Hallo Tweakers ik heb een vraag.
ik heb sins de 16 mijn nieuwe pc ben van een:
Gigabyte ga-pm61s2 rev2.0
Amd 4400+ x2
nvidia 7600gt
kingston geheugen 2gb dualchannel pc6400
Thermaltake lanbox lite
naar:
Asus rampage formula
Intel Core 2 Duo E8400
Ati sapphire 4870
tijdelijk nog oude mem sticks maar binnenkort GEIL 4gb dualchannal pc8500 BD EVO ONE
Coolermaster Cosmos S
nou dacht ik dat met mijn oude kast ik een slechte airflow had en ik daar dus hooge temps had 50~55`C.
maar mijn nieuwe mobo (de asus rampage formula) trekt idle 60 load 70 en kleine oc (400mhz fsb) 70 ilde 78~80 load is dit niet extreem hoog?
de fan hangt er ook al op en dus is hij actief gekoeld
een pic hoe de fan hangt (gesandwitcht tussen de cpu cooler en exaust fan)

en het voledige systeem

Aan slechte airflow kan het niet liggen ik heb alle mogelijke fans (op sidefan 200mm na, heb acrylic side panel) die in het systeem passen er in zitten. Tussen silent en full power zit geen temp verschil dus heb alle fans op silent staan.
ik heb sins de 16 mijn nieuwe pc ben van een:
Gigabyte ga-pm61s2 rev2.0
Amd 4400+ x2
nvidia 7600gt
kingston geheugen 2gb dualchannel pc6400
Thermaltake lanbox lite
naar:
Asus rampage formula
Intel Core 2 Duo E8400
Ati sapphire 4870
tijdelijk nog oude mem sticks maar binnenkort GEIL 4gb dualchannal pc8500 BD EVO ONE
Coolermaster Cosmos S
nou dacht ik dat met mijn oude kast ik een slechte airflow had en ik daar dus hooge temps had 50~55`C.
maar mijn nieuwe mobo (de asus rampage formula) trekt idle 60 load 70 en kleine oc (400mhz fsb) 70 ilde 78~80 load is dit niet extreem hoog?
de fan hangt er ook al op en dus is hij actief gekoeld
een pic hoe de fan hangt (gesandwitcht tussen de cpu cooler en exaust fan)

en het voledige systeem

Aan slechte airflow kan het niet liggen ik heb alle mogelijke fans (op sidefan 200mm na, heb acrylic side panel) die in het systeem passen er in zitten. Tussen silent en full power zit geen temp verschil dus heb alle fans op silent staan.