HDD rode punten in HDTune. 100 gb overslaan

Pagina: 1
Acties:

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:04
Hallo,
ik heb een oude hardeschijf gekregen voor backups. deze heb ik getest met HDTune en daar kwamen een aantal rode punten uit :
Afbeeldingslocatie: http://img377.imageshack.us/img377/9540/hdtunenp4.th.jpg

nu is mijn vraag: Kan je ook ergens kiezen om de eerste 100 gb Over te slaan en de rest van de 130 gb wel te gebruiken ?

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:44

RnB

Ten eerste zou ik die schijf niet gebruiken voor back-ups, want als je eenmaal rode punten/bad sectors heb, blijven ze komen. ;)

En om toch even je vraag te beantwoorden, zie hieronder.

[ Voor 8% gewijzigd door RnB op 21-08-2008 21:55 ]

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Met een programma als partition magic kun je partities maken.
Laat de eerste 100GB dan 'ongepartitioneerd' en maak (of laat) van de rest een partitie :)
Echt veilig is het niet, maar zal voorlopig wel werken....

[ Voor 16% gewijzigd door SmiGueL op 21-08-2008 21:54 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Partitie maken van 100GB en niet gebruiken en de rest wel. Maar goed, je gaat toch geen beschadigte disk als backupdrive gebruiken? Dat is hetzelfde als een demente bejaarde inhuren om je afspraken te onthouden. Dat gaat vroeg of laat vanzelf een keer verschrikkelijk verkeerd.

• misterm90
haha nee niet als backup.. maar ik moest er nog wat fotos vanaf halen en daarna heb ik hem gekregen. nee ik ga het gebruiken in mn stage omgeving en daar komt server2003 met de hoofd domain controller en als data-server..
maar nu ffe serieus :) ik had gewoon nooit gedacht aan partities maken.. mijn dank is groot :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Terw_Dan schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:54:
Dat is hetzelfde als een demente bejaarde inhuren om je afspraken te onthouden. Dat gaat vroeg of laat vanzelf een keer verschrikkelijk verkeerd.
offtopic:
Daar ging m'n koffie, thanks :P

En @ TS : het is inderdaad niet handig om een niet gezonde disk hiervoor te gebruiken. Beter koop je voor wat geld een nieuwe(re) die het 100% doet.

• misterm90
Ja klopt.. ik heb een nieuwe gekocht en daar heb ik nu ook nieuwe problemen mee...
maar dat vraag ik even in een andere topic..

dank u wel _/-\o_

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Tip, probeer HDD Regenerator (bootable cd'tje) eens uit, heeft bij mij op een aantal schijven gewerkt, die nu al weer heel lang probleemloos werken.
Tooltje probeert om de slechte sectoren opnieuw te magnetiseren dmv schrijfacties op je kapotte schijf, en meestal wordt het nog daadwerkelijk gefixed ook. :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:21
En anders, waarom zou je de 1e 100gb willen overslaan? Schijfcontrole markeert ze zelf al als "bad sectors" en ze worden dan gewoon niet meer gebruikt.

P.s ik zie dat je alleen maar zelf vragen stelt, en weinig reageert in andere topics..ik denk dta het meer gewaardeert word als je zelf ook anderen probeert te helpen

[ Voor 36% gewijzigd door Devian op 24-08-2008 00:18 ]

https://wren.co/join/Devian

Pagina: 1