• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:39
Sinds kort flikkert het flits-icoontje boven in beeld als ik een opname met flits wil maken.

In de handleiding staat niet hierover beschreven. Hoe dan ook: opnamen met flits maken lukt dus niet, het lampje flikkert en het induwen van de opnameknop heeft geen resultaat: er wordt gewoon geen opname gemaakt.
Nieuwe batterijen insteken verandert er niets aan.

Iemand een oplossing hiervoor?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je nog garantie?

Als je de flits uitschakelt lukt het nog wel om opnamens te maken?

[ Voor 63% gewijzigd door DeeJee op 22-08-2008 08:51 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• passer
De camera is in zijn derde jaar (van juni 2006) - hoe lang is er waarborg op, weet je dat toevallig? (op de factuur ervan staat geen periode vermeld)

zonder flitser kan ik nog gewoon foto's nemen.

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 17:42
weet niet hoe handig je met camera's bent, en ken de camera ook niet, maar moet je niet een knopje indrukken om de flits uit te laten klappen ofsow?

edit: had ff google moeten gebruiken, camera heeft geen uitklap flits :P

[ Voor 20% gewijzigd door Kwartjuh op 22-08-2008 09:52 ]

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ik heb deze camera ook... zolang het icoontje flikkert kan je inderdaad de filts niet gebruiken. Volgens mij is deze dan aan het "laden". Ik heb het ook wel eens met wat legere batterijen dat het iets langer duurt. Probeer het afdrukknopje eens half in te houden en wacht om te kijken op het stopt met knipperen.

• passer
Ik dacht ook dat het met (half)lege batterijen te maken had, maar

a. ik plaatste vanmorgen nieuw opgeladen batterijen (een maand oud, bijna niet gebruikt) en het euvel bleef

b. normaal ga je bij halflege batterijen een ànder icoontje krijgen dat je vertelt dat ze bijna leeg zijn - en dàt krijg ik dus niet te zien...

Vorige week stak ik gloednieuwe batterijen, knipperde het enkele seconden en ging toen volledig zich tonen ( en ik kon flitsen), maar dit goldt slechts voor één opname, nadien bleef het gewoon permanent knipperen.
Als ik het nu dus half indruk, blijft het tot 10/15 seconden knipperen, tot ik het dus opgeef, want dàt is ook niet normaal...

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 11:22
Staat toevallig iets van 'continous modus' aan? Dat had ik eens op mijn oude dSLR, en dan werkt de onboard flitser niet. Je zoekt je het apenzuur, kan niets vinden, en opeens kom je erachter.

Succes er in ieder geval mee.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:12
A530 is toch gewoon een compact wolf...

|>

• passer
'k begin al wat licht in het duister te zien, de wonderen zijn blijkbaar de wereld niet uit:

vanmorgen nog maar eens geprobeerd, flits-indicator knipperde weer...

Toen dacht ik: wat gebeurt er als ik een 'gewone' foto neem, waarbij flits niet nodig is? Ik nam dus een buitenfoto en die werd genomen .... mèt flitser ! ... euh... flitsen was bij dit licht toch niet nodig??

Toen nam ik een binnenfoto en... indicator bleef gewoon volledig aanstaan en er werd geflitst!

'k heb het toestel dan een uurtje laten afstaan, 'k wilde een binnenfoto nemen en weer hetzelfde: indicator knipperde.
Dus nam ik gewoon weer een 'buitenopname' (en deze keer flitste hij nièt) en daarna terug een binnenopname en nu werkte de flits weer als behoren ....

Liet ik het toestel weer een tijdje afstaan, begon ik met een binnenopname en het lampje knipperde eventjes en ging dan volop branden.

'k heb zo het idee dat - als het toestel een tijdje uitgestaan heeft, dat hij het dan lastig heeft.

Iemand die er een verklaring voor heeft?
Pagina: 1