[JS] google analytics code in externe js file

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
op mijn website wil ik graag zo min mogelijk js code op mijn pagina hebben. Om deze reden, zoals uiteraard heel gebruikelijk is, zet ik doorgaans al mijn js code in een externe js file waarnaar ik vervolgens verwijs in mijn hoofdbestand. op deze manier heb ik maar 1 redel js code nodig in de head sectie van mijn pagina. Nu ik dit echter met de google analytics code probeer werkt deze ineens niet meer, google geeft aan dat de code niet geinstalleerd is. Is het nu dus simpelweg niet mogelijk om de google analytics code in een externe file te zetten of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Sowieso niet echt aan te raden, als de JS file gecachet wordt meet ie niet veel meer ;)

Je kunt het cachen van de JS file wel disablen, maar dan heb je alleen maar een extra zinloze connectie.

Bovendien moet je de Google Analytics code niet laden in de HEAD, maar aan het einde van je pagina, voor het einde van je BODY.

[ Voor 57% gewijzigd door Bosmonster op 22-08-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:26

André

Analytics dude

Bosmonster schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:57:
Sowieso niet echt aan te raden, als de JS file gecachet wordt meet ie niet veel meer ;)
Dat vraag ik me af, de JS code maakt dynamisch een plaatje aan en haalt die van de Google server. Dat script kan dus prima gecached worden.
Bovendien moet je de Google Analytics code niet laden in de HEAD, maar aan het einde van je pagina, voor het einde van je BODY.
Dat hoeft ook niet perse, helemaal niet als je in de code handmatig links getagged hebt. Maar het is wel aan te raden zodat bij trage google servers je eigen site hier geen last van heeft.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:53:

...google geeft aan dat de code niet geinstalleerd is...
Dat geeft Google altijd aan als je een nieuw account aanmaakt. Daarnaast zie ik regelmatig de melding nog dagen lang staan terwijl er al data gerapporteerd word. Niets van aan trekken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ah ok, bedankt voor de reacties, ik wist niet dat je de google tracking code ook aan het einde van de body kon zetten, voor mij is dit een prima oplossing en het is zels aan te raden begrijp ik:)