pc valt uit door 9800GTX+

Pagina: 1
Acties:

• Qumars
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-01-2016
Hallo,

Eerst ff mijn specs :
Asus Striker Formula II
Recom 1050 Watt PSU
Windows XP 32bit SP3
Q9450
2 * 1024 Corsair Dominator
ForceWare 177.39

Ik had een splinternieuwe Asus 9800GTX+ gehaald bij Alternate.. dus ik instaleer alles netjes nieuwste driver etc. zodra ik spel start hoor je paar tikjes zo van videokaart en dan valt pc helemaal uit... dat heb ik zowat bij elke spel gehad,,, dus ik ging terug naar Alternate en zei van dit probleem.. hun teste en het bleek ook zo te zijn met de videokaart.. ik kreeg vandaag een nieuwe Asus 9800GTX+ van hun maar deze is weer precies met de zelfde probleem... ?

Verwijderd

Breng je hem weer terug. ;)
Als die andere ook kapot was en dezelfde symptomen had zou deze ook gewoon kapot kunnen zijn natuurlijk.

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:07
Heb je vooraf eerst alle drivers verwijderd en weer herinstalleerd?

• Qumars
dat is dan wel erg raar :S al 2x kapotte 9800GTX+

Verwijderd

klinkt meer als een defecte voeding.
het testen bij alternate kan je beschouwen als "niet testen"

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 22:12 ]

• Qumars
jawel alle drivers verwijderd en met Driver Cleaner Pro nogmaals gedaan,,,

• Qumars
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:11:
btw ik had speciaal voor deze videokaart ook nieuwe voeding gehaald.. voeding is nu 3 dagen oud

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Weet je zeker dat je een andere videokaart hebt gekregen.
Heb zelf soort gelijk probleem gehad, tot 3x een "nieuwe" kaart van alternate gekregen.
1x een kapote duidelijk gebruikte, 1x een merkloze (met Asus stikker erop!!!) terwijl ik juist een Asus had gekocht, en 1x een totaal andere *vergelijkbare* kaart zonder dat eerst te overleggen.

Succes met alternate

• Qumars
morge maar ff belle weer

Verwijderd

Ja voor je een kaart (of wat dan ook) binnendoet altijd serienummer opschrijven en eventueel foto's nemen van andere fysieke zaken die van exemplaar tot exemplaar verschillen (zoals bijvoorbeeld stickers en labels: hoe scheef ze erop plakken, op welke locatie etc)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 00:03 ]

Verwijderd

hmm, vreemd. Ik draai bijna op dezelfde configuratie, alleen heb ik een P5E mobo en 4 gig geheugen en ik heb geen enkel probleem. Wel heb ik de 64 bit versie van vista. Lijkt me sterk dat je 2x een kapotte kaart krijgt.

Verwijderd

Maxxi schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:20:
Weet je zeker dat je een andere videokaart hebt gekregen.
Heb zelf soort gelijk probleem gehad, tot 3x een "nieuwe" kaart van alternate gekregen.
1x een kapote duidelijk gebruikte, 1x een merkloze (met Asus stikker erop!!!) terwijl ik juist een Asus had gekocht, en 1x een totaal andere *vergelijkbare* kaart zonder dat eerst te overleggen.

Succes met alternate
Dat heet een gelijkwaardig product. Anders zit je wekenlang te wachten op je kaart. En wat wil je nou liever?

Wat voor een voeding heb je?

• Qumars
ik heb een Recom 1050Watt voeding ook speciaal voor de videokaart gehaald..

en het is wel een andere kaart want voor ze em in hadden genomen schreven ze de oude serienummer op en kreeg een andere videokaart dus met andere serienummer

[ Voor 51% gewijzigd door Qumars op 23-08-2008 14:07 ]

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:51

SECURITEH

Man of legend.

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:18:
[...]

