Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding en harde schijven opeens kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen, ik heb een probleem met m'n pc. Ik heb de fora aardig afgezocht, maar heb niet tot een compleet antwoord kunnen komen.
Ik heb een PC met daarin een Artec 450 Wat Smart Power voeding. Ik zette mijn PC aan, waarna deze opeens begon te rammelen en er een plastic brandlucht uit kwam. Daarna heb ik hem snel uitgezet. Het enige wat ik tot nu toe kan concluderen is dit: Die voeding heb ik ruim twee jaar, en het schijnt zo te zijn dat die dingen helemaal niet van zo'n goede kwaliteit zijn. Ze houden er vaak mee op. Maar volgens mij doet niet enkel de voeding het niet meer. Wanneer ik m'n harde schijven (Die al vrij oud zijn) aansluit aan m'n laptop (met een eminent set), dan ziet ie ze niet meer. De ene harde schijf die tikt een beetje, de ander lijkt compleet dood, aangezien hij 0.0 geluid maakt. Is het überhaupt mogelijk dat een voeding er op zo'n manier mee kapt (daar kwam de stank uit), en dat ie de harde schijven meeneemt de dood in?
Alvast dank voor de antwoorden.

Vr. Groet,

Menno

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zou heel goed kunnen dat de voeding de HD's meeneemt, maar bij een A-merk voeding zoals Antec zou dat eigenlijk niet voor mogen komen. Maar het kan dus wel degelijk. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het probleem met de Antec smartpower PSU's is al langere tijd bekend. Zie bijv. amigo Google

Je bent niet de eerste.

ARME AOW’er

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

snel uitzetten, als ik nog maar het minste ruik van een geurtje dat me niet aanstaat is het de stekker eruit of ik nu windows draait of niet.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

pm1 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:05:
snel uitzetten, als ik nog maar het minste ruik van een geurtje dat me niet aanstaat is het de stekker eruit of ik nu windows draait of niet.
Als je leest, zie je dat hij zijn PC snel heeft uitgezet. Desalniettemin bleek hierna dat twee van zijn schijven alsnog leken te zijn overleden.

:z

Verwijderd

Topicstarter
Maar als een voeding zomaar uit het niets m'n harde schijven de dood injaagt, dan neem ik aan dat de maker van die voeding daarvoor verantwoordelijk is! Tenminste, ik ben jurist, dus ja, ze zijn verantwoordelijk. Maar goed, zie het maar te bewijzen... Ik hoop maar dat m'n moederbord het nog wel gewoon doet.
Pagina: 1