Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Paradigit PC drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 2.207 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik heb hier een Paradigit PC, model Performer P318. Waarvan ik drivers nodig heb. Ik apparaatbeheer zijn alle drivers geïnstalleerd behalve die van de videocontroller en de Multimedia-audio controller.

De GPU is volgens mij SiS 330 Mirage IGP. Als ik Google vind ik via hun site drivers voor type 300, 315 en 305, maar niet voor de 330. Ik heb wel de drivers voor 300/305 gedownload, maar als ik ze wil installeren zegt hij dat mijn device properly moet zijn geinstalleerd, en dat wordt geadviseerd eerst te rebooten. Dit heb ik gedaan maar het scherm kom telkens weer in beeld en kan niks doen, vast de verkeerde drivers dus. (Zie screen)

Ook het geluid werkt niet.

Aangezien ik deze PC moet fixen, en de eigenaar geen enkel CDtje (meer) heeft, moet ik ze toch via internet zien te vinden. Wat mij opviel tijdens de XP instalatie (ik heb even XP gedownload want er zat en sticker met een serial op) is dat er een partitie van 6103mb was, genaamd "EISA-hulpprogramma's".

Deze partitie zie ik echter niet in Deze Computer, ook niet als ik verborgen mappen aanzet.

Kortom, wie weet hoe ik aan drivers voor deze PC kom? bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://img37.picoodle.com/data/img37/3/8/21/f_Afbeelding2m_9a7a645.png
Enige drivers..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 02:44 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

offtopic:
Waarom speel je helpdesk als je er zelf blijkbaar ook niet heel veel verstand van hebt? Dit is toch wel erg standaard, en goed zelf uit te zoeken.

Wat het volgens jou is, is niet zo relevant. Meten is weten: maak de kast open, en kijk wat voor hardware er in zit. Kijk naar het moederbord naar merk en type (soms er onder, dan moet je de PC uit elkaar halen). Zet verder de Quiet/Quick Boot uit en kijk in de BIOS wat voor informatie je daar krijgt.

Alternatief is een Knoppix CD te gebruiken en deze te laten uitzoeken wat de hardware is, en dat dan opschrijven. Verder: contact opnemen met Paradigit. En die eigenaar (zelfde "maat" als in De webpagina kan niet worden weergegeven?) mag best wel duidelijk worden gemaakt dat driver CDs niet bedoeld zijn als onderzettertjes....

Aangaande die verborgen partitie, kijk maar of Knoppix die ziet en kan lezen. Aan de slag dus.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Of je gebruikt gewoon even een tooltje als Everest. Die geeft de meeste onderdelen wel weer.

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 12:55
Volgens een ander forum gaf bij iemand anders met een SiS 330 Mirage, dat Everest aangaf dat er een SiS 761 chipset in zat.

Misschien kun je die driver eens proberen?
Zie ook:
Afbeeldingslocatie: http://idisk.mac.com/jorikcaljouw-Public/SiS.png

Verwijderd

Topicstarter
Knoppig lijkt mij niet nodig, ik heb everest gebruikt.

En ik denk dat Jorikc gelijkt had, ik heb die drivers gedownload en het vraagtekentje in apparaatbeheer is weg en kan alle resoluties instellen.

Nu heb ik alleen nog steeds geen audio drivers...

In everest staat bij PCI/PnP Audio: Realtek ALC655 @ SiS 7012 Audio Device

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 09:31 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Als er Realtek bij staat kun je gewoon de Realtek AC97 drivers downloaden, deze ondersteunen alle Realtek chips op basis van AC97. Niet de HD Audio codec gebruiken, deze is voor nieuwere systemen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:29:

Nu heb ik alleen nog steeds geen audio drivers...

In everest staat bij PCI/PnP Audio: Realtek ALC655 @ SiS 7012 Audio Device
Nou, dan weet je waar je op moet gaan zoeken toch? :)

Wij zijn nog steeds geen Driver-afhaal service, dus iets meer moeite doen dan dit mag wel.
Zeker als je je hiervoor nog laat betalen ook....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.