Dat heet een gelijkwaardig product. Anders zit je wekenlang te wachten op je kaart. En wat wil je nou liever?
En dat kunnen ze niet van te voren met de klant bespreken omdat?...

• Maxxi
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:18:
[...]

Als jij een een (destijds) 850XTPE besteld en je krijg een Nvidia kaart ipv een ATI, terwijl je bewust die keuze maakt.

Dan ben ik niet blij.

• Qumars
had vandaag gebeld ze zeiden waarschijnlijk ligt het aan iets anders dan de videokaart maar als die precies net als de vorige zo doet gwn ff langskomen of opsturen...

als een van jullie oplossing weet _/-\o_ wordt heel erg gewaardeerd nie echt zin om paar dagen zonder pc te zitte O-)

[ Voor 27% gewijzigd door Qumars op 24-08-2008 02:10 ]

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Qumars schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 02:09:
had vandaag gebeld ze zeiden waarschijnlijk ligt het aan iets anders dan de videokaart maar als die precies net als de vorige zo doet gwn ff langskomen of opsturen...

als een van jullie oplossing weet _/-\o_ wordt heel erg gewaardeerd nie echt zin om paar dagen zonder pc te zitte O-)
Of je test je videokaart ff bij iemand anders in de pc, om te kijken wat hij dan doet.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Maxxi
Stuur je verhaal uitgeprint mee.

• Qumars
ik ga strx nog bij vriend testen en morge gwn weer ff langs Alternate :O :O

• Qumars
ben nou bij vriend al met paar spelle teste en hij valt gvd niet uit :)
kan het aan XP liggen ??? want mijn vriend hier heeft Vista

specs:

300 Watt
Microsoft Windows Vista Home Premium
Intel Core 2 Duo E4400
4 GB RAM
de pc is een Compaq-Presario

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
heb je zefl al een andere voeding geprobeert? aangezien die 300 watt hem wel trekt..

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
hoe is het met je BIOS instellingen?
Ik neem aan dat je geen PCIe16x slot gebruikt zolang de kaart het niet doet. Misschien staat je PCI bus wel te snel, of voltage instelling niet op auto (+0.00).

Zet je BIOS eens naar default of safe settings (wel eerst profile saven anders is het zonde van je instellingen als het niet werkt).

edit:
Mijn specs:
Gigabyte P35c
4GB DDR2
core2 E8300 @ 3,8GHz
9800GTX+ (soms op 810Mhz)
Tagan 480w

Draait prima. voeding kun je dus nog wel een aantal jaren mee vooruit :)

[ Voor 21% gewijzigd door Sibylle op 26-08-2008 00:54 ]

Ctrl+k

• Qumars
PCI is op auto en enige verschil was dat het bij mij vriend niet modulaire voeding is ff nu probere met die normale aansluitingen die ik erbij heb gehad....

• Qumars
Zo werkt het niet :)

[ Voor 91% gewijzigd door Pollewob op 30-09-2008 10:02 ]

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05-2025
Had je eerste een andere graka dan? Zo niet, dan vind ik het nogal wat om zomaar aan te nemen dat de graka kapot is... duidelijk een geval van voorbarige conclusies trekken.

Voeding: 1050 wat wil niets zeggen als de voeding de voltages niet stabiel houdt en het slechts een piek vermogen is. Een vriend van mij kocht destijds (3 jaar geleden) een qtec 550 watt, maar die kon zijn pc niet van voldoende stroom voorzien. Een oudere Antec 300 van mij deed het met gemak.

Mobo: testen met andere onderdelen en anders retour sturen.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:07

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:11:
niet testen en dan wel geld in rekening brengen voor het terugsturen van het kapotte product, zo overkwam mij eens met kingston hyperx geheugen: "ja meneer het geheugen draait prima en wij sturen u het geheugen gewoon terug." ik moest 7 euro verzendkosten betalen en ik had dus 2 kapotte modules....uiteindelijk wel gelijk gekregen en zelfs met korting een ander setje mogen uitzoeken.

