Iomega UltraMax 1TB harde schijf vragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:58
ik wil graag een externe hdd om backups te maken van foto's en school. Maar ook van mijn DVD collectie.

mijn eisen:
1 tb, mooi design. uit/aan knop.

het liefst met een netwerk aansluiting maar dan wordt hij haast onbetaalbaar.
nu zat ik op de applestore deze hdd. met meerdere aansluitingen. en had er een vraag over:

- kan je hem aan je macbook en vista tegelijk hangen?
- kan je hem partitioneren dan een deel voor timemachine op me macbook is en de rest als extrene hardeschijf. voor beide machines?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 17:30

Step

step@tweakers.net#

1. ja dat kan, time machine gedeelte als HFS+ maar dan is vraag 2 een vereiste om te doen (fat32 is vereist voor de 2e partitie zodat beide kunnen lezen en schrijven)
2. ja dat kan, read above :)

[ Voor 10% gewijzigd door Step op 22-08-2008 11:26 ]

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049

ps fat32 kan niet overweg met bestanden groter dan 4GB. (dus een .iso van een dvd of iets dergelijks kun je daar meestal niet op wegschrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajw
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-11-2024

ajw

Ik neem aan dat je met meerdere aanstluitingen USB en Firewire bedoeld. Deze zijn niet om tegelijk aan te sluiten, maar om het product universeler te maken. Wel is het mogelijk om hem op 1 systeem aan te sluiten en de inhoud te delen op het netwerk. Deze optie heb je tevens met een harddisk die een netwerkaansluiting ondersteund, maar de netwerk performance is zo vaak wel veel minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
ik kan hem niet partitioneren als ntfs? want vanaf de mac kan ik wel me netwerkshare die op ntfs benaderen door paragon bijvoorbeeld.
is dat toevallig een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 19:34
Ik zag op de website van MyCom de WD Elements 1TB voor €110, dit leek mij een goede prijs. Misschien is dat een optie?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
dat is ook een goede inderdaad. omdat die makkelijk mee te nemen zijn. denk dat ik dit idee toch laat varen. gezien de prijs en de tegenprestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 07:07
remcoXP schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:40:
ik kan hem niet partitioneren als ntfs? want vanaf de mac kan ik wel me netwerkshare die op ntfs benaderen door paragon bijvoorbeeld.
is dat toevallig een oplossing?
je kan via een Mac standaard niet op NTFS schrijven. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door To_Tall op 22-08-2008 13:05 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
To_Tall schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:06:
je kan via een Mac niet op NTFS schrijven. ;)
Jawel: http://www.ntfs-3g.org/
Zelf heb ik een LaCie 160GB in ntfs (vanwege ook Windows gebruik) en dat werkt prima. Lezen en schrijven geen problemen (alleen verwijderen zonder unmounten heeft een keer een paar bestanden half in de soep laten lopen, maar dat wist Windows weer te herstellen)

Ik geloof alleen dat TimeMachine daarop niet weg wil schrijven en alleen HFS pakt (lijkt me ook logisch met symlinks enzo)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Pagina: 1