• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
De ruwbouw van ons huis is ondertussen in vergevorderde staat. Deze week zijn de electriciens alle aansluitingen komen voorzien. Voor mij is er een ruime kamer voorzien voor 2 bureau's, wat kasten en... AV :)
Op het laatste moment denk ik nog aan het type videokabel die moet voorzien worden. Normaal gezien ga ik voor een projector gaan.
Onze electricien heeft een stopcontact, netwerkaansluiting en een VGA kabel voorzien bovenaan de achterste muur. Kort na het overlopen van onze wensen bedacht ik nog dat ik misschien beter voor een DVI of zelfs HDMI kabel had gekozen, maar door al die bouwstress is het me dan later uit het hoofd gegaan...

Nu dus maar weinig tijd, want die VGA kabel zou al besteld zijn. Als het nog moet veranderen, zal ik het zeker morgen nog moeten laten weten, dus ...
De bedoeling is dus gewoon een HTPC aan te sluiten op een projector. De audio gaat naar een aparte versterker, dus enkel het video gedeelte moet naar achter kunnen gebracht worden. LAN werd me ook aangeraden, maar daar zie ik persoonlijk het nut niet echt van in, maar beter 1tje teveel, dan 1tje te weinig denk ik dan maar...
VGA goed, of is DVI/HDMI een slimmere keuze naar de toekomst toe? Ik zou niet weten wat voor aansluitingen een doorsnee projector heeft, en zal VGA over 5 à 10 jaar ook nog op een projector aanwezig zijn?

Verwijderd

ik heb geen flauw idee (:P), maar als je twijfelt: DVI-I :)
kan je ze met verloopjes alledrie overheen laten gaan. (alhoewel bij HDMI natuurlijk geen geluid en DHCP)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 21:30 ]

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-02 18:01
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:29:
(alhoewel bij HDMI natuurlijk geen geluid en DHCP)
Uhhh, wat?

DVI heeft ook gewoon HDCP en geluid hoor :/ .
(of mis ik iets)

Pentaxiaan

Verwijderd

SirNobax schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:35:
[...]

Uhhh, wat?

DVI heeft ook gewoon HDCP en geluid hoor :/ .
(of mis ik iets)
geluid niet. het enige dat bestaat zijn van die custom implementaties van ati en nvidia, maar meer niet.
DVI-D HDCP is een aparte standaard waarvan het gebruik over DVI-I niet gegarandeerd is, en ook niet altijd werkt.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-02 18:01
Ah, ok. :)
Maar TS, kan je niet een extra HDMI kabel bijbestellen (samen met die VGA die je al heb). Weet je zeker dat je de eerste tijd nergens zorgen over hoef te maken.

Pentaxiaan

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Electricien niet meer kunnen bereiken vandaag, dus heb 'm zonet een mail gestuurd.
Ik zag in de product overzichten van beamers hier op Tweakers dat de doorsnee projectors allemaal al HDMI voorzien hebben, dus het moet een HDMI kabel worden.

Als het al te laat is om nog te wisselen moet hij maar een VGA of DVI én een HDMI voorzien.
Pagina: 1