Mergen reviews producten met enkel kleurverschil

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:03

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Hallo,

Ik keek net even bij de EEE 901 laptop in de pricewatch. Bij de zwarte vond ik geen reviews. Toen ik naar de wite ging zag ik wel reviews. Aangezien bij diverse producten het enige verschil tussen 2 items de kleur is, is het dan geen idee deze reviews te mergen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Lieve Devvers -> Pricewatch

[ Voor 18% gewijzigd door moto-moi op 22-08-2008 18:59 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
offtopic:
:) ik moet zeggen dat ik die categorieeën ook niet meer snap. Dit topic had ik per ongeluk bij lieve modjes: Geen productafbeelding verbeteren en het werd juist naar LD verplaatst. Nu heb ik het in LD wordt het weer naar Pricewatch verplaatst 8)7

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:00

crisp

Devver

Pixelated

offtopic:
simpel: als het met de code te maken heeft is LD het juiste forum, als het met de pricewatch content te maken heeft is dit het juiste forum ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
offtopic:
Tja het heeft beide indirect met code te maken. Die andere topic is dus verkeerd geplaatst door een mod, lijkt me dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss is het een idee om ipv te mergen prominent een linkje te plaatsen naar reviews van andere uitvoeringen van hetzelfde artikel.

Als ik bv. een review wil lezen van een zwarte camera zit ik ook niet te wachten op een beoordeling van een grijze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Waarom niet? Als het toch exact hetzelfde artikel is maar bijv enkel andere kleur. Dan is een review toch praktisch hetzelfde, het is hetzelfde product?

[ Voor 9% gewijzigd door MsG op 22-08-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat mensen toch verschillende ratings geven omdat een product ze minder bevalt dan in een andere kleur. Zou niet moeten maar dat is wordt wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Heb je concrete voorbeelden? Want als je een review maakt met verschillende punten lijkt het me dat niet alles beinvloed wordt door een mogelijk lelijke kleur? En meestal kiest men de kleur die ze zelf willen lijkt me :). Ikzelf heb nog geen review gezien waarin stond dat het product slecht is omdat het niet de gewenste kleur was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de psyche. Ik heb bv. een camera. In het zwart. Maar origineel zou die niet in het zwart geleverd worden in Europa. Alleen in het grijs. Maar ik wilde hem in het zwart. En dus moest ik langer wachten. Nou kan ik me heel goed voorstellen dat als ik die camera eerder had gewild, ik 'm toch in het grijs had genomen. Voor meer geld notabene. Dan zou ik mijn camera toch door iets andere ogen bekijken. Wellicht kritischer op de minpunten. Minder vergeeflijk dan wanneer ik tevreden zou zijn over de kleur. Als je hele mindset iets negatiever is omdat het nét niet het ding is wat je het liefst had, dan acht ik het niet onmogelijk dat je overal net een half puntje minder geeft. Of meer in depth de nadelen beschrijft en de voordelen een beetje afraffelt. Ik zeg niet dat dat goed is maar ik denk dat dat wel aannemelijk is.

En het is ook niet alsof ik dan niet de review kan vertrouwen, maar er zijn ook nog genoeg mensen die vooral naar de ratingbalkjes kijken en de rest even skimmen. Dan lees je niet met welke gedachte de review is geschreven. Daarom lijkt het mij persoonlijk beter om artikelen in verschillende kleuren, en dus met een verschillend artikelnummers, toch echt apart te houden. Met een prominent linkje naar de andere kleurvarianten. Wellicht gangbaarder. En daardoor wel van review voorzien.

Nog steeds gescheiden, maar wel gelinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik doelde ook meer op de verhalen zelf idd. Het groene balkje mergen was ook niet mijn idee, omdat je soms wél hebt dat een bepaalde kleur bijv. afbladdert. Maar een link bij de review van "Hey je zit alleen reviews van product x Blauw te kijken, maar product x Rood is nagenoeg hetzelfde, wil je deze reviews ook bekijken"? (bij wijze van :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja bv. Lijkt me handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Er is sinds kort een product link mogelijk om kleurvarianten, varianten, accessoires, multipacks met elkaar te linken als je rechts op de pagina onder "Gerelateerde producten" kijkt zie je dit (soms) zitten:

pricewatch: Asus Eee PC 901 Zwart
pricewatch: Asus Eee PC 901 Wit

Hier kan je snel en makkelijk naar bijvoorbeeld een kleurvariant gaan. Daar zou je dan de reviews ook van kunnen zien. Het is niet helemaal hetzelfde wat je bedoeld, maar het licht al aardig in de buurt. Overigens lijkt het me dat als je een product zoekt bijv. de Asus Eee PC 901 Zwart dat je ook gewoon met de termen "Asus Eee PC 901" kan zoeken naar reviews toch? Dan kom je automatisch bij, indien beschikbaar, andere kleurvarianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ja klopt het ging me ook niet om de moeite, maar meer om de vraag waarom het niet automatisch dezelfde reviews pakt, zie het ook niet als een ergernis van mijn kant hoor, maar meer een soort mogelijk idee :). Aan de andere kant had Helpdesk ook wel weer een punt.

Edit: Is het misschien wel een idee om bijv in plaats van dit

"Productreviews

De Asus Eee PC 901 Zwart heeft nog geen beoordelingen. Word de eerste om een review of een betrouwbaarheidsenquete in te sturen!" bij gelijkwaardige producten te zien:

Dit te laten zien:

"De Asus Eee PC 901 Zwart heeft nog geen beoordelingen. Klik hier om naar de reviews van de technisch gelijkwaardige Asus Eee PC 901 Wit te gaan."

(bijv.)

[ Voor 45% gewijzigd door MsG op 24-08-2008 23:32 ]

Pagina: 1