Idd defecte voeding ja. of een system failed CPU test...maar daar zijn normaal meer aanwijzingen voor.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Qumars
moederbord is nou defect verklaard krijg maandag of hopelijk morge nieuwe binnen..
ik had voor deze videokaart een Asus 8800GT TOP nooit problemen mee gehad.
en ik had de 9800GTX+ ook met een andere voeding gebruikt van 550Watt en precies zelfde problemen..
nou ff afwachten op de nieuwe moederbord en dan verder kijke waar het aan ligt en heel misschien dat ie het nu wel goed gaat doen...

• Qumars
nou ben ik helemaal ten einde raad :S :( heb de nieuwe moederbord binnen maar doet het nog steeds niet (de moederbord) alles netjes aangesloten druk op aan knop gaat de CPU fan fftjes draaien voor 3sec. en dan valt de pc weer uit.. heb al andere voeding geprobeerd maar nog steeds nix.. heb ook zonder ram geprobeerd, met 1 ram en ook helemaal alleen de moederbord maar nog steeds valt ie uit :S kan er nou ook iets mis zijn met die CPU ? Q9450 nooit overgeclocked of wat dan ook gwn altijd stock gedraait en de processor is nog niet eens 6 maanden oud... heb ook al de moederbord uit de kast gehaald gwn op mijn bureau maar nog steeds zelfde probleem

enige manier dat ie het wel doet is als de 24 pins ATX alleen is aangesloten zonder de 8-pin ATX...
dan blijft de fan gwn draaien..

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-05 13:03
Moederbord pinnetjes scheef? maken de pinnetjes goed contact met de cpu, of is de cpu smerig? (onderkant dan dat hij geen contact maakt dus).?

- iRacing profiel | Ryzen 9800x3d | 4070 | 32GB DDR5 | -

• Qumars
onderkant van CPU schoon en de pinnetjes van de moederbord zijn recht maar nou is het zo als ik de CPU eruit haal en dan pc aanzet dan blijft ie draaien... en als ik de CPU erin laat en dan die klepje gwn open laat en niet dicht maak dan blijft de pc gwn draaien....

http://www.sharkyextreme....4/06/intel_775/lga775.jpg <<< die klepje open laat...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Qumars schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:45:
onderkant van CPU schoon en de pinnetjes van de moederbord zijn recht maar nou is het zo als ik de CPU eruit haal en dan pc aanzet dan blijft ie draaien... en als ik de CPU erin laat en dan die klepje gwn open laat en niet dicht maak dan blijft de pc gwn draaien....

http://www.sharkyextreme....4/06/intel_775/lga775.jpg <<< die klepje open laat...
Zolang je het cpu hendeltje niet goed dicht doet maken de cpu pinnetjes geen tot weinig contact. Het moederbord ziet waarschijnlijk niet eens een cpu, vandaar dat die hetzelfde doet als je de cpu eruit haalt.

• Qumars
als CPU er gwn netjes in zit dan valt ie uit na die 3sec....

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-05 13:03
Probeer eens een andere cpu?, 1 lenen van kammeraad of iets?

- iRacing profiel | Ryzen 9800x3d | 4070 | 32GB DDR5 | -

• Qumars
ik ga morge ff andere CPU proberen in mijn mobo en mijn CPU in die van mijn vriend...

