[Vista] Verbinding voor draadloze netwerken steeds uit*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn Lenovo 3000, V200 met Windows Vista erop vast steeds te pas en te onpas mijn internet verbinding vast. Probeer ik een verbinding te maken geeft hij eerst aan dat hij geen netwerken kan vinden. Klik ik op 'Waarom zijn er geen netwerken te vinden' en dan krijg ik de melding "Op deze computer is de verbindingsmogelijkheid voor draadloze netwerken uitgeschakeld" met daarbij een grote knop 'Verbindingsmogelijkheden voor draadloze netwerken inschakelen'. Klik ik daarop dan is de verbindingsmogelijkheid weer ingeschakeld en zie ik de draadloze verbindingen weer en kan ik weer gewoon connecten. Vervolgens werkt het weer een tijdje... Soms een dag, soms maar 10 minuten. Gewoon, terwijl ik door zit te werken (zelfs tijdens het typen van dit stukje gebeurt het weer).
Hoogst irritant en ik kan er nergens iets over vinden.
Iemand dezelfde ervaringen? En nog beter: heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je de laatste updates binnen?
je wifi driver heb je de driver die er al opstond of heb je de laaste driver van de site van de fabrikant gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel alle updates die Vista / Lenovo aangeven, zitten de drivers daar niet direct bij dan, of moet ik dat zelf, handmatig doen? (zo ja, hoe doe ik dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk even in apparaatbeheer welk merk wifi kaartje erin zit en ga dan naar de site van lenovo en download de laatste driver...

http://www-307.ibm.com/pc...mind=343518&validate=true

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix zodat het OS ook in de titel staat - zie de Policy.

En kijken of je de meest recente driver hebt lijkt me eigenlijk wel een vanzelfsprekende stap om te nemen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben naar Apparaatbeheer gegaan, naar de netwerkadapters en daar zie ik de Intel (R) Wireless WiFi link 4965AGN staan. Als ik dan de eigenschappen opvraag en dan met de rechtermuis 'Stuurprogramma's bijwerken' en ik laat hem op internet zoeken, komt hij na verloop van tijd terug met de melding 'De beste stuurprogramma's zijn al geinstalleerd, er is door windows geen nieuwer stuurprogramma voor het apparaat gevonden'.
Dan valt daar denk geen eer meer te behalen door op de Lenovo site te gaan kijken? Of toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik het hetzelfde probleem met een Acer Aspire 9412, daarin zit dezelfde wireless netwerkkaartje. Ik heb ook alles geupdate wat maar kan maar nog steeds wordt de internetverbinding regelmatig plotseling verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:35:
Ben naar Apparaatbeheer gegaan, naar de netwerkadapters en daar zie ik de Intel (R) Wireless WiFi link 4965AGN staan. Als ik dan de eigenschappen opvraag en dan met de rechtermuis 'Stuurprogramma's bijwerken' en ik laat hem op internet zoeken, komt hij na verloop van tijd terug met de melding 'De beste stuurprogramma's zijn al geinstalleerd, er is door windows geen nieuwer stuurprogramma voor het apparaat gevonden'.
Dan valt daar denk geen eer meer te behalen door op de Lenovo site te gaan kijken? Of toch wel?
dat zou ik altijd wel doen, die zijn beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, heb ze allemaal bekeken maar daar zit het hem ook niet in (andere router bijvoorbeeld, heb het probleem op verschillende locaties).
Alles is verder up to date. Vandaag opeens de hele dag nergens last meer van. Kan een paar dagen duren een dan weer 10x op een dag eruit knallen...
Pagina: 1