PC Dumpdag: wat, waar en hoeveel kost 't?

Pagina: 1
Acties:

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-01 15:29
Vet vet vet, 'k heb mijn oom zover gekregen mee te gaan naar de PC Dumpdag 30 aug, en we hebben er zin in! Ongetwijfeld lopen er ook wel wat ontsnapte tweakers rond, dus ik wou eigenlijk een topic starten met ervaringen, tips en dergelijke.

Ik ga er zelf heen voor de lol (op rommelmarkten kijkt mijn Eye of Sauron altijd naar stroomgeleidend prul, dus dit is heaven, dat lijkt me duidelijk :D ) en voor mijn portemonnee natuurlijk. Dit jaar ben ik persoonlijk eigenlijk nog op zoek naar een derde TFT scherm, gewoon eentje tussen de 14 en 19 inch. Zijn deze te krijgen op de PC Dumpdag, en goedkoper dan in een webshop? Tweedehands vind ik prima, en een paar overleden pixels als hij daardoor goedkoper wordt, fine! Het liefst onder de 50 euro, maarja, ben er nog nooit geweest, dus is dit een beetje redelijk slash te krijgen daar?

Als je iets wil zeggen, wat dan ook, post het gewoon hier :) Mocht het populairder worden, kunnen we er altijd nog een nette TS van maken :9

Homey — Critics are those without skills to create.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 20:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik moet zeggen dat die dumpdagen vroegah hartstikke leuk waren... maar dan heb ik het over de tijd dat min vader nog een Atari PC3 had (8088, 8MHz, 640k!!!). Ik kan me niet voorstellen dat er nu veel aan is... maar post gerust je bevindingen.

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Ik ben eens naar zo'n dump geweest in het FEC Leeuwarden. Heb daar toen een TFT-scherm gekocht voor 50 euro.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:48
Waar die dumpdagen (en de hcc vroeger ook wel) echt leuk voor zijn is overjarige modellen en ex-lease of ex-bedrijfspul. Dat vind je wel voor leuke prijzen. Rest valt vies tegen, marges in de hardware wereld zijn dun genoeg.

Check van te voren (of ter plaatse) even de pricewatch, heb je een idee of je echt een koopje hebt of niet.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:04

SA007

Moderator Tweaking
Nieuw spul is zoals gezegd niet of nauwelijks goedkoper (eerder duurder) dan webshops.

Beurzen zijn vooral leuk op 2e hands gebied.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37
offtopic:
't Is wat mager een topic over dit onderwerp, maar ik wil het op zich wel een kans geven in het Shopping Forum. SG->SF.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:37

aKra

Intentionally left blank.

Als je WAP/GPRS hebt kan je altijd direct de pricewatch checken op je mobiel. Weet je meteen of je een 'koopje' hebt.

Vroeger waren ze leuk, maar de HCC was leuker omdat daar goedkope Duitsers waren e.d., en garantie voor de inkopers dat er echt veel lui zou komen dus dat ze pallets konden bestellen (en dus meer korting). Dat is bij de PC Dumpdag niet zo helaas.

Intentionally left blank.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 14:44
En die privewatch kun je dan het beste checken via http://tweakers.mobi/pricewatch
Laad een stuk sneller en navigeert makkelijker op een handheld.

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-01 22:26
In het (gratis) NL20 Magazine, verkrijgbaar bij de AH en bieb in Amsterdam zit een vrijkaartje voor de PC Dumpdag :)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik ben echt te lui voor Google op het moment. Waar mag zoiets plaatsvinden? Leiden?

Edit: laat maar. A'dam op 30 aug... nu ja, misschien gaan we wel kijken. Het kan nooit zo slecht zijn als de PC Discount in Leiden 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Jejking op 29-08-2008 01:10 ]

• meelmark
  • Laatst online: 01-02-2025
ik ga morgen even kijken, ben op zoek naar wat oud spul. Kan het misschien wel vinden via marktplaatsen etc, maar is altijd leuk even te kijken of er nog oude rommel te vinden is voor een prikkie :)

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Hoe kun je beste ( gratis ) daarnatoe komen , ik kom misschien , maar dan moet ik wel weten waarnatoe vanaf NS ..

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:21:
Hoe kun je beste ( gratis ) daarnatoe komen , ik kom misschien , maar dan moet ik wel weten waarnatoe vanaf NS ..
Gewoon uitstappen op station Amsterdam RAI?