• Qumars
CPU bij mijn vriend geprobeerd en precies zelfde probleem start niet op dus ligt aan CPU morge ff naar winkel inruile...
had cpu van mijn vriend op mijn moederbord geprobeerd en die deed het gwn netjes dus mobo is goed :D

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Qumars schreef op maandag 08 september 2008 @ 00:29:
CPU bij mijn vriend geprobeerd en precies zelfde probleem start niet op dus ligt aan CPU morge ff naar winkel inruile...
had cpu van mijn vriend op mijn moederbord geprobeerd en die deed het gwn netjes dus mobo is goed :D
Nu weet je voor de volgende keer waar je het eerst moet beginnen. Cpu en geheugen liggen het meest voor de hand, om dat eerst te kontroleren. :)

(waarom veel werk doen als het met minder ook kan)

[ Voor 7% gewijzigd door pcgek op 08-09-2008 09:47 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Qumars
nou heb ik weer alles terug netjes in elkaar gezet nieuwste drivers van nvidia geinstaleerd maar nog steeds zelfde probleem... rare is voor ie opnieuwe opstart hoor je zo soort paar tikjes klik klak en dan valtie uit...

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:32

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Qumars schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:44:
nou heb ik weer alles terug netjes in elkaar gezet nieuwste drivers van nvidia geinstaleerd maar nog steeds zelfde probleem... rare is voor ie opnieuwe opstart hoor je zo soort paar tikjes klik klak en dan valtie uit...
Even goed luisteren (desnoods even met z'n tweeën waarbij één iemand een spel start en de ander met het hoofd in de kast hangt) waar de tikjes vandaan komen? Maar als het redelijk harde tikjes zijn dan moet het volgens mij bijna wel van iets komen met mechaniek, dus een koeler, cd/dvd-speler of harde schijf.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 17:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je gaat van een dode graka, naar een dood mobo naar een dode CPU naar ....

Je zit niet toevallig de boel met statische elektriciteit naar de verdoemenid te helpen?

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 21:45

wowi

Weet je wel zeker dat het bios van je huidige moederbord je cpu ondersteund??
voor een q9450 c0 versie heb je bios 501 nodig heb je echter een q9450 c1 heb je bios 1101 nodig!!!!
Vandaar dat die cpu van je vriend wel werkt in je moederbord. Flash je moederbord eens naar het nieuwste bios, en probeer dan nog een keer.

[ Voor 67% gewijzigd door wowi op 29-09-2008 00:02 ]

• Qumars
ik had eerst BIOS 1401 en nou ik heb naar 1602 geflasht spellen doen het wel maar je hoort wel die paar tikjes en dan valt ie alleen nu niet meer uit maar als ik ff uit het spel ga naar buroblad en dan terug in spel haakt hele PC....

• Qumars
ben nou erachter gekome dat er iets niet klopt met mijn stroom doorvoer van mijn voeding... ik heb van vriend een externe HD geleend om paar spellen erop te zette nou zie ik dat mijn USB (front panel bij Antec 900) te weinig stroom geeft en zo kan de HD nie starten. Ik kreeg ook een melding van NVIDIA dat mijn videokaart te weinig stroom krijgt.. is ook eerste keer dat ik die melding krijg van die videokaart...

[ Voor 5% gewijzigd door Qumars op 30-09-2008 02:01 ]

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Qumars schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 02:00:
ben nou erachter gekome dat er iets niet klopt met mijn stroom doorvoer van mijn voeding... ik heb van vriend een externe HD geleend om paar spellen erop te zette nou zie ik dat mijn USB (front panel bij Antec 900) te weinig stroom geeft en zo kan de HD nie starten. Ik kreeg ook een melding van NVIDIA dat mijn videokaart te weinig stroom krijgt.. is ook eerste keer dat ik die melding krijg van die videokaart...
Zo zie je hoe belangrijk een goede voeding wel niet is. Een slechte voeding kan je hele PC naar de computerhemel brengen. Daarom is het ook belangrijk om het topic 'Welke voeding heb ik nodig' goed door te lezen. Belangrijk is dus om een A-merk voeding te kopen, in plaats van een heel erg hoog Wattage B-merk.

• Qumars
nou komt er nog een probleem bij als ik spel speel soms loopt PC dan helemaal vast en soms paktie de spel gwn kan ik spelen maar dan als ik spel afsluit en ff iets anders opstart dan hangt PC ook...
morge gwn ff naar de winkel waar ik de voeding heb gehaald gaan...

