Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista 64] Media Center start op na games

Pagina: 1
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem met mijn Vista Ultimate4 64 bits installatie. Nadat ik games heb gespeeld start Media Center namelijk automatisch op. Dit gebeurt direct na het afsluiten van een 3D game. Ik heb de MCE services al op disabled gezet wat niet heeft mogen baten. Helaas blijkt er geen manier om MCE in zijn totaal te deinstalleren in Vista Ultimate Edition. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of weet iemand een oplossing?

Ik draai de engelse versie van Vista 64 Ultimate inclusief SP1 en alle tot nu toe uitgebrachte patches.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik dacht dat er vroeger nog ergens zo'n topic stond hier op tweakers.net, maar ik kanme vergissen...
Ofwel moesten we daar in het register duiken, ofwel in de snelkoppeling naar het spel...

Zal eens eventjes zoeken...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Bor

Bor

Topicstarter
Wat ik intussen nog heb gedaan is het disablen van MCE in een local group policy. Na de game krijg ik nu netjes een melding dat MCE niet gestart mag worden wegens policy settings. Niet netjes dus en niet wat ik wil.

Kan het zijn dat ik een bepaalde hotkey ingame gebruik oid? Kent MCE op Vista startup hotkeys?

Wat ik wel kan vinden is dit:

The key combination of Windows logo key+ALT+ENTER launches Windows Media Center

Misschien dat het toch in die richting te zoeken is. Is er een manier om die hotkey combi te disablen?

[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 22-08-2008 12:28 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Bor de Wollef schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:26:
Wat ik intussen nog heb gedaan is het disablen van MCE in een local group policy. Na de game krijg ik nu netjes een melding dat MCE niet gestart mag worden wegens policy settings. Niet netjes dus en niet wat ik wil.

Kan het zijn dat ik een bepaalde hotkey ingame gebruik oid? Kent MCE op Vista startup hotkeys?

Wat ik wel kan vinden is dit:

The key combination of Windows logo key+ALT+ENTER launches Windows Media Center

Misschien dat het toch in die richting te zoeken is. Is er een manier om die hotkey combi te disablen?
Geen idee, maar heb hier wel een manier gevonden om Media Center te verwijderen:

http://www.mydigitallife....ws-media-center-in-vista/

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Bor

Bor

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:38:
[...]

Geen idee, maar heb hier wel een manier gevonden om Media Center te verwijderen:

http://www.mydigitallife....ws-media-center-in-vista/
Die heb ik ook net gevonden. De werkwijze zoals in dat topic beschreven staat (de services disablen + start up items) werkt niet. De group policy setting geeft een melding elke keer dat MCE gestart wil worden.

• Bor

Bor

Topicstarter
Kleine kick: zelfs het renamen van de ehtray heeft geen zin. Na een reboot start Media Center spontaan weer op na een game gedraaid te hebben. Erg irritant. Zijn er mensen die nog andere ideeën hebben?

• Bor

Bor

Topicstarter
Kick na enige tijd:

Ik heb het probleem helaas nog steeds niet kunnen oplossen. Zijn er nog mensen die iets slims weten op dit punt?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:37
Ik ga dit topic kicken want ik heb nagenoeg hetzelfde probleem.

Ik wil die Windows Media Center hotkey uithebben:

- Services disablen helpt niet
- NoWinKeys register ding disabled wel alle andere hotkeys, maar niet die van windows media center.

Ik heb namelijk winkey+alt+enter nodig, en wil niet dat WMC steeds wordt opgestart :/

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb helaas nooit een bevredigende oplossing kunnen vinden anders dan herinstallatie met een non Ultimate versie.

Pagina: 1