• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:49
Tot mijn verbazing zag ik nog geen U800 "SOUL B" topic staan. Aangezien ik deze telefoon zojuist besteld heb i.c.m. een verlenging van mijn abonnement open ik er maar meteen een topic over :)

Deze telefoon uit de Samsung "SOUL" serie moet volgens de reviews de concurrentie aangaan met de Nokia 6500 Classic en Sony Ericsson W890i.

Uiterlijk

Afbeeldingslocatie: http://www.intomobile.com/wp-content/uploads/2008/05/samsung-u800-soulb.jpg

Specificaties

* 2.0" 16M-color TFT LCD display of QVGA resolution
* 3G with HSDPA (3.6Mbps) support
* 1GB of onboard memory, microSD expansion
* Nice and responsive D-pad
* Cool brushed metal casing
* Just 9.9mm thickness
* 3 megapixel camera with LED flash
* FM radio with RDS
* Bluetooth (A2DP) and USB v2.0
* User-friendly keypad
* Office document viewer

Reviews

http://www.mobile-review....samsung-u800soul-en.shtml
http://www.gsmarena.com/samsung_u800_soul_b-review-259.php

Wat zit er in de doos?

* Handset
* Charger
* Wired stereo-headset
* Memory card (size and availability vary by region)
* User Guide

Iemand deze telefoon al ooit in zijn handen gehad? Of iemand die hem net zoals ik ook in de bestelling heeft staan? :) Ik vind het echt een heel mooi toestel! Ik hoop dat hij me gaat bevallen. Ik denk hem over een week binnen te hebben dan zal ik hier mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Ik heb hem in mijn handen gead en hij ziet er gelikt uit :9~
Helaas heb ik hem niet kunnen uitproberen.....Ik zou hem zeker willen halen, want de prijs valt reuze mee (ongeveer 230 euro). maar ik wacht nog even totdat er meer gebruikerservaringen over deze phone zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door Amboe op 30-08-2008 11:33 ]

• Thomaszki
Ik heb de telefoon binnen! :D

Eerste indruk; mooi ding! Voelt degelijk en zwaar aan. Mooi scherm. Duidelijk menu. Strak design.

De telefoon ziet er in het echt veel mooier uit dan op het plaatje hierboven. Wat donkerder en strakker. Een nadeel is dat het menu wat traag werkt. Maar daar valt wel mee te leven denk ik.

Al met al tevreden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomaszki, zou ik mogen vragen hoe het gesteld is met de batterij-autonomie van dit toestel? Ik ben nl. zeer geïnteresseerd.

Dank bij voorbaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb hem ook net binnen (18 sept), ziet er dun en strak uit.
Batterij autonomie weet ik ook nog niet, hij staat pas 12 uur aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Richie_ schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:49:
Ik heb hem ook net binnen (18 sept), ziet er dun en strak uit.
Batterij autonomie weet ik ook nog niet, hij staat pas 12 uur aan...
Bedankt voor de reactie! Hoe sms't hij? Zijn de toetsen ook geschikt voor mensen met dikke vingers?

• Amboe
@Thomaszki:
Hoe traag werkt het menu?

Hoeveel SMSjes kan deze phone opslaan?

Ik heb overigens gelezen dat je bij de U800 wel je eigen smstonen kunt instellen!!! Het kwartje is eindelijk gevallen bij Samsung.

[ Voor 70% gewijzigd door Amboe op 27-09-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
Amboe schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 09:36:
@Thomaszki:
Hoe traag werkt het menu?

Hoeveel SMSjes kan deze phone opslaan?

Ik heb overigens gelezen dat je bij de U800 wel je eigen smstonen kunt instellen!!! Het kwartje is eindelijk gevallen bij Samsung.
Ja het menu is wel traag, maar niet heel storend.

Verder is de software gewoon beter, sms tonen kun je nu inderdaad zelf bepalen en zitten er meer handige functies in. Standaard zit er 1gb geheugen in wat echt heel relaxed is, en kun je 500 smsjes bewaren.

Accuduur is goed, doe er soms wel 6 dagen mee :) (en ik bel en sms elke dag wel wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze telefoon nu ook :D. Bevalt tot nu toe nog zeer goed, hiervoor had ik de G600 en daarvoor de D520.

Heb meteen ook een aantal vragen:

1. Hoe krijg je je provider (Debitel) van het scherm af? Bij m'n G600 kon ik dat gewoon in het menu wijzigen, nu zie ik het zo 1 2 3 niet staan.

2. En het blokje bovenin "3G" hoe krijg je dat weg? Ook daarbij kon ik bij m'n G600 het via zo'n code van *aantal cijfers# verwijderen.

Ik heb de code voor de G600 zelf weer gevonden... het was *#4777*8665# .. maar als ik dat nu type in de U800 krijg ik de functie vinkje wel/niet bij "Power on attach".

