De vraag staat al uit bij onze support, maar ik vraag 'm hier ook maar. Googlen levert me geen antwoord op (en zelfs niet documentatie van Foundry...)
Wat is het index nummer bij de "show ip vrrp-e vrid <nr>" output? En is dat te resetten oid?
De index nummering is nameljik sinds onze grote storing op 1 (L3) switch anders dan op onze andere 2 switches. En dan gaat het fout als deze foute switch de master rol wil nemen. De storing is dan ook met een workaround opgelost (spelen met de priorities), maar nog niet op een echte manier.
Iemand een idee hoe ik de index nummering van alle VRIDs weer gelijk krijg met de andere switches? Liefst zet ik geen switch uit en aan..
Wat is het index nummer bij de "show ip vrrp-e vrid <nr>" output? En is dat te resetten oid?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| #sh ip vrrp-e vrid 213 Interface v213 ---------------- auth-type no authentication VRID 213 (index 14) interface v213 state master administrative-status enabled mode non-owner(backup) virtual mac 02e0.52d3.2ed5 priority 150 current priority 150 track-priority 5 hello-interval 1 sec backup hello-interval 60 sec advertise backup disabled dead-interval 0 sec current dead-interval 3.4 sec preempt-mode true virtual ip address 10.9.213.1 next hello sent in 0.1 sec |
De index nummering is nameljik sinds onze grote storing op 1 (L3) switch anders dan op onze andere 2 switches. En dan gaat het fout als deze foute switch de master rol wil nemen. De storing is dan ook met een workaround opgelost (spelen met de priorities), maar nog niet op een echte manier.
Iemand een idee hoe ik de index nummering van alle VRIDs weer gelijk krijg met de andere switches? Liefst zet ik geen switch uit en aan..
No production networks were harmed during this posting