Playstation 2 DVD speler defect

Pagina: 1
Acties:

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-07 17:52
Hallo,

Van mijn playstation 2 is alles kapot behalve de DVD speler, nou kan ik voor 15 euro eentje kopen waarvan alleen de dvd speler defect is.

Weet iemand of je de dvd speler of laser unit klakkeloos kunt overzetten of zit er verschil in per playstation?

Ik heb zelf versie 7 (SPH-XXXX), zou er bijvoorbeeld ook een dvd speler van een versie 1 ~ 13 (oude ps2) inkunnen?

Bij voorbaat dank,

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Annihilism schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:22:
Hallo,

Van mijn playstation 2 is alles kapot behalve de DVD speler, nou kan ik voor 15 euro eentje kopen waarvan alleen de dvd speler defect is.

Weet iemand of je de dvd speler of laser unit klakkeloos kunt overzetten of zit er verschil in per playstation?

Ik heb zelf versie 7 (SPH-XXXX), zou er bijvoorbeeld ook een dvd speler van een versie 1 ~ 13 (oude ps2) inkunnen?

Bij voorbaat dank,
Er zijn een aantal onderdelen die afwijken vanaf revisie 5.. of de dvd speler daaronder valt, durf ik niet te zeggen. Ik zou even kijken op een site als psxshop (of desnoods even bellen; ze kunnen namelijk onderdelen leveren en plaatsen) of de spelers tussen die revisies uitwisselbaar zijn.

Revisie 1 zul je niet vinden denk ik, want dat was een Japanse release met enkel CD-ROM drive..

edit; geef ff je type nummer exact: sphxxx... dat is wat duidelijker voor de ps2 kenners.. ik ken namelijk niet de versienummers uit mijn hoofd, maar wel weer de typenummers..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Annihilism
Bedankt voor je reactie!

Het typenummer van mijn PS2 is SCPH-39004 (Versie 7).

Bij mij is dus alleen de dvd speler nog intact.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Annihilism schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:32:
Bedankt voor je reactie!

Het typenummer van mijn PS2 is SCPH-39004 (Versie 7).

Bij mij is dus alleen de dvd speler nog intact.
Hmm... zeker flink op gespeeld niet? :> (de 39004 serie was een van de sterkste nl. ;) )

Als ik rondkijk op internet ( http://store.richspsxparts.com/newpl2lakhv.html ) dan lijkt het erop, alsof je dat onderdeel kunt uitwisselen (ervan uitgaande, dat de complete drive hetzelfde is).

Mocht de drive zelf nog verschillen, dan moet je alleen de laser overbouwen.

Wat is er precies kapot bij die PS2? Het mechaniek of de laser zelf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
De laser zelf :P, hij leest niks meer, kan ook een kwestie van bijstellen zijn. Maar jah, ik heb hem nog niet gekocht dus dat kan ik niet testen :P. Zal vanmiddag eens naar Nieuw Amsterdam toerijden :P.

iig bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Oh jah.. hoe hij kapot is gegaan is echt te kansloos voor woorden :P. Ik had er net aan lopen solderen zodat hij *ahum* alles kon afspelen :P ... Echter zat er al een hele poos een los contact bij de aansluiting van het beeld naar de TV... Dus ik het apparaat opstarten en er kwam maar geen beeld.

Fan draaide en het geluid deed het ook, toen wiebelde ik aan de aansluiting van het beeld en zij hij POEF!. Maar hij was zowieso al redelijk toegetakeld door de vorige eigenaar :S, de aansluiting van de controllers was gewoon helemaal lam... (maar jah, dat neemt nog niet weg dat ik wel even die aansluiting had kunnen doorsolderen :P). Als je nu weerkijkt zit er ook een zwarte vlek bij die aansluiting :P

Boeit verder ook niet zo, en misschien dat het op te lossen is door een zekering te vervangen, maar voor 25 euro kan ik nog een ophalen met controllers etc er bij (alleen de DVD speler is dus defect).

Dan heb ik dat liever omdat ik dan ook nog onderdelen heb.

Mvg

[ Voor 13% gewijzigd door Annihilism op 22-08-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
Dat gaat niet werken als het goed is. Playstation 2 onderdelen zijn onderling vaak niet uitwisselbaar omdat er een of andere driver ingesteld zit op de laser. Als je PRECIES hetzelfde type aan kunt komen werkt het misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

alex3305 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:12:
Dat gaat niet werken als het goed is. Playstation 2 onderdelen zijn onderling vaak niet uitwisselbaar omdat er een of andere driver ingesteld zit op de laser. Als je PRECIES hetzelfde type aan kunt komen werkt het misschien...
Er zijn verschillende soorten lasers ja, maar de meesten zijn hier nooit gebruikt geweest.
Daarnaast was er nog een verschil in afstelling van de laser; hierbij verschilt het 'stelwieltje'.

Verder zijn er veel lasers te koop die universeel in te bouwen zijn in een hele reeks PS2`s, dus het moet goed mogelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
Nja, maar of het dan werkt is weer een ander verhaal. Ik heb hierover nogal wat 'horrorverhalen' gelezen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topics over consoles horen niet in Overige Hardware.

Move OH -> SPV

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1