[PHP] mkdir() probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een fotoalbum script maken. De gebruiker kan zelf een nieuw album maken. Dan wil ik dat in dat album (oftewel map) 3 mappen worden aangemaakt, namelijk upload, resized en thumbs. Dit lukt niet als ik gewoon de 4 mkdir opdrachten onder elkaar zet. Toen heb ik dit topic gevonden.

[PHP] Mkdir probleem

Zie de 2e reply, daar staat dat je met mkdir alleen mappen aan kan maken op hetzelfde niveau als het bestand staat. Dan zou er dus, als de gebruiker het nieuwe album heeft aangemaakt, een link moeten komen. Die link gaat naar een bestand die in de zojuist aangemaakte map, en dat bestand zou je dan ook moeten maken. Daarin staan dan de andere 3 mkdir opdrachten.

Ik hoop dat jullie het snappen, maar mijn vraag is of het niet makkelijker kan?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Die 2e reply is onzin, mkdir werkt overal prima mits je over voldoende rechten beschikt.

Verwijderd

GlowMouse schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:33:
Die 2e reply is onzin, mkdir werkt overal prima mits je over voldoende rechten beschikt.
En je moet zelf natuurlijk over voldoende kennis beschikken.

@TS: Je zult ook aan chmod en umask veel hebben in dergelijke situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook een probleem. Ik probeer de album map aan te maken onder 777 (en ja ik heb er een 0 voor). Maar als ik dan met mijn ftp programma kijk heeft hij 755. Als ik het dan met het ftp programma naar 777 verander dan blijft ie ook 755...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:57:
Dat is ook een probleem. Ik probeer de album map aan te maken onder 777 (en ja ik heb er een 0 voor). Maar als ik dan met mijn ftp programma kijk heeft hij 755. Als ik het dan met het ftp programma naar 777 verander dan blijft ie ook 755...?
En wat zegt de handleiding over alles wat je kunt checken om te kijken waar het fout gaat? Met OHNOES HIJ DOET HET NIET verwacht je toch niet dat wij alles op gaan sommen wat er fout kan gaan he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
Omdat het via FTP ook niet lukt om je 777 te verkrijgen verwacht ik dat je gewoon geen rechten hebt om 777 aan een folder toe te wijzen.

Misschien voor de duidelijkheid nog is het bij een shared hosting provider dat je dit probeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Is het een safe mode probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@GlowMouse
Daar heb ik ook al gezocht maar ik zag alleen dingen over files, dus ik dacht dat die functie alleen voor bestanden was.

@Flipke84
Ja.

@remmelt
Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
Omdat je op shared hosting zit denk ik niet dat jij de rechten hebt om folders met 777 aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dan google je even op "php safe mode" en dan komt er toch n berg informatie op je af ;)

Of je neemt even contact op met je hostingprovider, als zij restricties hebben aangebracht weten zij dat beter dan iemand hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, heb nu de safe mode uitgezet.
Maar nu maakt hij alleen de map upload aan. Alleen de eerste, kan hij geen 3 opdrachten achter elkaar verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:44:
Oke, heb nu de safe mode uitgezet.
Maar nu maakt hij alleen de map upload aan. Alleen de eerste, kan hij geen 3 opdrachten achter elkaar verwerken?
En wederom: heb je al gedebugged? Wat heb je geprobeerd? Wat geeft mkdir() terug? Al eens geneusd in de documentatie überhaupt? Post eens relevante(!) code?
Het is niet de bedoeling dat we je handje gaan vasthouden hier...