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Mooi toestelletje! Ben op zoek naar een opvolger van mijn D900. De nieuwe slidephones van Samsung vind ik qua desing niet zo geslaagd, dit toestel ziet er echter prima uit. Zat eerst aan een Nokia 6500 Classic te denken maar deze Samsung is een goede concurent. Qua afmetingen verschillen de toestellen niet veel (111*46*9,9mm voor de Samsung tegen 109,8*45*9,5mm voor de Nokai), maar qua beltijd doet de Nokia het wel een stuk beter (255uur standby voor de Samsung tegen 300uur voor de Nokia en 210minuten beltijd voor de Samsung tegen 330minuten voor de Nokia).
Binnenkort maar eens naar de winkel om beide toestellen even in het echt te bekijken.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Thomaszki en anderen die dit toestel hebben, hoe bevalt het lezen van pdf en word-documenten? Dit is voor mij een belangrijke feature, en ik lees in de review van gsmarena dat het erg traag gaat. Zou je dit eens kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sowieso is het al niet zo'n snel toestel. Ik had een filmpje van 12mb op mijn G600... gewoon vloeiend, ik zet 'm over naar mijn U800 en hij stottert als een gek. Geluid was wel goed maar alleen het beeld schokte dus.

EDIT: Ik heb net ff een Word document naar mijn U800 gezet maar hij kan 'm al niet eens openen. Txt file deed die wel maar snel is anders.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wellicht dat het helpt als je de bitrate verlaagt. Kan zijn dat de processor gewoon te traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:07:
sowieso is het al niet zo'n snel toestel. Ik had een filmpje van 12mb op mijn G600... gewoon vloeiend, ik zet 'm over naar mijn U800 en hij stottert als een gek. Geluid was wel goed maar alleen het beeld schokte dus.
Misschien komt het doordat de U800 een maximale framerate heeft van 15 fps en een maximale videoresolutie van 176 x 144 pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als dat zo is zit je min of meer naar een snelle slideshow te kijken. Lijkt me bijzonder ongeschikt voor video kijken. Die resolutie is ook vrij schandalig. Zelfs voor zo'n klein schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach jah... maar geluukig boeit mij het video gedeelte niet zo ;). Verder ben ik nog steeds tevreden over het toestel ondanks het wat trage reageren.

Dus niemand heeft trouwens een idee welke codes ik moet gebruiken? waar ik het een paar berichten hierboven over had... Of waar ik uberhaupt die codes kan vinden...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2008 05:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:04

Magic666

No one's neighbour!

Maar ik begrijp dus goed dat je je eigen mp3 als smstoon kan gebruiken?

Mooi toestel, filmpjes kijken doe ik toch niet op zo'n ding dus dat boeit niet.

Bellen en sms'en is het belangrijkste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Magic666 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 06:33:
Maar ik begrijp dus goed dat je je eigen mp3 als smstoon kan gebruiken?
Als ik degene op gsmarena mag geloven wel O-)
quote:
"go to settings then profiles,press options and choose edit press right button now the screen must show on top the profile and under that "message alert type" from here you can change the tone"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 05:40:
Ach jah... maar geluukig boeit mij het video gedeelte niet zo ;). Verder ben ik nog steeds tevreden over het toestel ondanks het wat trage reageren.

Dus niemand heeft trouwens een idee welke codes ik moet gebruiken? waar ik het een paar berichten hierboven over had... Of waar ik uberhaupt die codes kan vinden...
Neem eens een filmpje op met het ding, kijk met Gspot naar de specs van de opgenomen video, en codeer vervolgens de video's die je wilt afspelen naar die settings. Klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:54:
[...]

Neem eens een filmpje op met het ding, kijk met Gspot naar de specs van de opgenomen video, en codeer vervolgens de video's die je wilt afspelen naar die settings. Klaar :)
Eum het videogedeelte boeide me dus niet zo ;). En als je dit bedoelde op mijn vraag over die codes dan is de vraag verkeerd overgekomen. Ik bedoelde dus een "code" om je provider uit het scherm te bonjouren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ik ben blind of het kan niet..... waar staat de instelling dat ie niet een piepje moet geven elke keer als ik een toets aantik???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Magic666 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:20:
ik ben blind of het kan niet..... waar staat de instelling dat ie niet een piepje moet geven elke keer als ik een toets aantik???
Instellingen - Geluids-instellingen - Toetstoon

Heb zelf geen U800 maar een andere Samsung telefoon, kan dus zijn dat bovenstaande niet opgaat voor de U800.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

die geluidsinstelling is er dus niet..... ze hebben telefoonprofielen en daar heb ik het geluid op 0 gezet, de optie uiy heb ik niet gevonden, maar met 0 werkt het ook (of juist niet ;))

Een paar dagen in bezit en een mooie telefoon, beetje wennen aan de interface maar dat heb ik bij elke nieuwe telefoon. Enig nadeel is dat de achterkant inderdaad krasgevoelig is.... maar och het is een gebruiksvoorwerp zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Iemand toevallig enig idee of dit toestel ook nog uit komt in een andere kleur? :) Samsung reageert helaas niet op e-mails hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren zojuist mijn toestel ontvangen.
Eerste indruk: Mooi, licht, robuust, stijlvol en de bijgeleverde headphones.

Zoals de meest hierboven al aangeven is het menu wat traag maar kies je een andere "Thema" dan is het al weer verholpen.
Waar ik erg enthousiast over ben is de kwaliteit van de MP3-speler en vooral van de Radio, ik heb nauwelijks last van slecht ontvangst en het RDS werkt perfect. Al heb ik bij sommige zenders niet veel aan file meldingen op mijn display O-).