• Qumars
ben vandaag geweest naar de winkel en voeding deed het gewoon naar behoren... hij zei misschien ligt het aan je RAM die heb ik nou met memtest 86 laten draaien op 5-5-5-18 2T voor 2 uur en was 2x PASS :D maar ik heb beetje zitte zoeken naar goeie timings en een paar geprobeerd en ben erachter gekomen dat het precies de geluid maakt voor dat de PC gaat hangen... dus moet wel iets met de RAM zijn...

iemand die goeie timings weet voor twin2x2048 6400c3df op een Asus Striker II Formula ???

• Qumars
ik begin me hier mateloos te trippe.. ligt toch aan de videokaart... net ff Video Card Stability Test zitten draaien en steeds valtie uit als die programma draait.... :@ morge ff alternate belle....

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Qumars schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:33:

iemand die goeie timings weet voor twin2x2048 6400c3df op een Asus Striker II Formula ???
Ja, de fabrikant.

De correcte timings staan op de specsheet van Corsair en het maakt niet uit welk mobo je hebt.

• dahakon
Qumars schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:33:
ben vandaag geweest naar de winkel en voeding deed het gewoon naar behoren...
Het kan best zo zijn dat de voeding wel gewoon werkt, maar niet wil werken met jouw moederbord. Maar goed, veel basisinformatie over voedingen kun je vinden in de topic die ik hier eerder gelinked heb. Een goede voeding is nu eenmaal erg belangrijk voor een stabiel systeem en Recom is nu eenmaal niet het merk van goede voedingen.

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:09
ondertusse heeftie al een nieuwe pc maargoed geheugen gewoon standaard laten anders even de timings wat ophogen bijvbeeld inplaats van 5-5-5-18 5-7-7-20 ofzo anders even kijke of het geheuge genoeg voltage krijgt van je mobo vee lsuc 6

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Wordt de PC wel goed geaard? Lijkt me dat er overal lekstromen lopen die voor deze vreemde situaties zorgen.

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 21:47
Dacht ik ook net aan. Probeer je computer eens te starten gewoon op tafel dus niet in je case ingebouwd.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

MrDucky schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:46:
ondertusse heeftie al een nieuwe pc maargoed geheugen gewoon standaard laten anders even de timings wat ophogen bijvbeeld inplaats van 5-5-5-18 5-7-7-20 ofzo anders even kijke of het geheuge genoeg voltage krijgt van je mobo vee lsuc 6
offtopic:
Meneer Eendje, ik heb nu een aantal van je replies gelezen. Is het echt te veel gevraagd om eens wat aan interpunctie en hoofdlettergebruik te doen? Je posts zijn behoorlijk onleesbaar.

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:09
Zal er op letten Ed_L sorry voor het ongemak.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• movo.
  • Laatst online: 27-04 22:36
Is dat niet ontzettend veel, 1050watt. Dat heb je toch niet nodig :O Als je gewoon een A-merk voeding koopt van 600w zit je goed.

• Qumars
ik was gister naar die winkel en heb mijn voeding ingerolen tegen een andere maar wel precies dezelfde maar nog steeds zelfde probleem..
ik alles op mijn tafel gezet dus alles is nou uit de case zoals Mightybunny zei maar ik heb nog steeds zelfde probleem waar ik wel achter ben gekome is dat als ik Video Card Stability Test laat draaien en dan mijn temps van mijn GPU check dan zie ik dat ie bij de 50 graden uitvalt :S ik weet niet of dat normaal is en misschien is dat wel de probleem met deze kaart..... :(

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08-2025

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Vijftig graden moet een videokaart makkelijk tegen kunnen. Je had misschien beter kunnen ruilen tegen een voeding van een ander merk, dan had je weer iets uit kunnen sluiten.

