Toon posts:

HULP NODIG!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Crosspost; ik weet het. Mijn oprechte excuses, maar in het originele forum had niemand een antwoord - is een beetje een combinatie van beide...maar goed.

Ik heb echt een heel irritant probleem waar ik maar geen oplossing op kan vinden:
Situatie: Netwerk met NT4 Server en Win9x clients. (Range= 192.168.0.x) Winroute Pro 4.1 als firewall/ proxy. Alles werkt perfect, clients kunnen alles; pingen, surfen, file transfers en de boel is nog goed beveiligd ook.

Op NT4 zelf de DHCP ingesteld (dus niet via Winroute). Werkt ook goed.

Internet via de kabel. Komt binnen op de server op 3Com kaartje. 2e Netwerkkaart in de server (Realtek 10/100) - UTP naar hub - naar clients. Klinkt allemaal perfect en zo werkt het ook.

Alleen (nu komt het) Wanneer ik UT installeer op Win98SE, lijkt het allemaal te werken; de servers worden netjes ge'pingd. Alleen kom ik de ene keer wel op een server en de andere keer niet. Wanneer ik dan de reeds gepingde servers opnieuw ping, krijg ik allemaal timeouts en heel de client heeft geen internet meer.

Okee, zal wel iets met portmapping hebben te maken dacht ik zo. Nou, ik de volgende portmappings aangemaakt: 7777 - 8888. Eerst naar mijn interne kaart in de server en ook nog geprobeerd naar het IP van de betreffende client. Nada, noppes.

Ik vind het vreemd dat ik alles kan doen; pingen, surfen, heel de zooi, maar niet normaal kan UT'en. Ik heb dit nu diverse malen, op verschillende tijdstippen geprobeerd (en ik heb een goeie, stabiele internet verbinding) maar het wil gewoon niet werken.

Zelf zat ik er aan te denken om te proberen om heel het internet via de hub te laten lopen, dus ook in de desbetreffende client 2 netwerkkaarten te duwen en deze 2 IP's te geven, maar weet niet of dit gaat werken. (Ik heb zo'n Com21 modem van UPC)

[edit]Nu heb ik het ook nog even op Windows 2000 geprobeerd (draaide overigens nog best wel lekker op me 'ouwe P3 500' ) en hier precies hetzelfde. Alleen wat me vorige keer al opviel, maar waarvan ik niet wist of dat het toeval was of niet, is het volgende: mijn server heeft op dat moment ook geen internet meer. D.w.z. dat ie geen pagina's kan laden. Om hier zeker van te zijn heb ik dus een continue ping naar de gateway van mijn provider laten lopen (tijdens de UT test onder W2k tot heden) en deze vertoont gewoon een keurige verbinding.

Heeft iemand tips, suggesties, etc?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:32
Ik begrijp alleen niet waarom je hem juist hier in spielerij zet? Je hebt het al in de network troubleshooting fora geprobeerd neem ik aan?

Heb je al gekeken of alles wel werkt als je de UT PC direct op de kabel aansluit om uit te sluiten dat het een hardware/software probleem is op je P3 500?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt dus wel gewoon. Geloof me; ik heb alles geprobeerd, maar ben helaas nog geen WinRoute Expert, maar als alles goed werkt voor de rest; ik zit zelfs compleet in stealth mode op het internet; lijkt me toch dat het wat anders is. Heel mijn verbinding lijkt opeens op zijn kont te liggen???

Ook alle drivers zijn up to date en UT draait de 436 patch....

Voor de zekerheid ook nog wat specs:

Pentie 3 500
384MB RAM:>:)
Mobo Aopen AX6BC
GeForce 1 DDR
SB Live 1024
Realtek 8139 NIC

Bla Bla

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:32
Tsja, niet dat je aan deze post hier van mij wat hebt, maar misschien kan ik je overhalen je NT bak te voorzien van een smaakje Linux, zo heb ik het thuis (ik had ook ooit in een grijs verleden Winroute) en dat werkt prima en is safe (en níet 'simpel' :)). ;)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

-BORG- dit probleem heb ik ook gehad, echter dit, lijkt niet normaal, en dit is het ook niet,:?, maar als je de advanced options bekijked, dan moet er een filetje staan over de connectie, dus waarmee je connect en daar moet je invullen, welke poort getallen, jij wilt maken,. Hopelijk snap je het nog, dit werkte bij mij uitstekent.*D

-----SSJ-Gohan-----------------------------

Verwijderd

DIT HOORT HIER NIET
Pagina: 1