Ik laat volgende week nog is mijn indruk over toestel achter want ik kan een telefoon niet na één dag goed beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm zojuist binnen. Kan alleen niet vinden waar ik de headset aan moet sluiten...... te blond waarschijnlijk. In de gebruiksaanwijzing staat dat ie in het multifunctionele aansluitpunt moet. maar daar zie ik alleen een platte opening, en die vd headset is rond. Ik durf niet zo goed dat afsluitklepje er af te halen.
Kan iemand mij helpen??????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:58:
Ik heb 'm zojuist binnen. Kan alleen niet vinden waar ik de headset aan moet sluiten...... te blond waarschijnlijk. In de gebruiksaanwijzing staat dat ie in het multifunctionele aansluitpunt moet. maar daar zie ik alleen een platte opening, en die vd headset is rond. Ik durf niet zo goed dat afsluitklepje er af te halen.
Kan iemand mij helpen??????????
Hey Valou,
Als het goed is zit er een verloopstukje (tevens antenne/microfoon) waarop een mini-jack aansluiting zit.
Om dat kabeltje aan te sluiten moet je het klepje (rechts) eraf halen.

Hoop dat je er mee verder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:00

JdM

Humbled

Iemand toevallig wat problemen ondervonden bij dit toestel?
Mijn vriendin heeft slecht soms zeer slecht ontvangst, of kan soms geen sms-jes verzenden en ontvangen. Maar na een herstart ontvangt ze plots wel sms-jes van 5 uur eerder en kan ze zelf ook weer sms-en.... erg vaag.
Zou het een netwerk (t-mobile/orange) probleem zijn of kan dit ook aan de specifieke telefoon liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
JdM schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:00:
Iemand toevallig wat problemen ondervonden bij dit toestel?
Mijn vriendin heeft slecht soms zeer slecht ontvangst, of kan soms geen sms-jes verzenden en ontvangen. Maar na een herstart ontvangt ze plots wel sms-jes van 5 uur eerder en kan ze zelf ook weer sms-en.... erg vaag.
Zou het een netwerk (t-mobile/orange) probleem zijn of kan dit ook aan de specifieke telefoon liggen?
Nee, ik heb dit met Telfort (KPN) ook af en toe. Ben gelukkig dus niet de enige met dit probleem.

Iemand die weet waar dit aan ligt :? Ik ga even zoeken naar een nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Gisteren heb ik deze telefoon ook ontvangen. Bevalt heel goed. Mooi alternatief op de 6500 van Nokia (welke ook prachtig is). Ik heb de 8gb SDHC van mijn Nokia E71 er in gedaan en die draait ie heel goed!

Dat is dus 9GB in totaal in deze U800 :D. Daar kan de N95 8GB nog een puntje aan zuigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Net de firmware van KPN er af gegooid (u800ASHG1) en vervangen met de standaard firmware (U800XXHF3).
Verschillen:

-Veel sneller menu
-Beter geluid speaker
-Bereik indicator klopt beter. Vaak leek hij geen bereik te hebben, maar had het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste samsung gebruikers.

ik heb nu 2 weken deze telefoon en vindt het een fijn en mooi telefoontje.

alleen is er al iemand achter hoe je bv games op deze telefoon zet?
iets met jad en jar files
hoop dat iemand er uitleg over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Het delen van warez staan we niet toe.

Als je iemand iets wilt vragen wat hier niet mag, doe je dat via mail/MSN.En meldt/vraag je niet op het forum of iemand jou iets wilt versturen.

[ Voor 82% gewijzigd door Ginz op 16-12-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

daar heb ik ook wel oren naar... voor het veel sneller menu zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Ik kan hier niet gaan linken naar sites. Google even en check duitse sites, waar deze phone veel populairder is. De middelste toets wordt in standby de toegang tot je menu. Ook een hele verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ik had al het eea gezien ja :)

Alleen moet je dan weer lid worden van het forum om het te kunnen downloaden... dat is dan weer wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Dat moest ik ook, dus is niet anders...

• Amboe
Je moet idd voor dergelijke forums inschrijven, maar het is gratis en je krijgt er ook heel wat voor terug!!! (je moet wel Duits kunnen lezen natuurlijk...)

[ Voor 79% gewijzigd door Amboe op 18-12-2008 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste samsung gebruikers.

ik heb nu 2 weken deze telefoon en vindt het een fijn en mooi telefoontje.

alleen is er al iemand achter hoe je bv games op deze telefoon zet?
iets met jad en jar files
hoop dat iemand er uitleg over heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:20:
Ik heb gisteren zojuist mijn toestel ontvangen.
Eerste indruk: Mooi, licht, robuust, stijlvol en de bijgeleverde headphones.

Zoals de meest hierboven al aangeven is het menu wat traag maar kies je een andere "Thema" dan is het al weer verholpen.
Waar ik erg enthousiast over ben is de kwaliteit van de MP3-speler en vooral van de Radio, ik heb nauwelijks last van slecht ontvangst en het RDS werkt perfect. Al heb ik bij sommige zenders niet veel aan file meldingen op mijn display O-).

