Toon posts:

Mandriva Linux 2008.1 - Setup loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag was ik van plan mijn Debian systeem in te ruilen voor een Mandriva systeem. Debian heb ik succesvol kunnen verwijderen, maar de installatie van Mandriva wilt niet.

Zodra ik de CD in de computer doe, en opstart, krijg ik het Mandriva scherm te zien waar ik de schermresolutie voor de installatie kan kiezen. Ik kies voor 1024*768 en druk op Enter. Vanaf dan krijg ik alle processen te zien die hij start, of afsluit. Vervolgens krijg ik het volgende te zien:

Resetting CPU frequency settings: [ OK ]
Setting CPU frequency settings: [ OK ]
Disabling numlocks on ttys: [ OK ]
fuse init (API version 7.9)

En vanaf dan doet hij helemaal niks. Ik zie wel een cursor, maar die knippert niet. Op ENTER duwen werkt niet en CTRL+C en CTRL+Z doen ook niks. Op internet kan ik niks bruikbaars vinden als ik zoek op fuse init.

Wat ik gevonden heb is dat het Fuse systeem een bestandssysteem is. Ik kan echter nergens vinden hoe ik het voor de installatie kan uitschakelen.

Systeemspecificaties:
Intel Core 2 Duo
2GB RAM
ATI Radeon X1800

Iemand die mij verder kan helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 20:20 ]

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-01 20:46
Iemand op mandrivausers.org suggereerde het volgende:
Well, there's two possibilities here. Either it's a genuine bug - in which case, it seems from Luis' post that you would be fine using Free instead of One, so you can still try 2008 Spring - or it's a bad burn, in which case you should check the md5sum of the download and re-burn the disc at a slower speed.
Oftewel kijk eens of de md5sum van je image goed is of probeer eventueel een ouder versie.

Verwijderd

Topicstarter
Spike1506 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:44:
Iemand op mandrivausers.org suggereerde het volgende:

[...]

Oftewel kijk eens of de md5sum van je image goed is of probeer eventueel een ouder versie.
De Md5Sum van het image klopt. Ik heb de CD opnieuw gebrand, en ik krijg met de nieuwe CD nog steeds hetzelfde resultaat. Een andere resolutie kiezen geeft geen verschil.

Als ik het image in VMware probeer, werkt het wel...

[EDIT]

Ik heb nu Mandriva Spring 2007 geïnstalleerd en die werkt wel. Enige nadeel is dat daar mijn draadloze netwerkkaart niet werkt, en de driver die ik daarvoor gevonden heb alleen werkt met kernel 2.6.18 en hoger. Mandriva heeft kernel 2.6.17. Ik ben nu dus een nieuwe kernel aan het compileren om daarna de module te installeren. Hopen dat het werkt.

Bedankt voor het meezoeken Spike!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 18:46 ]

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Als je die fuse init (API version 7.9) kreet in google gooit, lijkt het erop dat er iets stuk gaat op je wlan kaart. Misschien moet je het in deze hoek zoeken?

brabrabrabra...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de DVD image gedownload, in plaats van de CD image en die geïnstalleerd. Deze werkt gelukkig wel, met een nieuwere kernel en support voor mijn Wifi kaart.

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 08:53
Mooi dat het nu werkt!

Ik raad je aan ook de 2009.0 bèta uit te proberen. Mocht die niet werken dan kun je nog een bug melden waardoor het opgelost kan worden voordat de final release er is.

Verwijderd

Topicstarter
reinouts schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:32:
Mooi dat het nu werkt!

Ik raad je aan ook de 2009.0 bèta uit te proberen. Mocht die niet werken dan kun je nog een bug melden waardoor het opgelost kan worden voordat de final release er is.
Ik heb het op mijn laptop geïnstalleerd die ik vanaf volgende week moet gebruiken voor school. Ik kan daar geen 2009.0 bij gaan zetten. Ik zal het later misschien eens proberen in VMware.
Pagina: 1