Maar uh, persoonlijk zou ik de moeite en het geld besparen, jaren terug was er al geen zak meer aan, en koopjes scoor je er ook zelden....

• WeeJeWel
meelmark schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:11:
ik ga morgen even kijken, ben op zoek naar wat oud spul. Kan het misschien wel vinden via marktplaatsen etc, maar is altijd leuk even te kijken of er nog oude rommel te vinden is voor een prikkie :)
Ik hoop zelf op een beetje onderhandelen.. dat doen webshops toch niet zo snel :)

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-01 22:26
Nou ik ben weer terug, de laatste keer op de PC Dumpdag was voor mij alweer zeven jaar geleden dus was vergeten hoe het ook alweer was :{

De buit: een universele adapter van vijf euro, gekocht bij een Duitse Chinees (Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/s/emo.gif) en bij thuiskomst blijkt dat ding nog stuk te zijn ook. :'( :P :'(

Maar wat een armoede verder zeg, ongure types die troep verkopen, duur en smerig eten en als klap op de vuurpijl zijn er ook nog mensen die betalen om daar naar binnen te mogen ook :P
Neen, dit doe ik dus nooit meer :P

En, hoe hebben jullie het gehad? :P

• meelmark
  • Laatst online: 01-02-2025
Buiten stinkende mensen viel het me op dat er veel zooi was, heel veel zooi. Wel leuk om even rond te kijken, helaas waren er weinig dozen/bakken waar je echt oud interessante materiaal kon opduiken. Ik had ook het gevoel dat kort geleden een of andere grote organisatie al haar Dell-apparatuur heeft verkocht, aangezien die bij grote hoeveelheden werden aangeboden.

opbrengst: 2 * 32MB EDO ram en een media center wireless remote (inclusief installatie cd met chinese handleiding en een key-generator 8)7 meegeleverd haha. Helaas is de remote alleen geschikt voor Cyberlink Powercinema, maar wel aardig.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ben in het verleden ook wel een aantal keer naar zulke beurzen geweest, maar het het nooit echt veel soeps gevonden. Vooral veel tokkie-achtige figuren bij die standjes die naar mijn idee meer verstand hebben van handel dan computers. Veel interessant oud spul (waar ik meestal voor kwam) ben ik sowieso nooit tegengekomen. En zo wel, dan van dubieuze kwaliteit (in zo'n grabbelbak waar iedereen aanzit) of juist heel duur.
Daar komt bij dat computeronderdelen tegenwoordig veel goedkoper zijn geworden en ik dus al sneller geneigd ben om iets nieuw te kopen. En anders heb je nog marktplaats voor tweedehands of sites als www.dealextreme.com voor de cheape plugjes/stekkertjes/draadjes en andere prullaria.

Dus voor mij al een aantal jaren geen computerbeurzen meer ;)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb nooit begrepen waarom je moet betalen om iets te mogen kopen :|

• WeeJeWel
Het viel me ook ietwat tegen, maar een 17" tft van Dell (uiteraard!) voor twee tientjes was het me wel waard. Volgende keer HCC :9

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De hoeveelheid grabbelbakken viel me een beetje tegen, maar vangst was goed:

3Com Gbit PCI(-X) NIC, werkend, EUR 5
Splinternieuw in doos LevelOne 24p 10/100Mbit switch EUR 25
Twee Cisco Catalyst 1900jes (ook 24 poorts), EUR 5 per stuk oude 10Mbit/s meuk, maar draait wel IOS, dus leuk voor als je CCNA gaat doen :z

Verder nog wat lege DVDs op de kop getikt en helaas geen ITX behuizingen gevonden, wel van een vent bij een van de kramen een emailadres gekregen om te vragen wat hij in z'n winkel had (hij dacht nog iets te hebben liggen)

Gelukkig woon ik tegenwoordig op fietsafstand van de RAI, dus de drempel om even binnen te wandelen is erg laag :)

Oslik blyat! Oslik!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ook ik heb de beurzen afgeschaft,
10 / 15€ betalen voor entree, en nog de hoofdprijs voor de artikelen,
idd. stinkende lui die ronddwalen, prototype n.e.r.d :) (die 'ons' een slechte naam geven)

en de score is soms wel aardig, maar weegt jammer genoeg vaak niet op tegen de "overlast"

dan maar 3 € bijbetalen bij een pc-shop om de hoek... kun je nog terug bij een defect

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De vorige dumpag (30 aug) viel me tegen. De entree valt er altijd wel mee, €5 en kon het combineren met een bezoek aan een goede vriend van me die tegenwoordig op fietsafstand van de RAI woont, maar moet eerlijk zeggen dat het niet meer is zoals een paar jaar geleden. Toen kwam ik vaak zat thuis met een auto vol oude moederborden en was ik weer een week lang meuk aan het testen. Tegenwoordig is het voornamelijk kneut wat er ligt met heel af en toe wat leuks (het leukste dat er vorige keer was was een 24p 10/100Mb switch voor 25 euro... maarja, heb al een 24p 10/100Mb switch liggen :P).

