Niet opstarten na maken

Pagina: 1
Acties:

• sterreke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09-2025
Hey,

Ik had een laptop waarvan de dvd-drive niet werkt, en waarvan ik windows opnieuw moest installeren. Ik heb daarom de laptop uit elkaar gedraaid, andere drive erin gestoken, en hem dan aangezet. Windows opnieuw geïnstalleerd. De laptop werkte terug.
Ik heb dan alle schroefjes er terug in gestoken, en start hij niet meer op. Hij doet totaal niks meer als ik hem aan wil zetten.
Tijdens het terug in elkaar draaien, heb ik enkel de harde schijf er even uitgenomen, om de schroefjes die hieronder zitten erin te steken.

Ik vind het maar bizar dat hij nu niet meer werkt.
Iemand enig idee wat er kan schelen?
Het is een Acer Aspire 9100

ooh, nog 1 ding: als ik de netstroom niet heb insteken, dan branden er 3 ledjes als ik op de startknop druk, op het bordje van de aanknop (Die lichtjes voor capslock, numlock,..) en maakt hij een licht geluid. Op netstroom doet hij dit niet.

Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door sterreke op 21-08-2008 18:33 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-01 01:48

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even doornemen, verder kijken of je nog garantie hebt en evt zelf de laptop nog eens open schroeven, alles controleren en aansluiten en weer in elkaar schroeven.

Voor een dvd-speler had je ook een externe kunnen gebruiken en dan vanaf daar opstarten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• sterreke
Externe had ook gekunnen, dat weet ik, maar ik had nog een interne liggen van een andere laptop waarvan het moederbord kapot is.

Garantie zit er niet meer op, anders had ik de dvd-drive wel laten maken :-)

Zelf openschroeven heb ik gedaan, en alles gecontroleerd, en op het eerste zicht ziet alles er normaal uit.
Vind het vooral vreemd dat ie eerst wel werkte, en daarna niet meer, terwijl ik enkel de harde schijf er voor even heb uitgehaald. Ook hier lijkt er niks mis mee..

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Misschien een schroefje te strak gedraaid waardoor je de laptop "samenknijpt" en ergens kortsluiting veroorzaakt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• sterreke
Xander schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:18:
Misschien een schroefje te strak gedraaid waardoor je de laptop "samenknijpt" en ergens kortsluiting veroorzaakt?
De schroefjes zijn ondertussen allemaal terug los, gelijk hij was toen hij nog werkte, dus dat is het ook niet.
Toch bedankt

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:46
het enige dat ik je kan aanraden is terug openschroeven, kijken of alles goed zit (je mag dan misschien nog zo ervaren zijn, iedereen kan een foutje maken of iets vergeten)
verder misschien de nieuwe dvd driver eruit halen en kijken of ie zonder werkt? en anders zonder HD en zonder dvd drive, kijken of ie dan in ieder geval opstart?
verder kan ik je niet helpen, succes verder.

groetjes

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
Dat lijkt mij inderdaad ook het beste. DVD er uit en eventueel de HDD er uit halen.

• sterreke
zonder dvd en hdd doet ie hetzelfde

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:46
mmm had je de schroefjes erin gedraait toen hij nog aanstond? misschien dat je zo iets fours hebt aangeraakt ofzo? nja met een laptop is kaal booten moeilijk, maar misschien zo min mogelijk geheugen, en zonder accu en alleen netstroom (dus accu eruit halen). verder kom ik toch echt niet. maar de fans beginnen ook niet met draaien als je hem aan wilt zetten? want dan zou het haast iets met mobo of voeding moeten zijn

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

je hebt hopelijk toch alle voorzieningen van stroom verwijdert toen je aan je laptop ging schroeven ? netwtekker uit en batterij eruit ?

misschien statische elektriciteit ?
of slecht contact

ik zou zeggen CMOS restten .

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:35

lasharor

7 december 2004

Kijk eens effe of het bordje van de aan uit knop wel terug goed erin zit.

Die raakt namelijk snel los...

• sterreke
alle stroomvoorzieningen waren eruit ja,

en het bordje van de aan-uitknop zit goed vast, want zoals ik al zei gaan de ledjes voor capslock e.d. branden als de netstroom niet insteekt.

• sterreke
probleem opgelost, blijkbaar zat de knop die detecteert of het scherm dicht is vast, en wilde hij daardoor niet opstarten..

Merci voor alle hulp

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

7(8)7 lol 7(8)7

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• sterreke
Dat kun je wel zeggen ja
Pagina: 1