Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 15:01
Sinds pas ben ik op zoek naar een nieuwe digitale camera. En mijn keuze is beperkt tot 2 camera's. Namelijk de Canon powershot A650 IS en de Nikon coolpix P5100. Ik neig richting de Canon, alleen de Nikon heeft een Li-Ion batterij. Ik vraag me af of batterijen als deze er misschien voor kunnen zorgen dat de Canon net zo lang, of langer meegaat?
Ik hoop dat iemand zijn ervaringen kan delen zodat ik een keuze kan maken _/-\o_ .
Bedankt,

YOGI

edit 22-08-2008 23:55 Ik heb de Canon powershot A650 IS gekocht! Ik heb 2 uur met het OV gereisd maar ik heb hem voor een goede prijs. Ik heb er een HAMA snellader bij gekocht + 4 extra 2700 mAh batterijen.Ik zal over een tijdje mijn ervaringen met deze camera delen en er een review over schrijven.
Bedankt

[ Voor 24% gewijzigd door YOGI op 23-08-2008 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Laatst online: 28-08 13:38
Ik heb een A650 IS en ben er tevreden over.
Zelf heb ik 4 AA batterijen van vapextech van 2700mAh en als deze volledig opgeladen zijn schiet ik hier meer dan 1000 fotos mee! (max 10% met flits)

edit: zo te zien ziet die coolpix er ook niet slecht uit, maar het draaibaar scherm, 6x zoom en de mogelijkheid om er CHDK op te zetten zijn toch serieuze pluspunten voor de canon!

[ Voor 32% gewijzigd door mngm op 22-08-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sowieso verslijten Li-ION batterijen net zo goed als AA batterijen maar ze zijn wel veel duurder om te vervangen. En als je een reservebatterij mee wil hebben, moet je er weer een speciale kopen.

* Admiral Freebee is grote voorstander van AA batterijen in camera's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Ik heb ervaring met de P5000 (oudere broertje van de 5100).
Volgens mij zijn 4 AA's alleen al net zo zwaar als die Coolpix mét batterij.
Batterij van de Coolpix gaat lang mee, en een non-brand reserve exemplaar is te koop bij de accu4u en soortgelijke shops voor relatief weinig.

Mooi toestelletje die Coolpix, maar grootste nadeel is de langzame auto focus tijd.
Dat zal bij de Powershot zeker beter zijn (ervaring met een A560).
Alleen hebben Powershots weer de lange laadtijd voor de flits.

Dus net aan jou wat je belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Laatst online: 28-08 13:38
De A720 IS heeft het probleem van de lange laadtijd voor de flits, maar de A650 heeft dit niet hoor! Ik kan vlot blijven flitsen en moet niet wachten tot die opgeladen is...