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 22-08-2008 13:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt. De aangemaakte deed ik zo:
$albumnaam = trim($_GET['album']);
En ik heb gevonden dat het aan trim lag, dus die heb ik nu weggehaalt. Ik kan nu ineens de aangemaakte mappen niet meer verwijderen. Ik gebruik smartftp. Vanmorgen kon het nog gewoon, weet iemand waar dat aan kan liggen? Aan de safe mode ligt het niet, en ik denk ook niet dat het komt omdat ik error reporting heb aangezet. Weet iemand waar dit aan kan liggen (ik heb al veel gezocht maar ik kom er niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:18
huh, weet jij wel wat trim doet? Het haalt de spaties voor en na een string weg..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Lijkt me inderdaad stug dat het aan trim() zou liggen. En wat betreft het niet kunnen verwijderen: rechtenkwestie? Al eens gekeken of de rechten goed staan?

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 22-08-2008 20:20 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet wat trim doet, en ik had ergens gevonden dat als je trim deed dat het niet goed werkte. Ik had alles al geprobeerd, maar toen ik trim weghaalde deed hij het. Met trim maakt hij maar 1 map aan, zonder trim x mappen.
Maar mijn vraag is, ik kan de mappen niet meer verwijderen, is iets met chmod denk ik. Als ik er 777 van maak springt hij weer terug naar 755...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:18
blijkbaar heb je dus niet genoeg rechten..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
simon schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:54:
blijkbaar heb je dus niet genoeg rechten..
Dat blijkt helemaal nergens uit. Ik vermoed dat roelywoely de chmod via zijn ftp-app doet, en als de webserver onder een andere user draait dan krijg je het beschreven gedrag.
Ik heb nog totaal geen code gezien waarmee een en ander gedemonstreert wordt. Wat is er zo lastig om een stukje code te schrijven die toont waar het probleem zit? Stap voor stap mapje aanmaken, chmod uitvoeren, en steeds tonen wat de returnvalues zijn en wat de rechten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GlowMouse schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:55:
Wat is er zo lastig om een stukje code te schrijven die toont waar het probleem zit? Stap voor stap mapje aanmaken, chmod uitvoeren, en steeds tonen wat de returnvalues zijn en wat de rechten zijn.
Oftewel, het script dat je gewoon nodig hebt, incl. controle van return values van system calls, welke je uberhaupt al altijd moet hebben. :z Dat dergelijke code ten tijde van topicstart al niet bestond is gewoon het probleem. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:24

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ah, dáár zat ik op te wachten. Welke versie van SmartFTP gebruik je? Ik heb namelijk zelf ook een tijdje gehad dat ik met SmartFTP niet kon chmod'en, wat ik ook deed hij gaf geen fouten maar uiteindelijk veranderde er niets. Kijk dus even of je kunt updaten naar een latere versie (kijk wel uit dat het tegenwoordig niet meer gratis is, als je de nieuwste van de website haalt dan haal je een trial binnen), en probeer het dan opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Patriot schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:48:
[...]

Ah, dáár zat ik op te wachten. Welke versie van SmartFTP gebruik je? Ik heb namelijk zelf ook een tijdje gehad dat ik met SmartFTP niet kon chmod'en, wat ik ook deed hij gaf geen fouten maar uiteindelijk veranderde er niets. Kijk dus even of je kunt updaten naar een latere versie (kijk wel uit dat het tegenwoordig niet meer gratis is, als je de nieuwste van de website haalt dan haal je een trial binnen), en probeer het dan opnieuw.
Nieuwste versie geinstalleerd, werkt niet.
Ander ftp programma (filezilla), zelfde error 550... Chmodden kan ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:54:

Nieuwste versie geinstalleerd, werkt niet.
Ander ftp programma (filezilla), zelfde error 550... Chmodden kan ook niet
Je kunt blijven proberen... Als je het rechtensysteem niet begrijpt blijft het een drama. Een ander programma downloaden, klooien met trim, het wijst er nou niet echt op dat je enige clue hebt van waar je nou mee bezig bent. Op deze manier ga je er echt niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt. Met chmod() alle mappen die ik niet kan verwijderen 777 gemaakt, en nu kan ik ze wel verwijderen. Bedankt!!
Pagina: 1