Mensen,
Ik ben inmiddels een paar uur bezig geweest met het instellen van de accespoint bij een familielid. Ik krijg het niet / amper voor elkaar. Het gaat om een pc met Xp. een Asus wifi kaartje 54g en dus de 320gE. Dit alles is verbonden met een Motorola Kabelmodem die ook telefonie regelt. ( Ik kan allerlei gateway instellingen invoeren, maar geen idee van de waarden ( username en pass staan immers gewoon in modem? Neem aan dat dit niet nodig is.)
Wat ik heb gedaan:
Alle ip adressen static gemaakt, en in de range van 192.168.1.*** gezet. 1-254. Ik kreeg in Accespoint mode bijna niets voor elkaar, echter toen ik de accespoint in gateway mode zette kreeg ik bij Upnp een melding dat de gateway gevonden was. Ik had zowaar internet. Heel Heel langzaam. Soms deed speedtest het op 1600kB/s maar meestal kon ik niet eens normaal browsen. Ik bleef dus zoeken, bleek dat ik de helft van de tijd niet met de accespoint kon verbinden door ip ( 192.168.1.1 ). Tevens kon het asus software programma meestal de accespoint niet vinden. ( 0 Devices found ) Hoe ik dan ook probeerde in de instellingen te komen, het lukte niet echt. Soms lukte het een beetje, maar voordat de instellingen pagina geladen was lag hij er alweer uit. De afstand tussen AP en PC was toen 1 Meter, signaalsterkte 100% en snelheid tussen 24 en 54.
Wat doe ik verkeerd, of is de accespoint niet in orde? Cheers
[
Voor 6% gewijzigd door
DualDevil op 22-08-2008 12:22
]