[ Voor 50% gewijzigd door Frentik op 03-10-2008 23:47 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• Qumars
de rare geluid die uit pc kwam was van de hardeschijf... die heb ik er nou uitgehaald,, komt door stroom tekort denk ik moet ff mijn voeding echt inwissele.. maandag ff weer langs die winkel.
maar de probleem met de videokaart is er nog steeds soms kan ik spele voor 30min. -|+
en soms valt pc GELIJK uit na het laden van een spel...

ik ga mijn voeding inruilen met bijbetaling voor de Zalman ZM850-HP hopelijk dat ie wel goed alles pakt...
en mijn videokaart verkoop ik dan maar 1 maand oud :@ en dikke 2 jaar garantie op... pffffff
heb wel nieuwe videokaart op het oog de Gainward 9800GTX+ 512MB iemand ervaringen met die videokaart die dat misschien ff wil delen ????

[ Voor 11% gewijzigd door Qumars op 04-10-2008 20:23 ]

• movo.
  • Laatst online: 27-04 22:36
Qumars schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 20:22:
de rare geluid die uit pc kwam was van de hardeschijf... die heb ik er nou uitgehaald,, komt door stroom tekort denk ik moet ff mijn voeding echt inwissele.. maandag ff weer langs die winkel.
maar de probleem met de videokaart is er nog steeds soms kan ik spele voor 30min. -|+
en soms valt pc GELIJK uit na het laden van een spel...

ik ga mijn voeding inruilen met bijbetaling voor de Zalman ZM850-HP hopelijk dat ie wel goed alles pakt...
en mijn videokaart verkoop ik dan maar 1 maand oud :@ en dikke 2 jaar garantie op... pffffff
heb wel nieuwe videokaart op het oog de Gainward 9800GTX+ 512MB iemand ervaringen met die videokaart die dat misschien ff wil delen ????
Als je zoveel problemen hebt met je videokaart, probeer een ATI HD4870 ipv Nvidia. :P

• dahakon
Qumars schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 20:22:
Misschien eerst eens je systeem testen met die nieuwe voeding die je wilt? Een Zalman is in tegenstelling tot een Recom wel een goede kwaliteit voeding. Er is een gerede kans dat je videokaart er opeens ook beter van gaat werken.

• Qumars
ik heb nou EINDELIJK een oplossing gevonden :D maar wil zo niet mijn pc elke dag runnen...

ik heb mijn moederbord op een voeding (Recom 1050Watt) en mijn hardeschijf die uit viel en steeds tikjes gaf + mijn videokaart aan mijn oude voeding van 550 Watt aangesloten(ook niet echt A-merk maar NOOIT problemen mee gehad)

ben net ff Pure spele en nu Test Drive Unlimited tot nu toen NIET uitgevallen :D dus denk toch wel dat het aan de voeding ligt.... en mijn hardeschijf tik ook niet meer en valt ook niet meer weg !! :D

[ Voor 7% gewijzigd door Qumars op 05-10-2008 00:58 ]

• _Quinten_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-04 09:10
Als je nu die Recom terug naar de winkel brengt en je koopt/ruilt hem voor een Zalman ZM-600HP zullen al je problemen over zijn. Die voeding kan constant 600 watt (alles wat hoger is, is overkill) leveren wat ruim voldoende is voor je systeem. Waarschijnlijk kan die 600W Zalman meer vermogen leveren dan je Recom ondanks dat er bij die Recom 1050W opstaat.

• dahakon
En zo zie je maar weer dan als mensen je op de voeding duiden, je daar misschien eens op moest testen, ongeacht je die voeding speciaal gekocht had en nog maar 3 dagen oud is. Het vervangen van een slecht merk voeding voor een goed merk voeding (en zoals _Quinten_ ook al zegt, 600 watt is meer dan genoeg voor een dergelijk systeem) had je een heleboel problemen en rompslomp en eventueel zelfs kapotte onderdelen kunnen schelen. Dan hadden we nooit op pagina 3 van dit topic beland.

