Toon posts:

behuizing voor belknop en speaker icm AXIS 212 camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, wij zijn van plan om voor een nieuw bedrijfspand camera's van Axis te kopen om daarmee een intercomsysteem te bouwen over de bestaande netwerkbekabeling, zie http://www.axis.com/products/cam_212v/index.htm. Het enige wat aan deze camera's ontbreekt is een belknop en een speaker. Deze kunnen wel aangesloten worden, maar nu komt mijn vraag:

Hoe kom ik aan een mooie, waterdichte, vandaalbestendige behuizing voor een knop en een luidspreker. Bestaan deze out-of-the-box of moeten we die zelf gaan bouwen?

Alle tips zijn welkom.

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-02 15:46
waarom neem je niet een kant en klaar intercomsysteem?

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Deze zijn vaak vele malen duurder en werken niet via het bestaande netwerk. Is ook minder leuk. Op die Axis camera's kun je van overal inloggen, opnemen, enz.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:48:
Deze zijn vaak vele malen duurder en werken niet via het bestaande netwerk. Is ook minder leuk. Op die Axis camera's kun je van overal inloggen, opnemen, enz.
Heel leuk zo intercom maar een deuropener en electrische sluitplaat in je deur is ook wel makkelijk.
Als je bv een TipTel Doorline hebt (goedkoop vergeleken siebel ) daarmee heb je een intercom (zonder beeld) en de mogelijkheid om een deur te openen.
Ik ga er vanuit dat je ook een telefooncentrale hebt in het pand en je kunt die tiptel dan laten bellen naar een toestel of bv een groepsnummer en alles bedien je dan via de telefoon. (dit werkt dan ook via je netwerk bekabeling.
Hang een losse camera op. PS beeld en geluid samen opnemen gaat waarschijnlijk problemen op leveren. Omdat de fps van het beeld uit sync gaat lopen met het geluid.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
Openen van de deur is mogelijk met een toegangscontrolesysteem dat er ook komt. Dat Tiptel ding ziet er wel goed uit, als ik nou gewoon de audio in/uit en die knop daarvan kon verbinden met die Axis camera dan was ik er al. Trouwens, je zal wel Siedle bedoelen ipv Siebel.

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

als de mogelijkheid technisch gezien aanwezig is, waarom laat ja dan niet niet uit RVS een paneeltje laseren, 4 schroefgaatjes, gat voor knopje, en wat sleufjes voor de speaker en mic.

ok gok dat dat ca 30 euro per paneeltje kost, dan moet voor een bedrijf toch geen probleem zijn ?

Siedle, is heel erg mooi, en het werkt ook zeer goed (ik installeer ze nogwel eens) maar idd ook vrij prijzig ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Tinus op 23-08-2008 01:58 ]

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een idee, maar of het er dan ook af uitziet? Daarnaast heb ik nog steeds een luidspreker en een knop nodig. In de camera zit wel een microfoon geïntegreerd.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee?
Pagina: 1