Ik laat volgende week nog is mijn indruk over toestel achter want ik kan een telefoon niet na één dag goed beoordelen.
Hey Froghunter, wat is jouw indruk van deze phone? De week is al lang voorbij ;)

Als ik hem binnenkort ook eindelijk heb, dan zal ik ook mijn review geven :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik heb een nieuwe (zo niet, de nieuwste nog wel nov. 2008 rev. 2 | U80FXEHK2) firmware op mijn telefoon gezet. Maar het blijkt dat ik Nederlands mis op mijn telefoon, ik ben opzoek geweest naar een andere firmware dat wel Nederlands heeft maar die is offline.

Ik heb de telefoon trouwens ge-updated niet om de nieuwste firmware te hebben maar op de vorige firmware waren nog een groot aantal rare foutjes o.a.

De camera doet het soms niet/niet helemaal, b.v. wanneer je een foto maakt komt er een melding van
"opnieuw" of de camera sluit zelf af.

De toetsenblokkering opheffen werkt soms niet helemaal goed, ik moet het 2 tot 3 keer de sterretje indrukken.

en de grootste probleem is dat eergisteren alle contacten ineens weg zijn.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Ik heb de U800 nu een paar dagen en tot op heden heb ik nog geen negatieve punten ontdekt.

Het is een erg mooi mobieltje!!! :9~ En qua functies beter dan mijn oude D900 _/-\o_

Binnenkort zal ik een uitgebreide review geven over deze telefoon.

Weet iemand trouwens wat het rode "R" symbooltje betekent naast het symbooltje van het gebruikersprofiel?
Dit staat nl niet aangeduid in de Nederlandse handleiding...

PS ik heb firmware versie U800POHF2. Ik ben er nog niet erachter gekomen of dit een nieuwe versie is, maar de Nederlandse taal staat er iig wel op. Het gekke is dat fw U800XX?? voor Westeuropese landen is...(ik heb de foon los gekocht, dus zonder abonnement)
Overigens zat er in de doos geen Nederlandse handleiding, maar alleen een Franse (maakt op zich niet veel uit, want ik heb de Nederlandse versie van de Samsung site kunnen downloaden).

[ Voor 25% gewijzigd door Amboe op 29-12-2008 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 03:50:
Hallo allemaal, ik heb een nieuwe (zo niet, de nieuwste nog wel nov. 2008 rev. 2 | U80FXEHK2) firmware op mijn telefoon gezet. Maar het blijkt dat ik Nederlands mis op mijn telefoon, ik ben opzoek geweest naar een andere firmware dat wel Nederlands heeft maar die is offline.

Ik heb de telefoon trouwens ge-updated niet om de nieuwste firmware te hebben maar op de vorige firmware waren nog een groot aantal rare foutjes o.a.

De camera doet het soms niet/niet helemaal, b.v. wanneer je een foto maakt komt er een melding van
"opnieuw" of de camera sluit zelf af.

De toetsenblokkering opheffen werkt soms niet helemaal goed, ik moet het 2 tot 3 keer de sterretje indrukken.

en de grootste probleem is dat eergisteren alle contacten ineens weg zijn.

Kan iemand mij helpen?
Firmware versie U800XE?? is voor Duits,Engels, Frans, Russisch en overige Oost-Europese talen.

U800XX?? is voor Duits,Engels, Frans en overige West/Midden-Europese talen, zoals Nederlands.

Tijdens een firmware update worden al je instellingen en bestanden gewist, dus ook je contactenlijst...

[ Voor 8% gewijzigd door Amboe op 29-12-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt volgens mij niet helemaal,
Ik heb een kleine onderzoek gedaan en het is als volgt

XE = Bulgaria, Estonia, Kazakhstan, Latvia, Lithuania, Russia, Ukraine
XX = Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom
Aangezien dat België erbij staat neem ik aan dat het Nederlands is.
XA = Austria, France, Germany, Italy, Netherlands, Switzerland, United Kingdom

De contactenlijst is voordat ik mijn firmware update had uitgevoerd verdwenen.
Mijn vraag is eigenlijk of iemand de XA of XX firmware kan geven?
Ik heb de XE gevonden omdat het de nieuwste firmware is en waarschijnlijk de meest stabiele. Maar helaas had ik toen geen onderzoek gedaan en dus een kleine fout gemaakt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2008 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 01:26:
Klopt volgens mij niet helemaal,
Ik heb een kleine onderzoek gedaan en het is als volgt

XE = Bulgaria, Estonia, Kazakhstan, Latvia, Lithuania, Russia, Ukraine
XX = Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom
Aangezien dat België erbij staat neem ik aan dat het Nederlands is.
XA = Austria, France, Germany, Italy, Netherlands, Switzerland, United Kingdom

De contactenlijst is voordat ik mijn firmware update had uitgevoerd verdwenen.
Mijn vraag is eigenlijk of iemand de XA of XX firmware kan geven?
Ik heb de XE gevonden omdat het de nieuwste firmware is en waarschijnlijk de meest stabiele. Maar helaas had ik toen geen onderzoek gedaan en dus een kleine fout gemaakt.
Je hebt idd gelijk! XA is (ook) voor Nederland. De XA-firmware heb ik niet, maar wel de U800XXHF3 en U800XEHK1 en zelfs de U80FXEHK2 voor de pink-editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Ik weet nu wat het rode R-icoontje betekent. Het staat voor roaming, aangezien ik Telfort als provider heb en gebruik maak van het KPN netwerk.

