Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Extern bureaublad: inloggegevens werken niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Vandaag ben ik aan het klooien geweest met het Externe Bureaublad.

Keurig in de router alles ingesteld, een vriend van me heeft het getest, en dat zit helemaal goed, nou probeer ik met m'n laptop verbinding te maken met m'n gewone pc, en nou krijg ik de melding:
Uw Referenties werken niet

De referentie's die zijn gebruikt om verbinding te maken met (naam.website.nu) te maken, werken niet. Geef nieuwe referenties op.
Terwijl ik wél de juiste gebruiker invoer, en ook het juiste wachtwoord (ik heb het net nagekeken)

De beide pc's zijn al opnieuw gestart.

De beide pc's zitten wel op hetzelfde netwerk, maar vanmiddag heeft het ook gewerkt, en toen zaten ze dat ook.

Wat is het probleem?

Alvast bedankt

Jelle

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
PCNAAM\USERNAME al eens geprobeerd? Denk er voortaan ook even aan dat je een duidelijke titel bedenkt waar ook het OS in staat! "Extern bureaublad" is zo generiek, je bent niet bepaald de eerste die daar een vraag over stelt.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Via je lokale netwerk kun je niet connecten op je internet-ip. Dus je moet gewoon even verbinding maken via je 192.168. adres of de hostnaam.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Noork schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:49:
Via je lokale netwerk kun je niet connecten op je internet-ip. Dus je moet gewoon even verbinding maken via je 192.168. adres of de hostnaam.
Dat hoeft helemaal niet per definitie zo te zijn hoor, zat routers die dat wel gewoon ondersteunen, zeker nieuwere.
Plus dat je dan toch vrij zeker wel een andere foutmelding krijgt. User/Pass error krijg je als authenticatie faalt.

TS: ga eens naar "control keymgr.dll" en kijk eens of daar nog oude credentials staan>?

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:48:
PCNAAM\USERNAME al eens geprobeerd? Denk er voortaan ook even aan dat je een duidelijke titel bedenkt waar ook het OS in staat! "Extern bureaublad" is zo generiek, je bent niet bepaald de eerste die daar een vraag over stelt.
Als ik dat doe staat er:

Er is een onbekende parameter opgegeven in het veld Computernaam
Noork schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:49:
Ja, en m'n hostnaam is dus naam.websitenaam.nu (aangemaakt op http://www.dyndns.com)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 18:55 ]

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:54:
[...]
Ja, en m'n hostnaam is dus naam.websitenaam.nu (aangemaakt op http://www.dyndns.com)
Ik bedoel hier geen dyndns hostname, maar gewoon de naam van je pc, te vinden onder Deze computer -> Systeemeigenschappen - >Computer naam.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:57:
[...]

Ik bedoel hier geen dyndns hostname, maar gewoon de naam van je pc, te vinden onder Deze computer -> Systeemeigenschappen - >Computer naam.
Dan krijg ik dus die melding dat er iets verkeerds is opgegeven, en als ik het via m'n ip probeer dan staat er:

Deze computer kan geen verbinding met de externe computer maken.
Probeer opnieuw verbinding te maken. Als het probleem zich blijft voordoen enz enz enz

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:04:
[...]

Dan krijg ik dus die melding dat er iets verkeerds is opgegeven, en als ik het via m'n ip probeer dan staat er:

Deze computer kan geen verbinding met de externe computer maken.
Probeer opnieuw verbinding te maken. Als het probleem zich blijft voordoen enz enz enz
mmh ok, kun je wel pingen en/of connecten via telnet op poort 3389?

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:05:
[...]

mmh ok, kun je wel pingen en/of connecten via telnet op poort 3389?
Jup, die is ook helemaal geconfigureerd.

Wanneer ik het via het IP van de poort doe, krijg ik weer de melding: Uw referenties werken niet enz enz

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je moet dat COMPUTERHOSTNAME\USERNAME niet in het hostname-field gebruiken, maar als username invullen. Bij mij heeft dat al 1001 keer dit probleem opgelost namelijk als de pc niet in een domein zit :)

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1