Hallo allemaal,
Momenteel ben ik bezig aan een site waar tips kunt bekijken. Nu vraag ik mij af hoe ik mijn database best indeel om alles zo overzichtelijk en update baar mogelijk te houden.
Hier even klein voorbeeld op de pagina tips zie je
-Windows
-Internet
-Office
-Hardware
wanneer je nu op Internet klikt zie je nu de volgende onderverdelingen
-FireFox
-MSN
-Google
-IE7
wanneer je nu op firefox klikt krijg je alle titels van de tips in firefox te zien
-Schakel GIF animaties uit
-Sneller surfen met Labels
-Add-on: Flashblock
-Snel zoeken tijdens typen
wanneer je nu op een titel klikt krijg je de tip te zien.
Nu heb ik ergens gelezen dat ik het best zo oplos (Alleen was deze tutorial in het engels en begrijp ik het niet al te best.)
dus:
HoofdgroepTabel:
id--naam
SubgroepTabel:
id--hoofdgroepTabelId--naam
infoTabel:
id--subgroepTabelId--naam--date--tip
En iets van de verschillende tabel joinen, bedoelen ze daarmee dat ik de rij "hoofdgroepTabelId" niet in de tabel "SubgroepTabel:" moet aanmaken in de database maar joinen als ik de data aanroep ?
En hoe haal ik er dan bijvoorbeeld firefox uit nadat ik op internet geklikt heb?
Momenteel ben ik bezig aan een site waar tips kunt bekijken. Nu vraag ik mij af hoe ik mijn database best indeel om alles zo overzichtelijk en update baar mogelijk te houden.
Hier even klein voorbeeld op de pagina tips zie je
-Windows
-Internet
-Office
-Hardware
wanneer je nu op Internet klikt zie je nu de volgende onderverdelingen
-FireFox
-MSN
-IE7
wanneer je nu op firefox klikt krijg je alle titels van de tips in firefox te zien
-Schakel GIF animaties uit
-Sneller surfen met Labels
-Add-on: Flashblock
-Snel zoeken tijdens typen
wanneer je nu op een titel klikt krijg je de tip te zien.
Nu heb ik ergens gelezen dat ik het best zo oplos (Alleen was deze tutorial in het engels en begrijp ik het niet al te best.)
dus:
HoofdgroepTabel:
id--naam
SubgroepTabel:
id--hoofdgroepTabelId--naam
infoTabel:
id--subgroepTabelId--naam--date--tip
En iets van de verschillende tabel joinen, bedoelen ze daarmee dat ik de rij "hoofdgroepTabelId" niet in de tabel "SubgroepTabel:" moet aanmaken in de database maar joinen als ik de data aanroep ?
En hoe haal ik er dan bijvoorbeeld firefox uit nadat ik op internet geklikt heb?