Wel vreemd, omdat ik met mijn vorige telefoon (Samsung D900) hier geen last van had...

Heeft iemand anders hier ook last van en weet degene hoe je dit kunt verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Zie hier mijn (persoonlijke) review:

Pluspunten:
-lekker dun, past goed in je broekzak;
-Makkelijk menu, alle opties zijn makkelijk te bereiken ook dmv snelkoppelingen (hangt af van welke firmware je hebt);
-snelmenu;
-je kunt je eigen thema's maken (tot in detail);
-de middelste navigatieknop is niet meer voor internet (wat erg vervelend was bij mijn D900) _/-\o_ ;
-bij het verzenden van smsjes heb je de optie om de meest recente afzenders te selecteren;
-je kan meerdere alarms instellen (standaard 5 ingesteld);
-max. 500 smsjes opslaan (itt max. 200 smsjes bij de D900) _/-\o_ ;
-1 GB intern geheugen en max. tot 8 GB uit te breiden met microSD kaartje _/-\o_ ;
-naast foto's, zijn ook video's te bewerken;
-FM radio;
-verschillende telefoonprofielen;
-verschillende agenda items;
-gemaakte foto en video's kan direct op de geheugenkaart worden opgeslagen _/-\o_ ;
-foto's worden snel geladen (itt de D900);
-batterij gaat redelijk lang mee (3 à 4 dagen);
-geluid is goed en luid;
-helder display;
-redelijk mooie foto's en filmpjes;
-ook mp3 zijn als sms-tonen in te stellen _/-\o_ ;
-de automatische toetsvergrendeling wordt pas ingeschakeld, wanneer de achtergrondverlichting wordt uitgeschakeld (dit is in te stellen op 10, 30, 60, 180 en 600 sec. in de optie "Tijd achtergrondverlichting");
-laatst gebruike menuopties worden onthouden, wanneer je het menu verlaat.
-bestanden kopieëren naar de geheugenkaart gaat snel;
-Goede radio ontvangst;
-Je kunt je eigen oordoppen aansluiten op het verloopstuk _/-\o_ ;
-datum en tijd staan vermeld bij verzonden sms-berichten (was niet het geval bij de D900).

Minpunten:
-Vooringestelde menu's zijn mooi, maar hebben last van een kleine vertraging. Dit is op te lossen om een eigen thema te maken;
-mooi geborsteld metale behuizing, maar volgens mij wel erg krasgevoelig (koop dus een mooi hoesje);
-toetstonen zijn uit te krijgen door het volume op nul te zetten, maar dan hoor je het opstart- en afsluitgeluid niet meer (op zich niet zo ernstig :+ );
-telefoon start langzaam op;
-sommige agenda items kan je niet jaarlijks herhalen;
-sommige filmpjes van mijn D900 worden haperend weergegeven (video is maar 15 fps);
-geen flashlight functie;
-geen autofocus;
-bestanden op telefoongeheugen en geheugenkaart worden niet aparte mappen weergegeven (bestanden op de geheugenkaart worden wel met een symbooltje aangeduid);
-geheugenkaartje is wat lastig in de telefoon te zetten en te verwijderen, vanwege de diepe ligging;
-vervelende rode R (roaming) symbooltje (maar dat komt omdat ik Telfort heb die van het KPN netwerk gebruik maakt);
-meegeleverde oordoppen kunnen voor mensen met kleine oren niet prettig zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door Amboe op 08-01-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een klein weekje, de U800 in mijn bezit.
Maar ik moet er ongelovelijk aan wennen :P , zowel aan het menu als aan de telefoon zelf.
Hiervoor had ik de SGH-E840. En ik moet zeggen, deze was goedkoper in aanschaf, en was een SUPER phoontje. Is tevens wereld's dunste slide phone en heeft een menu structuur waar je U tegen zegt ;). Maar deze heb ik nu niet meer, en dacht dat de U800 een hele goede vervanging was van deze.
Ik heb een paar vragen voor een advanced user van deze U800-phone:

1.)De E840 had een menu die je kon activeren door de navigatietoets omhoog te drukken. Dit opende een nieuw menu, waarin je 5 extra snelkoppelingen kon activeren. Bestaat dit ook in deze telefoon. Tot nu toe heb ik dit niet kunnen vinden... :'( . (Dit bestond dus naast de overige snelkoppelingen in de links-,rechts en onder navigatietoets).

2.) De E840 had een functie "slim zoeken", waarbij je in de gehele telefoon kon zoeken op (deel)woorden. Errug handig voor bijvoorbeeld dat je een deel van een naam kent, maar niet kan vinden in de contactpersonen of in de agenda. Heeft de U800 deze functie ook ergens?

3.) Aangezien deze U800 ook een LED heeft, kan deze net als in de E900 phone (deze telefoon heb ik voor de E840 gehad), direct worden ingeschakeld om deze als zaklamp te gaan gebruiken?

