• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Jarenlang is het goed gegaan maar eens moet de eerste keer zijn. Ik heb met iemand iets geruild en we hebben beide het product woensdag opgestuurd. Ik in pakketvorm, hij in bubbeltjesenvelopvorm. Via de T&T code van mij kon ik zien, en kreeg ook mail van hem, dat het pakketje gister bezorgd was. Tot nu toe prima.

Toen was het voor mij wachten op de envelop die er vanmorgen dan ook was. Helaas bleef het daarbij: De envelop was leeg. Ook was er een flap open. De persoon in kwestie gemaild met foto's en hij verontschuldigde zich gelukkig. Heb ik nog niks aan, maar betekent dat het in ieder geval geen verloren zaak is. Hij heeft gebeld met TNT en er is hem verteld dat het enige dat ze kunnen doen is een klachtenformulier invullen, met daarbij een beschrijving van het product dat verzonden was.

Persoonlijk zie ik de situatie somber in aangezien het product werkelijk overal eruit zijn kunnen gevallen. Iemand tips om deze situatie te verbeteren of ervaringen met hoe dit gaat? Is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en ooit nog iets heeft teruggezien?

Verwijderd

Ik zie even niet hoe je uit het feitencomplex dat jij schetst, logisch kunt afleiden dat het TNT moet zijn geweest die die envelop open heeft gemaakt?

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-01 14:02
Ik heb hier ook wat hoor, Bol.com

Ik een telefoonn besteld voor t vrouwke,zou 24 uurs levering zijn. 24 uurs levering werd niet gehaald en t pakket heeft 3 dagen rondgezworven hier op t sorteercentrum. Toen had ik al zon vermoeden, wat nog klopte achteraf ook. Pakket kwam aan gisteren,sticker erop met Levering beschadigd op sorteercentrum. Ik had t pakket in mn handen en voor ik die kerel die doos weer terug kon geven wassie al weg. Goed, ik die doos open gemaakt. Zit er geen telefoon in natuurlijk. Nee,een boek met trekvlekken erop ofzo! Gadverdamme! Ik meteen Bol gebeld, die zeiden dat ik t pakket terug kon sturen, en dat alles geregeld zou worden. Gisteren meteen nieuw besteld, en die zou vandaag WEL binnen moeten komen.....ik hou jullie op de hoogte....Les van gisteren: TNT en telfoons icm Bol.com pakketjes = link. In de gaten houden dus. Als t me weer overkomt, zou dat ERG toevallig zijn.....

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
@ TS: is die envelop verzekerd verzonden? Zo niet, dan krijg je geen cent van TNT.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-01 15:13
Speedlink schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:51:
Ik heb hier ook wat hoor, Bol.com

Ik een telefoonn besteld voor t vrouwke,zou 24 uurs levering zijn. 24 uurs levering werd niet gehaald en t pakket heeft 3 dagen rondgezworven hier op t sorteercentrum. Toen had ik al zon vermoeden, wat nog klopte achteraf ook. Pakket kwam aan gisteren,sticker erop met Levering beschadigd op sorteercentrum. Ik had t pakket in mn handen en voor ik die kerel die doos weer terug kon geven wassie al weg. Goed, ik die doos open gemaakt. Zit er geen telefoon in natuurlijk. Nee,een boek met trekvlekken erop ofzo! Gadverdamme! Ik meteen Bol gebeld, die zeiden dat ik t pakket terug kon sturen, en dat alles geregeld zou worden. Gisteren meteen nieuw besteld, en die zou vandaag WEL binnen moeten komen.....ik hou jullie op de hoogte....Les van gisteren: TNT en telfoons icm Bol.com pakketjes = link. In de gaten houden dus. Als t me weer overkomt, zou dat ERG toevallig zijn.....
Ik zie niet in wat dat nou met dit topic te maken heeft... Allereerst heb jij het over een pakket, dit topic gaat toch duidelijk over briefpost. Zet het dan gewoon in een eigen topic of in het algemene klaagtopic over TNT. (Al lijkt Bol.Com mij meer fout dan TNT, maar dat terzeide).

@TS: Uit je verhaal maak ik op dat het product gewoon als briefpost is verstuurd? Ik weet niet waar het precies om gaat, maar TNT waarschuwd al langer voor het plaatsen van dikkere dingen in normale enveloppes. Die worden er nl. uitgeperst in de sorteermachine.

Los daarvan is het verstuurd zonder enige vorm van garantie. TNT zal dus even kijken of er een melding is, en zo niet dan krijg je simpelweg een brief waarin ze hun excuses aanbieden en je wijzen op het feit dat zij er niet voor aansprakelijk zijn.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:06
Eigenlijk is dit natuurlijk niet jouw probleem, maar het probleem van de verzender. Die is nl. verantwoordelijk voor het correct afleveren van het pakketje aan jou. Dat hij er voor kiest dit onverzekerd in een enveloppe te doen is niet jouw verantwoordelijkheid.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:49:
Ik zie even niet hoe je uit het feitencomplex dat jij schetst, logisch kunt afleiden dat het TNT moet zijn geweest die die envelop open heeft gemaakt?
Dat zeg ik dan ook niet. Maakt me ook niet uit verder, punt is dat het product er niet in zit. "Probleem met verzenden" was misschien een betere titel geweest.
pven schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:53:
@ TS: is die envelop verzekerd verzonden? Zo niet, dan krijg je geen cent van TNT.
Voor zover ik weet niet. Daar was ik sowieso alwel zeker van dat ik geen vergoeding krijg. Ging mij puur om het verhaal of er ervaringen zijn van mensen die hun kwijtgeraakte product ook daadwerkelijk terugkrijgen.
Nijn schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:57:
[...]

@TS: Uit je verhaal maak ik op dat het product gewoon als briefpost is verstuurd? Ik weet niet waar het precies om gaat, maar TNT waarschuwd al langer voor het plaatsen van dikkere dingen in normale enveloppes. Die worden er nl. uitgeperst in de sorteermachine.

Los daarvan is het verstuurd zonder enige vorm van garantie. TNT zal dus even kijken of er een melding is, en zo niet dan krijg je simpelweg een brief waarin ze hun excuses aanbieden en je wijzen op het feit dat zij er niet voor aansprakelijk zijn.
Ik vrees idd. dan dit de gang van zaken is geweest/zal zijn. Mijn hoop ligt dan ook bij het sorteercentrum, dat ze hem daar gevonden kunnen hebben. Het is niet iets wat je zo even fijn perst dus dat scheelt weer.
Polster schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:03:
Eigenlijk is dit natuurlijk niet jouw probleem, maar het probleem van de verzender. Die is nl. verantwoordelijk voor het correct afleveren van het pakketje aan jou. Dat hij er voor kiest dit onverzekerd in een enveloppe te doen is niet jouw verantwoordelijkheid.
Klopt. Hij gaat er ook achteraan maar alle hulp is natuurlijk welkom. Mocht hem niks gelukken dan is het aan hem om de schade te vergoeden.

Anyway: bedankt voor de reacties tot nu toe. Een kleine kans nog van TNT wat horen dus ik reken er maar op dat het via een vergoeding van de persoon moet gaan. Als er wel mensen met ervaringen zijn waarin zo'n situatie is goedgekomen: graag melden!
Pagina: 1