Vraagje over Intel RAID

Pagina: 1
Acties:

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb twee volumes op een array van vier schijven, een OS RAID0 en een data RAID5. Voor zover ik mij kan herinneren heetten die Volume_0000 en Volume_0001. Echter, nu zie ik dat de eerste volume Volume_0000:1 heet, en ik vraag me af waarom er nu :1 achter staat. Weet iemand dat?

Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/4952/matryj0.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door pafdaddy op 22-08-2008 23:20 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:54

nFo

Iets klopt er niet, voor Raid 0 heb je minimaal twee schijven nodig.
En dan de tweede volume Raid 5, heb je minimaal drie schijven nodig. :?

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:46
nFo schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:01:
Iets klopt er niet, voor Raid 0 heb je minimaal twee schijven nodig.
En dan de tweede volume Raid 5, heb je minimaal drie schijven nodig. :?
Wat klopt er dan niet volgens jou afgezien van de afwijkende Volume naam? Topic starter maakt volgens mij gewoon gebruik van Matrix RAID over 4 schijven. Dus zowel een RAID0 als RAID5 op dezelfde 4 schijven.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kwiebus schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:27:
[...]

Wat klopt er dan niet volgens jou afgezien van de afwijkende Volume naam? Topic starter maakt volgens mij gewoon gebruik van Matrix RAID over 4 schijven. Dus zowel een RAID0 als RAID5 op dezelfde 4 schijven.
Dat lijkt me ook. Op moderne controllers hoeven volumes niet dezelfde grootte te hebben als de array waar deze opstaat. Je kunt bijvoorbeeld iedere 100GB van iedere disk gebruiken voor RAID 0 en de rest voor RAID 5.

Maar goed, de TS kan vast meer vertellen hoe dat hij de array en volumes heeft aangemaakt.

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Inderdaad is het een array van vier schijven met twee volumes erop, één Raid0 en één Raid5.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.