Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Lijstje Openen Met opschonen

Pagina: 1
Acties:

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:34
Hoi

Ik heb bij de extensie .png nogal aardig wat programma's staan. Vaak ook programma's waarbij je zou denken 'Waarom zou ik die ooit gebruiken?'. Programma's als 'Firefox' en 'IE'. Maarja, ze staan er tussen. Omdat het lijstje aardig groot begint te worden wil ik de onnodige programma's er tussen uit halen. Dus eigenlijk terugzetten naar beginwaarden, zoals het bij een verse installatie ook is. Alleen nu heb ik een 2 tutorials (deze en deze) gevolgd. Beide zonder resultaat. Helaas. Dus ben ik nu ten einde raad, en vraag ik de Tweakers ten hulp. Iemand enig idee?

Xaero

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Na het uitvoeren van deze tip blijven sommige programma’s tóch verschijnen. Waarschijnlijk bevindt het programma zich dan in de sleutel HKEY_CLASSES_ROOT\\OpenWithList of in de sleutel HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\. Het is niet verstandig deze registerwaarden aan te passen, omdat ze betrekking hebben op het hele systeem.
En toch zeg ik, weg met die waarschuwing, pas het toch daar aan (bij HKCR). Zoek dan uiteraard wat er hoort bij HKCR\.png, die verwijst naar een vervolg sleutel waar je de Open With lijst op kan schonen. Ik doe eigenlijk niets anders dan het bij CLASSES_ROOT aan te passen, weet ik zeker dat het overal doorgevoerd wordt. Ik gebruik dan geen Vista maar XP, idee blijft hetzelfde.

Zelfde als de waarschuwing, backup maken voordat je gaat rommelen in het register.

[ Voor 5% gewijzigd door Hero of Time op 21-08-2008 17:05 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:34
Hero Of Time schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:05:
[...]

En toch zeg ik, weg met die waarschuwing, pas het toch daar aan (bij HKCR). Zoek dan uiteraard wat er hoort bij HKCR\.png, die verwijst naar een vervolg sleutel waar je de Open With lijst op kan schonen. Ik doe eigenlijk niets anders dan het bij CLASSES_ROOT aan te passen, weet ik zeker dat het overal doorgevoerd wordt. Ik gebruik dan geen Vista maar XP, idee blijft hetzelfde.

Zelfde als de waarschuwing, backup maken voordat je gaat rommelen in het register.
Geprobeert, heb er een aantal weggekregen. Alleen blijven er nog steeds een paar hardnekkig zitten. Ze staan nergens }:|

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoeken op naam van het programma is een goed begin. Misschien staat er nog iets dat voor alle plaatjes geld.

Commandline FTW | Tweakt met mate