Grtz n mzzl, Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
1.)De E840 had een menu die je kon activeren door de navigatietoets omhoog te drukken. Dit opende een nieuw menu, waarin je 5 extra snelkoppelingen kon activeren. Bestaat dit ook in deze telefoon. Tot nu toe heb ik dit niet kunnen vinden... :'( . (Dit bestond dus naast de overige snelkoppelingen in de links-,rechts en onder navigatietoets).
Nee, deze zogenaamde uMenu heeft de U800 niet...is erg jammer, want mijn D900 had dit wel.
2.) De E840 had een functie "slim zoeken", waarbij je in de gehele telefoon kon zoeken op (deel)woorden. Errug handig voor bijvoorbeeld dat je een deel van een naam kent, maar niet kan vinden in de contactpersonen of in de agenda. Heeft de U800 deze functie ook ergens?
Ik weet niet of de functie "Slim zoeken" op de U800 zit... maar je kan wel een nummer intoetsen en zodra de eerste getallen overeenkomen met nummers van bepaalde contactpersonen, dan kan je een contactpersoon kiezen uit een lijst van de overeenkomsten.
.) Aangezien deze U800 ook een LED heeft, kan deze net als in de E900 phone (deze telefoon heb ik voor de E840 gehad), direct worden ingeschakeld om deze als zaklamp te gaan gebruiken?
Volgens mij zit deze functie er ook niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:32:
Dit heb ik momenteel dus wel, dat kan d.m.v. de middelste toets. (De laatste firmware, nov. 2008 rev. 2 | U80FXEHK2)
Er komt dan een menu met 9 12 vakken voor snelkoppelingen.
Op de vorige firmware was dat de toets de browser opende, en zeer irritant bij vele telefoons omdat je soms per ongeluk erop drukt en geen internet abbo hebt.

*weg* De enige site waar je legaal een firmware kan downloaden is de site van Samsung.

[ Voor 16% gewijzigd door pven op 03-01-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 vragen over firmware 8)7 ?
1.) hoe kun je checken welke firmware je hebt
2.) hoe kun je je phoontje upgraden met een nieuwe firmware

*weg* De enige site waar je legaal een firmware kan downloaden is de site van Samsung.

[ Voor 30% gewijzigd door pven op 03-01-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft vind ik het goed, alleen de bestanden zijn zo'n 60-70mb.
Je firmware checken, *#1234# en voila.
Je firmware upgraden, bij het aanzetten van je telefoon houd je de 9 ingedrukt en dan gaat 'ie naar de download mode.
Met de meegeleverde usb kabel kan je met behulp van een programma en roms kan je dan je telefoontje upgraden. Maar let wel op dat er geen Nederlands meer is. Plus dat al je gegevens worden gewist. (Telefoonboek, smsjes, foto's, muziek, instellingen noem maar op)
Ik zal de bestanden morgen posten. Het is overigens de zogenaamde "Pink edition" als extraatje heb je een geile roze thema d'r bij :P (Maak je niet druk, de normale thema's zitten d'r nog steeds)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:27:
[...]

Dit heb ik momenteel dus wel, dat kan d.m.v. de middelste toets. (De laatste firmware, nov. 2008 rev. 2 | U80FXEHK2)
Er komt dan een menu met 9 12 vakken voor snelkoppelingen.
Op de vorige firmware was dat de toets de browser opende, en zeer irritant bij vele telefoons omdat je soms per ongeluk erop drukt en geen internet abbo hebt.

*weg*
Beterrr!!! Ik ga nu ook maar mijn foontje flashen!! Overigens is de laatste XX firmware wel ouder dan de laatste XE firmware, dus misschien kan het zo zijn dat de snelkoppelingmenu functie er weer niet op zit...

Op welke legale manier kan ik op dit forum een downloadlink doorgeven?

De enige site waar je legaal een firmware kan downloaden is de site van Samsung. :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 03-01-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:04:
2 vragen over firmware 8)7 ?
1.) hoe kun je checken welke firmware je hebt
2.) hoe kun je je phoontje upgraden met een nieuwe firmware
nouja, nu ik toch bezig ben...zero, als jij de nieuwe firmware hebt...kun je deze mij ook zenden _/-\o_
Thanx!!
Verdiep je wel eerst in de materie voordat je hieraan gaat beginnen!!!

Ik heb overigens ontdekt dat je flash spelletjes (.swf bestand) op de U800 kunt spelen. Het wordt onder afbeeldingen opgeslagen, maar je kan het gewoon spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Amboe op 03-01-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amboe schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 02:11:
[...]

Verdiep je wel eerst in de materie voordat je hieraan gaat beginnen!!!

Ik heb overigens ontdekt dat je flash spelletjes (.swf bestand) op de U800 kunt spelen. Het wordt onder afbeeldingen opgeslagen, maar je kan het gewoon spelen.
ben je er dan ook achter hoe je normale jad en jar files kunt opslaan en zorgen dat die games werken??

jeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
ben je er dan ook achter hoe je normale jad en jar files kunt opslaan en zorgen dat die games werken??

jeff
Helaas heb ik daar (nog) geen antwoord op...

