AMD TB overclocken...

Pagina: 1
Acties:

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hallo

Dit onderwerp is vast al 1000 keer behandeld... maar ik zag in dit topic zo 1 2 3 niet het onderwerp staan.

Ik heb een A7V moederbord, met een AMD TB 800 Mhz. 2 x 128 Mb geheugen, beide 133...
Alleen als ik in de bios de memory speed van 100 op 133 zet start hij niet. Dus 1 van die geheugenplankjes is stiekum toch niet helemaal 133 :(

Maar goed, dat is niet mijn echt "probleem"
Ik heb hem nu lopen op 8 x 107 = 856 Mhz...
Verder dan dat loopt hij onstabiel. Ook als ik de core voltage met de hand lager zet, wat een keer in een news topic stond.
Maar dat komt waarsch. doordat het geheugen/mobo het niet helemaal aankan.
Maar ik kan de clockmultiplier niet aanpassen volgens mij. Dus 9 x 100 = 900 word lastig dan. Zijn alle TB standaard gelocked ? en je kon dmv. potloodspoortjes toch unlocken ofzo.
In ieder geval, ik had niet veel zin m'n proc. om zeep te helpen als het niet nodig is. Dus als het niet eens zeker is dat hij op 100 x 9 ook goed loopt, dan laat ik hem lekker zo staan. Maar misschien zou ik 10 x 100 wel kunnen halen... kijk, dan wordt het interessant >:)
Maar weet iemand dit.. en zo ja, iemand een site url link geval iets hoe ik uhm kan unlocken ?
Alvast bedankt,
Viper

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

De VIA chipset heeft z'n beperkingen. Overklokken door middel van de FSB is daar een probleem van.

Je moet dus je processor unlocken, en dat doe je inderdaad door middel van je L1 bruggen in te kleuren.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aha, okeej
Net wat ik al dacht.
Ennuh, iemand misschien een site waar dat goed staat uitgelegd ?? zonder dat ik m'n dure proc. naar de gaaien help :P