Toon posts:

HP DV5 1010ED, videokaart.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiesmorgens!

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe laptop, de HP Pavilion DV5 1010ED.
Deze laptop kwam met vista geinstalleerd maar deze eerst geformatteerd en mijn eigen vista ultimate geinstalleerd. Alles gaat vlotjes en erg soepel, maar ik heb een vraag/probleem.

De drivers voor de videokaart die in deze laptop zit, een ATi Mobility Radeon HD 3470, kan ik nergens vinden.
Windows update zegt wel dat het een driver voor de videokaart kan installeren maar dat is echt alleen de driver en niet ATi CCC.
CCC wil ik er graag op hebben voor het instellen van saturation,hue etc.
Op de website van HP is deze driver wel beschikbaar maar een verouderde versie.
Op de driver pagina van ati/amd kan ik nergens het type vinden wat in mijn laptop zit.
Het nieuwste wat er staat van de mobility 3000 series is de 3200 serie. Heb die geprobeerd te installeren maar zegt uiteraard dat de versie verkeerd is.

Iemand een oplossing om toch CCC erop te krijgen?

Bedankt!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Kan de verouderde versie je saturation en hue niet instellen dan?
Je kunt die minstens tijdelijk installeren en dan weer updaten als HP hem bijwerkt lijkt me?
AMD zet nooit Mobility drivers standalone op internet, maar verwijst je altijd naar de fabrikant.

Verwijderd

Topicstarter
BèR schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:25:
AMD zet nooit Mobility drivers standalone op internet, maar verwijst je altijd naar de fabrikant.
Aha, dat wist ik niet.
Kan zeker nog wel een tijdje duren voordat hp zijn drivers section update met de nieuwste?

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 20:40
Dat duurt inderdaad meestal wel even. Je kan wel proberen omega drivers te installeren. Deze kan je vinden op http://www.omegadrivers.net/

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:27:
[...]

Aha, dat wist ik niet.
Kan zeker nog wel een tijdje duren voordat hp zijn drivers section update met de nieuwste?
Ja, zo lang HP geen klachten hoort over hun huidige drivers zullen ze niet updaten ;)

Verwijderd

Topicstarter
BèR schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:25:
[...]

Ja, zo lang HP geen klachten hoort over hun huidige drivers zullen ze niet updaten ;)
Nou dat wordt dan mailen naar hp voor mij, heel vaak. >:)

Hé, bedankt voor de hulp gozerts! :D
Doet het idd ook gewoon goed met de drivers van de hp site.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 14:13 ]

• Bas C
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:23:
Goeiesmorgens!

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe laptop, de HP Pavilion DV5 1010ED.
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Ik heb ook naar deze laptop gekeken maar nergens kan ik goede info vinden of de laptop nu wel of geen DVB-T aan boord heeft. Ik bedoel, wat is anders het nut van de multimedia-afstandsbediening die erbij komt, naar het schijnt.

Wil je dat ajb laten weten?

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Bas C schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:14:
[...]

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Ik heb ook naar deze laptop gekeken maar nergens kan ik goede info vinden of de laptop nu wel of geen DVB-T aan boord heeft. Ik bedoel, wat is anders het nut van de multimedia-afstandsbediening die erbij komt, naar het schijnt.

Wil je dat ajb laten weten?
Aangezien ik ook aan het uitkijken ben naar dit model, en dus al nader onderzoek gedaan heb naar de hardware, kom ik tot de conclusie dat er geen DVB-T aan boord is ;)

Die afstandbedieningkjes steken ze bij alle HP,s tegenwoordig. Het is niet enkel de bedoeling voor de tv-kaart te bedienen. Maar ook voor dvd en muziek en andere...

In elk geval , moest ik deze kopen zou ik er Windows Xp willen opzetten.
Maar ik vraag mij alleen af of er drivers te vinden zijn voor Xp. Iemand die hier meer over weet?

Verwijderd

Topicstarter
Hey Cleyman,

Ik wilde er in eerste instantie ook XP op zetten, maar blijkt dus dat je met (bijv. nLite) drivers voor de sata controller in de windows xp cd/dvd moet zetten. Drivers erin zetten lukt me wel, maar ik kan niet de goede vinden....Dit is nodig omdat je tijdens de xp installatie een BSOD krijgt met code: 0x0000007B. Dit is een stop code dat de harde schijf niet gevonden kan worden door de xp installatie.

