0 met firefox te maken, maar met windows zelf. Windows bepaald adhv de extentie met welk progsel het geopend moet worden.

Je moet het dus in de Windows Explorer goed instellen.

In verkenner: -> Extra -> Opties -> Tabblad: bestandstypes

Daar PLS opzoeken en dan het juiste programma opzoeken

Ey!! Macarena \o/

• Snowwie
Dat werkt dus niet. Als ik in IE kijk staat dat bestandstype al gekoppeld aan Media Player. Maar ik maak gebruik van Firefox. En als je Windows Verkenner bedoeld, dan is die optie die jij noemt niet vindbaar.

Mijn YouTube Channel

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Snowwie schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 00:49:
Dat werkt dus niet. Als ik in IE kijk staat dat bestandstype al gekoppeld aan Media Player. Maar ik maak gebruik van Firefox. En als je Windows Verkenner bedoeld, dan is die optie die jij noemt niet vindbaar.
Gewoon bv het bij het scherm deze computer.
(het heet btw dacht ik bestandtypen, niet types :P)

Mocht je Vista hebben, Conf.scherm -> standaardprogramma's -> Koppelingen instellen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Snowwie
Bedoelen jullie deze instelling:

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/pls1.png

Hoe het ook zij, dit werkt in elk geval niet onder Firefox.

Het werkt overigens wel in Internet Explorer. Dus de hieronder in mijn sig. staande playlist zal wel openen in Internet Explorer, echter niet in Firefox.

[ Voor 34% gewijzigd door Snowwie op 25-08-2008 02:03 ]

Mijn YouTube Channel

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 13:34
En toen deed ik het eens in FireFox, en toen had ik ineens Eurodance aan staan in WinAMP :'( Eigen playlist weg.

edit:

Ieder zijn smaak, maar ben het nu al zat :)

[ Voor 22% gewijzigd door Hardware Junk op 25-08-2008 02:25 ]

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• Snowwie
Hardware Junk schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 02:23:
En toen deed ik het eens in FireFox, en toen had ik ineens Eurodance aan staan in WinAMP :'( Eigen playlist weg.

edit:

Ieder zijn smaak, maar ben het nu al zat :)
Kun je es aantonen welke instelling je hebt veranderd in FireFox om de pls te laten openen door WinAmp?
Uitgaande van FireFox dan.

Want ik krijg nog steeds bovenstaande foutmelding.. :/

Mijn YouTube Channel

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 13:34
Snowwie schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 02:45:
[...]

Kun je es aantonen welke instelling je hebt veranderd in FireFox om de pls te laten openen door WinAmp?
Uitgaande van FireFox dan.

Want ik krijg nog steeds bovenstaande foutmelding.. :/
Ik gebruik pas sinds een week FireFox omdat ik problemen kreeg met Mijn Postbank icm IE. Bij install ergens aangegeven dat hij alle favorieten mee moest nemen en als def. browser gebruikt moest worden. Verder geen flauw benul hoe FireFox werkt. Ben 100% n00b hiermee. Werkt tot op heden wel in tegenstelling tot IE (ook andere dingen werkte hier niet zoals youtube etc, gemak dient de mens).

Gewoon standaard installatie. Evenals IE. Geen zin in updates, IE 7 vind ik voor geen meter werken.

Mbt. Windows Media Player, ik zou ook niet weten hoe dit werkt. Gebruik alleen Media Player Classic en accepteert hier geen playlist, en dit kan een hoofdoorzaak zijn van je probleem lijkt mij. Mijn PC heeft automagisch besloten dat het met WinAmp geopend dient te worden. Daar waar je een screenshot van hebt gemaakt, dient dan gewoon op 'openen in WinAmp' te staan, je moet verder wel aangeven dat hij het type bestand wel direct moet openen. Heb gemerkt dat FireFox het maar al te graag eerst op wil slaan in een lijst.

Heb mijn PC pas voorzien van een verse Windows, en gezien ik nu x64 draai in plaats van 32bit, moet ik alles nog allemaal uit vogelen. Toen het derde programma dat ik wilde installeren niet compatibel bleek, gestopt. Kijk nu alleen nog maar als ik iets mis, ben erg conservatief, en er gaat een wereld voor me open :D Alleen wel sneu, ik moest overstappen in verband met meer dan 4GB geheugen, en het programma wat dit maar al te graag had willen gebruiken, werkt tot op heden alleen onder 32bit. Achteraf had ik misschien net zo goed over kunnen stappen van Windows XP 32bit naar Unix.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Bij Firefox is het standaard zo dat als er geen specifieke link opgegeven staat dat ie dan gewoon vraagt wat ie moet doen, ik heb dus het vermoeden dat je een plugin hebt die pls bestanden probeert af te spelen ofzo. Nieuwe koppelingen aanmaken gaat normaal gesproken via het dialoog venster dat je krijgt zodra je een nieuw bestandstype download, handmatig nieuwe types aanmaken is niet mogelijk (iig, niet via de interface).

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1