Problemen met WRT54GC

Pagina: 1
Acties:

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 12:04
Beste mensen

Ik heb zojuist een laptop aangeschaft en tevens een wireless router type WRT54GC. Nu ben ik de router aan het configgen met de bijgevoegde software echter loopt deze vast bij stap 7 waarbij ik de ip gegevens etc van mijn provider moet invullen. Nu heb ik @home en heb ik de hdcp optie gebruikt en gewoon mijn gegevens ingevuld echter wil dit niet werken. Ik krijg het dus ook totaal niet voor elkaar om het netwerk te beveiligen zoals ik dit wil.

Kan iemand mij helpen bij dit probleem?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Beveiligen lijkt me van later zorg. Eerst een verbinding krijgen via de router.
Ik vind het sowieso raar dat je ip-gegevens moet invullen van de provider in een router. Dat is nergens voor nodig.
Mogelijk dat je een 'router achter router'-probleem hebt, omdat er al een router in de modem zit die @Home geleverd heeft.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 20:05

FlipFluitketel

Frontpage Admin
_the_crow_ schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:27:
Beveiligen lijkt me van later zorg. Eerst een verbinding krijgen via de router.
Ik vind het sowieso raar dat je ip-gegevens moet invullen van de provider in een router. Dat is nergens voor nodig.
Mogelijk dat je een 'router achter router'-probleem hebt, omdat er al een router in de modem zit die @Home geleverd heeft.
@Home levert geen modems met ingebouwde router dus dat is het sowieso niet.
Vroeger moest je bij @home alleen het cp-nummer invullen, tegenwoordig is dat niet eens meer nodig maar moet je (als je een andere pc/router aan wilt sluiten) het modem even van stroom afhalen, aansluiten op router en dan het modem weer inschakelen.
Draadloze beveiliging moet je inderdaad pas aan beginnen als je via de kabel wel internet hebt via de router.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• sarlo
Ok dat draadloze komt dan straks wel. Ik ga nu dus proberen om eerst de router aan te sluiten dus:
modem @home -> bijgeleverde utpkabel router -> router -> utpkabel naar pc

Vervolgens ga ik de stroom even uitschakelen van het @home modem en dan weer inschakelen. Jullie horen zo of het gelukt is!

edit:
Er is inmiddels internet zonder wachtwoord op zowel mijn pc als mijn laptop! Nu nog kijken of er beveiligd internet van gemaakt kan worden :)

Alvast bedankttot zover ;)

[ Voor 23% gewijzigd door sarlo op 22-08-2008 19:03 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Een tip, gebruik niet de bijgeleverde software.

En een altijd werkende manier om je router met @home aan de praat te krijgen:
stap 1. reset de router naar de fabrieksinstellingen.
stap 2. modem minuut van de stroom af
stap 3. hang de router aan je modem en klaar ben je.

Jouw router met @home aan de praat krijgen is erg simpel, je hoeft namelijk niets in het router zelf in te stellen.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 22-08-2008 19:09 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

FlipFluitketel schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:31:
@Home levert geen modems met ingebouwde router dus dat is het sowieso niet.
Ik wist dat het bij Casema zo was, maar ik twijfelde of @Home het ook op die manier deed. Daarom begon ik de zin met 'mogelijk'. Maar bedankt voor het uitsluitsel. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• sarlo
Het truucje om het modem los te koppelen heeft geholpen en ik zit nu draadloos op de laptop beveiligd en al! Hier kan een slotje op!
Pagina: 1