• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 19:05
Ik zit met het volgende probleem;

Ik wil Remote Desktop gebruiken naar mn pc thuis (Vista Ultimate). Nu heb ik op mn pc Remote Desktop ingeschakeld en intern werkt alles. Ook heb ik in mn modem/router port 3389 doorgestuurd naar het interne ip (192.168.51.10, gecheckt via ipconfig) van de pc.

Wil ik nu van buitenaf de computer benaderen dan lukt dat niet.

In de router staat geen firewall aan en om zeker te zijn heb ik de firewall van de pc ook even helemaal uitgeschakeld.

Ook staat er nog een andere computer in het netwerk (XP Pro) hierop het ik ook Remote Desktop aangezet en als ik de port in mn router naar die pc doorstuur kan ik hem wel gewoon benaderen.

Ik heb vanaf verschillende plekken geprobeerd in te loggen maar het wil nergens vandaan lukken. Ook heb ik al een andere router neergezet maar dit wil ook niet helpen. Het probleem lijkt dus in de pc te zitten. Wat ik dan alleen vreemd vind is waarom ik wel vanaf een interne computer kan 'remote desktoppen'. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Blokkeerd Vista misschien ip-adressen van buiten zn interne subnet?

67890

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
titelfix - iets uitgebreider mag wel ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-09 22:09
Stomme vraag misschien, maar staat de pc niet stiekem in slaapstand?

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 19:05
alt-92 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:10:
titelfix - iets uitgebreider mag wel ;)
Dankje, maar het is niet de portmapping in de router denk ik. Aangezien het naar een andere computer wel werkt.

En de pc staat niet in slaapstand, ik zit er achter als ik het probeer :) En werkt Remote Desktop niet ook in slaapstand?

67890

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
de pc die je gebruikt om de connectie op te bouwen, welk os heeft die? en als het xp is, heb je dan de update voor je rdp progsel wel geïnstalleerd?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
xiD schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:20:
Dankje, maar het is niet de portmapping in de router denk ik. Aangezien het naar een andere computer wel werkt.
Moet je zelf maar een vollediger titel bedenken :+ die mag je dan met een TR doorgeven.
En werkt Remote Desktop niet ook in slaapstand?
Eh.
Een PC die in Suspend to RAM staat - hoe moet die reageren volgens jou? :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1