Weet iemand trouwens een code om dat blauwe G symbooltje te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* dubieuze link

Maar let wel op dat er risico's zijn, zorg ervoor dat je telefoontje volledig is opgeladen en dan computer rebooten en eventueel van het internet af (kabel/modem uit ofzo)

En dan hier een tuturial maar het is alleen in het chinees duits :P
*weg* dubieuze link

Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:46:
[...]

jeff
Werkt bij veel samsung telefoontjes niet (meer) vanwege piraterij, het werkt alleen als je de bestanden opent via het internet. (Bijv. d.m.v. uploaden vanaf je pc en dan via je telefoon het internet op en de bestanden opent)

Amboe schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:43:
[...]

Helaas heb ik daar (nog) geen antwoord op...

Weet iemand trouwens een code om dat blauwe G symbooltje te verwijderen?
De G staat volgens mij voor GSM/GPRS en kan dus niet weg,
(Er is anders ook een 3G icoontje maar dat spreekt voor zich. 3G dus... die kan je weg krijgen door ergens in het netwerk menu)

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 03-01-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:De enige site waar je legaal een nieuwe firmware kunt downloaden is de site van Samsung. Andere sites zijn hier niet wenselijk.

Houd hier rekening om een officiële waarschuwing te voorkomen!

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
De G staat volgens mij voor GSM/GPRS en kan dus niet weg,
(Er is anders ook een 3G icoontje maar dat spreekt voor zich. 3G dus... die kan je weg krijgen door ergens in het netwerk menu)
Bij de D900 had je wel een code waarmee je dat GSM/GPRS symbooltje kon verwijderen (zie de D900(i) Topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1202602/0). Daarmee gaat je batterij wat langer mee. :*)

[ Voor 39% gewijzigd door Amboe op 07-01-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Nog 2 vraagjes:
1) Weet iemand toevallig hoe je het logo of de naam van de provider kunt verwijderen? Bij de D900 kon dit namelijk wel.

2) Hoe krijg je smileys (emoticons) zichtbaar in een sms-bericht? Ik zie alleen maar de tekentjes, zoals :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al iemand die weet hoe je software of games op je mobiel krijgt zonder te wappen of iets dergelijks?

schijnt iets met codes te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:51:
is er al iemand die weet hoe je software of games op je mobiel krijgt zonder te wappen of iets dergelijks?

schijnt iets met codes te zijn....
Volgens mij kan je dit doen met het programma "TkFileExplorer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amboe schreef op maandag 26 januari 2009 @ 00:21:
[...]

Volgens mij kan je dit doen met het programma "TkFileExplorer".
weet je ook enig idee hoe?

mvg jeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Volgens mij mag ik dat hier niet uitleggen, dus je moet het even Googlelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Weet iemand ook hoe je de caller-ID kunt vergroten?
Als ik nu iemand bel of iemand belt mij, dan krijg je maar een heel klein plaatje te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.

Ik heb de Samsung u800 nu zo'n 2 weken in mijn bezit. Over het algemeen ben ik heel tevreden over het toestel, het is een heel fijn toestel. Alleen is de levensduur van batterij echt waardeloos ! Na 1 max 2 dagen is ze helemaal leeg terwijl ik zelden meer dan 10 berichten op een dag verstuur en bellen doe ik ook niet veel.

Verder heb ik nog een probleem met zeer slechte ontvangst. Op mijn werk had ik met eerdere toestellen ook slechte ontvangst maar was ik wel bereikbaar, met dit toestel helemaal niet. Waarschijnlijk vanwege de metalen cover ? Weet er iemand of ik hier zelf eventueel iets aan kan doen ? Heb al gezocht voor eventueel een plastic cover maar die is nergens te vinden. Ik denk erover om het toestel terug te verkopen omdat ik dit erg vervelend vind... Iemand tips ?
Alvast bedankt !
Groeten,
Kim

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 19:49
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:42:
Hallo allemaal.

Ik heb de Samsung u800 nu zo'n 2 weken in mijn bezit. Over het algemeen ben ik heel tevreden over het toestel, het is een heel fijn toestel. Alleen is de levensduur van batterij echt waardeloos ! Na 1 max 2 dagen is ze helemaal leeg terwijl ik zelden meer dan 10 berichten op een dag verstuur en bellen doe ik ook niet veel.

Verder heb ik nog een probleem met zeer slechte ontvangst. Op mijn werk had ik met eerdere toestellen ook slechte ontvangst maar was ik wel bereikbaar, met dit toestel helemaal niet. Waarschijnlijk vanwege de metalen cover ? Weet er iemand of ik hier zelf eventueel iets aan kan doen ? Heb al gezocht voor eventueel een plastic cover maar die is nergens te vinden. Ik denk erover om het toestel terug te verkopen omdat ik dit erg vervelend vind... Iemand tips ?
Alvast bedankt !
Groeten,
Kim
Ik weet niet of je het geprobeerd hebt, maar zet eens de netwerkmodus op GSM 900/1800 ipv automatisch. Kijk eens dan of je dan beter bereik hebt...

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Verwijderd

Bedankt voor de tip. Had ik inderdaad al geprobeerd en maakt geen verschil helaas....
Groetjes,
Kim

• Amboe
Welke frmware versie heb je? Met een nieuwere fw versie kan dit euvel misschien opgelost worden.