• Qumars
vandaag was ik naar de winkel geweest en toen ik daar aankwam zei de verkoopmedewerker gelijk al dat het inderdaad aan de voeding lag hij had em aan een pc aangesloten en die begon em ook al helemaal te flippe..
ik heb met een bijbetaling de Zalman 850Watt gehaald.. nou heb ik alles netjes aangesloten en _/-\o_ O YEAH PERFECT valt nie uit nix gwn stabiel alles :D :*)

dus dit topic mag dicht !

HEEL ERG VEEL BEDANKT VOOR REACTIES EN HULP !!!!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:32

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Qumars schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:28:
vandaag was ik naar de winkel geweest en toen ik daar aankwam zei de verkoopmedewerker gelijk al dat het inderdaad aan de voeding lag hij had em aan een pc aangesloten en die begon em ook al helemaal te flippe..
ik heb met een bijbetaling de Zalman 850Watt gehaald.. nou heb ik alles netjes aangesloten en _/-\o_ O YEAH PERFECT valt nie uit nix gwn stabiel alles :D :*)

dus dit topic mag dicht !

HEEL ERG VEEL BEDANKT VOOR REACTIES EN HULP !!!!
Daar kwam hij nu pas mee? Gaat dat om het vorige bezoek, of had je hem nu mee en ging hij direct testen? Ik vind het enigszins vreemd dat hij dat niet eerder heeft gezegd als hij het al wist.

• Qumars
ik had de oude (Recom 1050) ingeruild voor andere en die ik had ingeruild die had hij ff gestest...

[ Voor 6% gewijzigd door Qumars op 10-10-2008 12:59 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

fraggie schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:09:
heb je zefl al een andere voeding geprobeert? aangezien die 300 watt hem wel trekt..
Op 25 augustus wordt al gewezen op het belang van de voeding en op 23augustus vraagt Jism al naar het type. Ondertussen heeft het dus anderhalve maand geduurd voordat je erachter bent dat het aan de voeding ligt. Wat mij betreft is dit nog maar eens het bewijs dat ook hier op GoT het belang van een goede voeding sterk onderschat wordt. Goede les voor de volgende keer, lijkt me!

offtopic:
En BTW, het is 'geruild', niet 'gerolen'.

• Qumars
Edmin schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:06:
[...]

Op 25 augustus wordt al gewezen op het belang van de voeding en op 23augustus vraagt Jism al naar het type. Ondertussen heeft het dus anderhalve maand geduurd voordat je erachter bent dat het aan de voeding ligt. Wat mij betreft is dit nog maar eens het bewijs dat ook hier op GoT het belang van een goede voeding sterk onderschat wordt. Goede les voor de volgende keer, lijkt me!

offtopic:
En BTW, het is 'geruild', niet 'gerolen'.
de reden dat ik er zo lang over deed was omdat mijn processor in die tussen tijd RMA was gestuurd en ik em na 1 maand terug had..

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-05 22:11

painkill

Pain(k)(ill)

Je hebt geluk dat je pc het sowieso nog doet, ook al heb je het meeste al vervangen, een te hoge stroompiek naar je moederbord, en dus al je onderdelen, frituurt alles als het ware, niet leuk :(

Maar dat is ook waarom ik Be Quiet! heb gekozen, betere kwaliteit is er gewoon niet!

Mijn SNES verzameling!

• dahakon
Qumars schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 04:50:
[...]

de reden dat ik er zo lang over deed was omdat mijn processor in die tussen tijd RMA was gestuurd en ik em na 1 maand terug had..
Zoals Painkill al zei, mag je al blij zijn dat je PC het nog doet. Dat je je CPU, moederbord en wat al niet anders RMA hebt mogen sturen, had dus al voorkomen kunnen worden, als je de initiele adviezen had opgevolgd.
Pagina: 1