Zeker gezien het feit dat ik weinig nieuwe hardware meer nodig heb en voornamelijk ga voor de oude leuke meuk, valt het de laatste tijd erg tegen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

25 oktober is het weer zover. Aangezien ik idd op fietsafstand woon ga ik een kijkje nemen.

De vraag is vooral wat je zoekt op een beurs. Terw_Dan en ik zijn vooral op zoek naar gedumpte mogelijk defecte meuk. Dat kunnen we dan zelf gaan zitten testen (je moet als nerd toch een hobby hebben :+ ). Daarvoor vallen de beurzen mee.

De dagen dat beurzen (veel) goedkoper waren dan winkels zijn lang geleden - met name dankzijn T.net Pricewatch overigens :)

Voor wie is een beurs nog interessant? Met name voor mensen die exact weten wat ze willen en anders bij meerdere verschillende winkels willen kopen. Eenmaal reizen naar de PC Dump + entree is namelijk minder dan 3x verzendkosten. Daarnaast kun je er grote hoeveelheden randapparatuur (muizen, trackballs, keyboards) zij-aan-zij zien en uitproberen. Dat zijn dingen waar persoonlijke voorkeur en handvorm net zo belangrijk zijn als enige 'objectieve' kwaliteit. En ze hebben er (nog steeds, ten overvloede) goedkope printer inkt.

Oslik blyat! Oslik!

• UDuckling5
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Is er eigenlijk een groot verschil tussen de Dumpdagen in de RAI en de PC Discounts overal in het land?

Ik ben drie keer naar zo'n Discount geweest, allemaal onder een iets andere naam maar georganiseerd door dezelfde club. Maar dat was echt te pauper voor woorden. Dat je je tussen de printcartridge refillers, gsm-frontjes en dvd-doosjes verkopers door moet worstelen tot je bij de crown jewels komt is tot daar aan toe. Dat daar dan niets tussen ligt is een beetje sneu.

Flap

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Vroeger haalde ik bijna al mijn spullen bij de dumpdagen in de rai. PC discounts waren een stuk kleiner. Deed me denken dat Mycom de eerste keer op de rai stond met hun scherpe prijzen. BCE Adam, Powerline uit Zoetermeer waren een van de grotere en goedkoopspul hadden. Verder ook voor cartridges en lege cdtjes.

Ik geloof de laatste keer 5jaar geleden was. Nou niet veel bijzonders en echt alleen maar oud zooi. Speakers gekocht toen geloof ik, verder wat losse spulletjes zoals schroeven en brackets. Nee, die tijd is voorbij, het is nu de wereld van webshoppen. Mycom is ook niet meer wat het was, prijzen zijn peperduur, onlangs nieuwe uitstralingen met kassa's bij de uitgang, vroeg of ze een hd bracket hadden nee, alleen maar standaard spul van een paar merken. Jammer...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

UDuckling5 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:11:
Is er eigenlijk een groot verschil tussen de Dumpdagen in de RAI en de PC Discounts overal in het land?

Ik ben drie keer naar zo'n Discount geweest, allemaal onder een iets andere naam maar georganiseerd door dezelfde club. Maar dat was echt te pauper voor woorden. Dat je je tussen de printcartridge refillers, gsm-frontjes en dvd-doosjes verkopers door moet worstelen tot je bij de crown jewels komt is tot daar aan toe. Dat daar dan niets tussen ligt is een beetje sneu.
Ik ben al jaren niet meer naar een PCdiscount geweest, maar voor mijn gevoel is de PCdumpdag nu wat de PCdiscount zo'n 5 jaar geleden was.
Geen 'dump'spul meer, zoals vroeger te vinden was, en dat is heel jammer vind ik. Wel veel papier, cddoosjes, inkt, gsm meuk etc. Wat DVDs of doosjes neem ik nog wel eens mee omdat ik er dan toch ben, maar dat is niet de reden waarom ik er naar toe ga.
Pagina: 1