• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-01 23:15
Ik weet eigenlijk niet waar het thuishoort, maar denk dat een webdesigner hier het meeste verstand van heeft van icons en buttons.

Ik zou dus een bestand een transparante achtergrond moeten geven om te importeren in een bepaald programma, de enige ondersteunde extenties staan hieronder afgebeeld (helaas geen GIF)
Hier een klein afbeeldingetje om te proberen:
http://www.mendozainsurance.net/img/wrench_icon.gif
Zou graag zelf weten hoe het moet ook 8)

BMP
MSP
JPG
JFF
WMF
PCX
ICO
CUR
PSD
EPS
WPG

Alvast hartelijk bedankt voor diegene die weet hoe, heb al 3 kwartier gegoogled en niks gevonden dat werkt

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:57
Volgens mij heeft BMP geen alfa kanaal, wmf misschien, eps iig, psd zeker.. dus als je file als .psd opslaat moet 't lukken..

|>

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Geef dan ook ff aan waarop je googled, want ik google op "transparent BMP" en vind meteen als eerste hit een oplossing.

edit:

Overigens gaat dit topic over graphic (formaten), dus past ie beter in GFX ;)

[ Voor 28% gewijzigd door BtM909 op 22-08-2008 16:22 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:39

Sebazzz

3dp

Sommige programma's ondersteunen een bepaalde kleur als transparantie in een BMP. Zo kan je bijvoorbeeld paars toewijzen en zal hij alles wat paars is vervangen door 100% transparantie.

Je kan ook een ico maken, deze ondersteunt alpha. Met IcoFX kan je zoiets snel in elkaar zetten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
PNG? Die heeft alpha channeling

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

simon schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:53:
Volgens mij heeft BMP geen alfa kanaal
BMP ondersteunt weldegelijk alpha.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:57
:o weer wat geleerd.

|>

Pagina: 1