Verwijderd

SW Version : U800XXHF3. Dat is de firmware toch ?
Ik dacht er ook al aan om te proberen maar heb het nog maar niet gedaan omdat ik er niet zoveel van ken en dan help ik het hele toestel misschien om zeep... (ben er niet zo een held in) En ik weet ook niet welke firmware dan goed is...

Wat de levensduur van de batterij betreft is al een heel stuk beter. Ik heb het toestel eens volledig leeg laten gaan, toen uitgezet en toen 12u laten laden en nu gaat hij al 4 dagen mee zonder laden dus dat is opgelost ! Dat ga ik nog maar een paar keer doen en dan zal de batterij wel prima werken.

Nu het andere probleem nog..

Groetjes,
Kim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:01:
SW Version : U800XXHF3. Dat is de firmware toch ?
Ik dacht er ook al aan om te proberen maar heb het nog maar niet gedaan omdat ik er niet zoveel van ken en dan help ik het hele toestel misschien om zeep... (ben er niet zo een held in) En ik weet ook niet welke firmware dan goed is...

Wat de levensduur van de batterij betreft is al een heel stuk beter. Ik heb het toestel eens volledig leeg laten gaan, toen uitgezet en toen 12u laten laden en nu gaat hij al 4 dagen mee zonder laden dus dat is opgelost ! Dat ga ik nog maar een paar keer doen en dan zal de batterij wel prima werken.

Nu het andere probleem nog..

Groetjes,
Kim
Ik heb U80FXHK2. Hier staat de Nederlandse taal niet op, maar ik heb over het algemeen wel goed bereik, ook al geeft de indicator een paar tot geen streepjes aan.

Overigens zit mijn navigatieknop los...kan je deze weer vastplakken met secondelijm of is het beter even langs de dealer te gaan (maar dan moet ik weer de oude firmware gaan flashen)? Volgens mij is dit een vaak voorkomend probleem bij deze telefoon...

[ Voor 3% gewijzigd door Amboe op 25-02-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maichelv
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 16:11
Ik heb de U800 soul nu zo'n half jaar in bezit. Helaas laat mijn navigatie-toets iedere keer weer los.
Toestel is nu 4 keer weg geweest ter reparatie van dit probleem. Hebben meer mensen hier last van? Of weet iemand een oplossing.

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
maichelv schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:37:
Ik heb de U800 soul nu zo'n half jaar in bezit. Helaas laat mijn navigatie-toets iedere keer weer los.
Toestel is nu 4 keer weg geweest ter reparatie van dit probleem. Hebben meer mensen hier last van? Of weet iemand een oplossing.
Ja is bij mij ook gebeurd, zal wel een ontwerp fout zijn.

Nu heb ik maar gewoon de navigatie-toets met seconde lijm vastgezet :) Blijft goed zitten nu. Wel even opletten dat je de middelste knop (die zit los van de rest) niet vast lijmt.

Ohja, en ik heb nog steeds het probleem dat ik soms smsjes pas na een paar uur krijg :( Maar ik durf er ook geen nieuwe firmware op te zetten, wil mijn Nederlandse T9 houden.

[ Voor 12% gewijzigd door Thomaszki op 02-03-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Kan je snel en gemakkelijk internetten met deze telefoon? Is het ook mogelijk om Opera Mini op deze telefoon te installeren?

[ Voor 12% gewijzigd door Amboe op 16-03-2009 16:20 ]

Verwijderd

Bekijk myReact van rebo-oneBekijk de gallery van rebo-oneBerichten: 1
Reg. datum: 26 november 2009
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo,

Ik ben sinds een half jaar in het bezit van deze telefoon .
Is nu al drie keer bij een sevice-punt geweest om iets aan de zeer slechte ontvangst te doen .
Dit heeft niet geholpen.
T.o.v. elke andere mobiel die ik tot nu toe heb gehad is de ontvangst zeker 3 "streepjes/balkjes"minder!
Op plaatsen waar ik normaal wél ontvangst had geeft deze samsung niet thuis!!!
Zou toch het eerste moeten zijn waar een producent op let lijkt mij ??

Wat heb ik aan een verder prima mobiel als ik niet kan bellen of gebeld kan worden (of sms-en) !

Toestel is ook al opgestuurd geweest naar Samsung .
Retour als gerepareerd : resulaat : nihil!!!
Ook dat is dus duidelijk : de service van Samsung is wel erg laag (net als de ontvangst ???)

Weet iemand een oplossing of moet ik toch terug naar Nokia (of welk merk dan ook ) ?

Volgens het service center (KPN-samsung dealer) is de nieuwste soft-ware op de mobiel gezet.
Ook dit heeft geen resultaat gehad.
Ook heb ik inmiddels op diverse forums de zelfde klacht gelezen van andere U800 bezitters .

Wie de oplossing weet mag het zeggen .

Groet,
René .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-09 13:05

Quellien

Excrement producer

Ook ik heb de U800 aangeschaft en tot op heden (heb m nog geen week) zeer tevreden, en dan vooral over het design.

Enige wat me nog dwarszit: Hoe krijg ik in hemelsnaam voor elkaar dat die T9 niet standaard ingesteld staat als ik aan een smsje begin?
Pagina: 1