Ik ben nog steeds op zoek naar de goeie drivers want wil toch wel ff kijken hoe het gaat met xp erop.
Het vinden ervan lukt niet echt....vooral omdat er nergens op de laptop (bios/everest etc.) de chipset te zien is. Overal staat Onbekend/Unkown, hier kom je natuurlijk nergens mee.
Het moederbord is trouwens een HP 3600

UPDATE CHIPSET
Chipset: AMD 780G
Southbridge: ATI SB700

Ik heb er nu Vista Ultimate opstaan, en ik moet zeggen dat het heel erg fijn werkt. Veel beter dan ik dacht dat het zou zijn met vista op een laptop. Het gaat lekker snel. Bijv. Photoshop CS3 start in 3/4 seconden op.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 18:25 ]

• Cleyman
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:33:
Hey Cleyman,

Ik wilde er in eerste instantie ook XP op zetten, maar blijkt dus dat je met (bijv. nLite) drivers voor de sata controller in de windows xp cd/dvd moet zetten. Drivers erin zetten lukt me wel, maar ik kan niet de goede vinden....Dit is nodig omdat je tijdens de xp installatie een BSOD krijgt met code: 0x0000007B. Dit is een stop code dat de harde schijf niet gevonden kan worden door de xp installatie.

Ik ben nog steeds op zoek naar de goeie drivers want wil toch wel ff kijken hoe het gaat met xp erop.
Het vinden ervan lukt niet echt....vooral omdat er nergens op de laptop (bios/everest etc.) de chipset te zien is. Overal staat Onbekend/Unkown, hier kom je natuurlijk nergens mee.
Het moederbord is trouwens een HP 3600

UPDATE CHIPSET
Chipset: AMD 780G
Southbridge: ATI SB700

Ik heb er nu Vista Ultimate opstaan, en ik moet zeggen dat het heel erg fijn werkt. Veel beter dan ik dacht dat het zou zijn met vista op een laptop. Het gaat lekker snel. Bijv. Photoshop CS3 start in 3/4 seconden op.
Alvast bedankt voor je reactie,

Ondertussen heb ik zelf al wat nieuwe laptops omgezet van Vista naar Xp.
Dit is mij elke keer wel goed gelukt, en het gaat dan ook om HP's, acer,...
Ik heb daar idd wel elke keer iets moeten aanpassen in de bios dat met die sata controler te maken heeft en dat niet werkte bij windows xp.

We zullen zien, en anders maar hopen dat vista aan mijn wensen voldoet.
Maar het probleem begint dan al bij software voor siemens PLC die niet werkt op vista.

Groeten Yannick.

• Cleyman
Ik heb mij een nieuwe laptop besteld.
De DV5-1010eb (Belgische versie)

Ik heb hem ten vroegste tegen vrijdag.
Uiteraard ga ik een poging doen om er windows xp op te zetten.
Ik zal laten horen hoe het afloopt.

Groeten Yannick.

• Cleyman
Ondertussen heb ik mijn nieuwe laptop :D
Ik heb verschillende pogingen gedaan om in de setup van xp te geraken.
Het blijkt bijna onmogelijk te zijn door die raid drivers.
Ik had er na een paar uur prutsen genoeg van.

ik denk dat het heel misschien wel lukt als je een kloon van een andere windows xp maakt en dan overzet. Maar dan moet je al geluk hebben dat er geen "bleu screens" zijn. En als je dan kunt opstarten zo verder doen met de installatie van de drivers. Dit zal ik misschien ooit wel nog eens proberen.

In elk geval, ik werk nu op vista en ik moet zeggen dat het echt wel beter werkt dan verwacht.
Dus waarschijnlijk blijf ik op vista werken met deze laptop.

Verwijderd

heb zelfde laptop gekocht, idd road to hell om XP drivers te vinden, dan maar vlugge oplossing gekozen door virtual PC te gebruiken

• Cleyman
Ik heb net iets intressant gevonden.
Ik zal het wss een dezer dagen eens proberen en ik zal het weten zeggen hoe het dan werkt

Verwijderd

ik heb een probleem met deze zlefde laptop PS3 start met geen mogelijk op! teminste ik zie het scherm van pc3 en dan geef hij de helle tijd boven aan (reageert niet ) en dat doet hij elke keer . heb ook al geprobeert om hem op nieuw te instaleren . geen verbetering. wie heeft een oplossing voor mij??

:)

Verwijderd

Ik zie met deze threat een aanknopingspunt voor mijn vraag voor de quickplay buttons van de hierbesproken laptop.

Deze werken bij namelijk niet juist. Enkel de volume +/- reageren maar ook niet juist. Zo blijft volume verspringen totdat de laptop wordt herstart. Ik heb gekeken of er nog een soort folie op zit die mogelijk de input kan verstoren maar dit lijkt niet zo te zijn...

Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee?
Pagina: 1